تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 50201

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری..

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری نیاز دارند.

به گزارش ایسنا دکتر مسعود منصور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بند خاکی گندل گیلان بروجرد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تاکنون این طرح‌ها در سطح ۳۱ میلیون هکتار اجرایی شده است که شش میلیون هکتار از این مقدار طی سه سال اخیر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی تأمین شده است، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری منوط به اعتبارات دولتی است ولی در این راستا از خیرین و مشارکت‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به خشکسالی سال جاری و کوچ زودهنگام عشایر اظهارکرد: برای مقابله با خشکسالی‌های اخیر حفظ پوشش گیاهی و نهال‌کاری، دقت در کنترل کوچ، هماهنگی با امور عشایر برای تأمین علوفه و ساماندهی خرید دام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد گوشت از مراتع تولید می‌شود و ۸۶۵۰ روستا و آبادی کشور در معرض سیلاب هستند که طرح‌های آبخیزداری نقش مؤثری در کنترل سیل و خسارت به این روستاها دارد.

منصور با اشاره به بند خاکی گندل گیلان گفت: در راستای استفاده از آب این بند باید مراقبت شود و در اطراف این بند باید اقدامات لازم برای تقویت پوشش بیولوژیکیصورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهارکرد: بند خاکی گندل گیلان بروجرد به منظور کنترل و بهره‌برداری از سیلاب، افزایش آبدهی قنات‌ها و حفظ باغات و بخش کشاورزی احداث شده است.

منصور با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری ۷۰ درصد سیلاب‌ها را کنترل می‌کند، ادامه داد: این ذخیره ۵۰۰ هزار مکعبی چهار بار در سال اجرایی و باعث تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وی اظهار کرد: عملیات اجرایی بند خاکی روستای گلچهران نیز تا قبل از بارندگی‌های ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و اجرای برنامه‌های این‌چنینی در سطح لرستان و شهرستان بروجرد ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.