تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 72250

نیروی دریایی آمریکا با لیزر LLD یک موشک کروز را سرنگون کرد

نیروی دریایی آمریکا با لیزر LLD یک موشک کروز را سرنگون کرد

نیروی دریایی آمریکا با لیزر LLD یک موشک کروز را سرنگون کردتوپ لیزری LLD یکی از جدیدترین تسلیحات نیروی دریایی آمریکا است که در آزمایش اخیر موفق شد یک موشک کروز را سرنگون کند.
سلاح جدید نیروی دریایی آمر..

نیروی دریایی آمریکا با لیزر LLD یک موشک کروز را سرنگون کرد

توپ لیزری LLD یکی از جدیدترین تسلیحات نیروی دریایی آمریکا است که در آزمایش اخیر موفق شد یک موشک کروز را سرنگون کند.

سلاح جدید نیروی دریایی آمریکا LLD نام دارد که کوتاه شده عبارت “Layered Laser Defense” به معنی «دفاع لیزری لایه‌ای» است. این توپ توسط کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برای ناوچه‌های سبک رزم ساحلی نیروی دریایی آمریکا موسوم به LCS ساخته شده و به تازگی با موفقیت در ایالت نیومکزیکو آزمایش شد. این نخستین بار بود که از یک سامانه لیزری تماما الکتریکی برای سرنگونی هدفی مشابه موشک کروز استفاده می‌شد.

LLD

تابش لیزر به نوک هدف مشخص است

این سیستم جدید به منظور دفاع در برابر اهداف مختلف از هواگردهای سرنشین دار، پهپادهای کوچک و بزرگ، موشک‌های ضد کشتی و حتی شناورهای سطحی نظیر قایق‌های کوچک طراحی و تولید شده است. این سیستم دارای یک تلسکوپ برای کشف و تشخیص اهداف است و از هوش مصنوعی جهت شناسایی و تعقیب هدف مورد نظر بهره می‌برد. این موضوع سبب می‌شود کنترل آتش آن در مقایسه با نسل قبل بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر با کمترین خطای ممکن باشد.

LLD

پهپاد MQM-107 Streaker پس از از کار افتادن سیستم‌های به صورت خودکار چتر فرود اضطراری باز کرده و به زمین نشست

در آزمایش اخیر، یک پهپاد جت MQM-107 Streaker که سرعت، ابعاد و مشخصات پروازی مانند موشک کروز فروصروت دارد به عنوان هدف در نظر گرفته و سامانه LLD با ذوب کردن بدنه و از کار انداختن سیستم‌های درونی آن، سبب سقوط هواگرد شد. پیشتر نیز در آزمایش‌های خود موفق شده بود انواع هواگردها به ویژه پهپادهای کوادکاپتر کوچک که از تهدیدهای امروزی در میادین نبرد محسوب می‌شوند و همچنین پهپادهای بزرگ را سرنگون سازد.

LLD

Layered Laser Defense (LLD)

لاکهید مارتین قدرت لیزر LLD را ۱۰۰ هزار وات اعلام کرد،‌ با این حال کارشناسان تخمین می‌زنند قدرتش از ۳۰۰ هزار وات نیز فراتر باشد. آمریکا در حال حاضر چندین پروژه توپ لیزری برای هواگردها،‌ کشتی‌ها و همچنین نمونه‌های زمین‌پایه را در دست توسعه دارد که از بین یکی از ناوهای ترابری دوزیست نیروی دریایی موسوم به USS Ponce (LPD-15) دارای توپ لیزری AN/SEQ-3 LaWS به صورت عملیاتی است که نقش ضد قایق و دفاع نزدیک علیه موشک و هواگرد را دارد.

منبع :Teknonelمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.