تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر : 55800

نگاه به مستندهای "محیط زیستی" از قاب دوربین ادوارد برتینسکی/ "دیگری" در ایتالیا به نمایش درمی‌آید

نگاه به مستندهای "محیط زیستی" از قاب دوربین ادوارد برتینسکی/ "دیگری" در ایتالیا به نمایش درمی‌آید

نگاه به مستندهای “محیط زیستی” از قاب دوربین ادوارد برتینسکی/ “دیگری” در ایتالیا به نمایش درمی‌آید – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر دو خبر سینمایی را می‌خوانید:
نگاهی متفاوت به مستندهای..

نگاه به مستندهای "محیط زیستی" از قاب دوربین ادوارد برتینسکی/ "دیگری" در ایتالیا به نمایش درمی‌آید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر دو خبر سینمایی را می‌خوانید:

نگاهی متفاوت به مستندهای محیط زیستی از قاب دوربین ادوارد برتینسکی

جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» مستندهای محیط زیستی ادوارد برتینسکی، عکاس برجسته کانادایی را نقد و بررسی کرده‌ است.

پنجاه و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، جمعه، ۱۳ شهریورماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه سراغ پرونده مستندهای محیط زیستی رفته و مروری بر آثار کارگردان مشهور سینمای مستند در این حوزه دارد. نردبان این هفته آثار و تجربیات «ادوارد برتینسکی»، عکاس و مستندساز نام آشنای کانادایی را با حضور امید بلاغتی و حامد شکیبانیا نقد و بررسی کرده است.

ادوارد برتینسکی عکاس و مستندساز مشهور کانادایی است که عمده فعالیت او در حوزه آثار محیط زیستی است. از جمله آثار معروف او می‌توان به Watermark (2013) و Anthropocene: The Human Epoch (2018) اشاره کرد. او در دوران همه‌گیری کرونا عکس‌های متفاوتی را در قالب یک نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته است که در برنامه نردبان به تصویر کشیده می‌شود.

علاوه بر این، «کارگاه تجربه» این هفته نردبان اختصاص به مستندهای محیط‌زیستی داشته و گفت‌وگوی وزیر محیط زیست کانادا با ۳ کارگردان سینمای مستند را به تصویر کشیده است.
در بخش ثابت «نردبان»، گفت‌وجوی افسانه سالاری و محمد حدادی روی آنتن می‌رود و این دو مستندساز ضمن بررسی ویژگی‌های مستند خلاق به این سوال پاسخ می‌دهند که «آیا تدوینگر، کارگردان دوم است؟»

مروری بر هنر خاکی (آرت لند)، پیشنهاد و معرفی چند مستند با سوژه‌های محیط زیستی و بسته خبری از دیگر بخش‌های نردبان این هفته است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

«دیگری» به جشنواره «میخک قرمز» ایتالیا راه یافت

فیلم کوتاه «دیگری» ساخته زهرا ترکمن‌لو به دهمین دوره از جشنواره فیلم گاروفانو روسو (میخک قرمز) ایتالیا راه یافت.

این دهمین دوره از جشنواره فیلم گاروفانو روسو (میخک قرمز) ایتالیا است که از ۱۳ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ در Forme ایتالیا برگزار خواهد شد و «دیگری» به عنوان نماینده‌ ایران میان ۵۰ فیلم منتخب از بین بیش از ۲۰۰۰ فیلم ارسال شده از سراسر جهان در این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

میخک قرمز برای شکستن دیوارها و از بین بردن محدودیت‌ها، اجازه شکوفا شدن پرده‌ها را می‌دهد به همین دلیل «سینما و جریان آن بین وجدان‌ها» شعار این دوره از جشنواره ایتالیایی است.

«دیگری» داستان فردی است که در بازیابی هویت درونی خود دچار مشکل شده است و شرایط بیرونی نیز چندان سر سازگاری با او ندارند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: زهرا ترکمنلو، مدیر فیلمبرداری: علی آبپاک، بازیگران: محدثه حیرت، فرزاد محمدزاده، حسن سلمانی، صدابردار: مرتضی محمدپور، تدوین و اصلاح رنگ: امیر اطمینان، صداگذار: حمید قهرمانی، طراح صحنه: بابک جاجایی، طراح لباس: زهرا ترکمنلو و تهیه کننده: زهرا ترکمنلو.

ورزش "المپیکی" و تاریخ‌ساز ایران مستند شد/ خاطره‌بازی با ثانیه‌های «قهرمانی و شکست» در شبکه مستندچه‌کسی پشت‌پرده حمله به رژه اهواز بود؟/ اعترافات تکان‌دهنده سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در شبکه مستند+ فیلم

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.