تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۷
کد خبر : 65279

نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری MIUI 13 شیائومی رابط کاربری MIUI 13 شیائومی به همراه گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ رونمایی شد. در اینجا نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری جدید شیائومی خواهیم اند..

نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی به همراه گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ رونمایی شد. در اینجا نگاهی به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری جدید شیائومی خواهیم انداخت.

کمپانی شیائومی در رویداد معرفی گوشی‌های سری Xiaomi 12 از جدیدترین پوسته اندرویدی خودش به نام MIUI 13 نیز رونمایی کرد. این سیستم پس از مدت‌ها به عنوان نسخه جدید MIUI 12 منتشر شده است. مدت زمان زیادی بود که بروزرسانی جدیدی برای این پوسته منتشر نشده بود. این رابط کاربری پر از باگ و بدافزار بود، به حدی که بسیاری از مشتریان گوشی‌های شیائومی را انتخاب این برند کلافه کرده بود.

تا آنکه سرانجام شیائومی بروزرسانی MIUI 12.5 Enhanced Edition را منتشر کرد. ولی متأسفانه این نسخه هم دارای ایراداتی بود. به طور مثال بعد از دریافت این بروزرسانی، گوشی شیائومی ۱۱ به راحتی داغ می‌کرد، از افت فریم رنج می‌برد و باگ‌های سیستمی زیادی پیدا کرده بود. اما ظاهراً بعد از آپدیت به MIUI 13 شیائومی تمام این مشکلات برطرف شده است تا مشخص شود آن‌ها همگی مربوط به نرم افزار معیوب MIUI بوده‌اند.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

تا پیش از این، MIUI 9 یکی از بهترین پوسته‌های اندرویدی شیائومی بود. اما آیا MIUI 13 شیائومی می‌تواند لقب بهترین را از آن خودش کند؟ به همین بهانه، در اینجا قصد داریم به بررسی ۵ مورد از جذاب‌ترین ویژگی‌های آپدیت جدید اندرویدی شیائومی بپردازیم.

۱. ویجت‌های MIUI 13

بدیهی‌ترین بخشی که در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی ارتقا یافته، مجموعه‌ای از ویجت‌های جدید است. در گوشه بالا سمت راست صفحه روی گزینه “+” کلیک کنید یا دو انگشت خودتان را روی صفحه بکشید تا وارد بخش ویجت‌ها شوید. شیائومی در این صفحه مجموعه‌ای از ویجت‌ها را در اختیار شما خواهد گذاشت. در کنار ویجت‌های استاندارد سیستمی مثل ویجت ساعت، آب و هوا و تقویم، ویجت‌هایی با امکانات شخصی‌سازی و ویجت‌های اپلیکیشن‌های متفرقه نیز در اینجا قرار دارد.

بزرگ‌ترین تفاوت ویجت‌های جدید رابط کاربری شیائومی و ویجت‌های اصلی، انطباق‌پذیر بودن آن‌ها است. نه تنها ظاهر آن‌ها بهتر شده، بلکه در عملکرد هم بهتر هستند. به طور مثال در MIUI 12.5 فقط تعداد محدودی ویجت ساعت ساده وجود داشت و آن‌ها به قدری شلوغ بودند که کاربران ترجیح می‌دادند از آن‌ها استفاده نکنند. اکنون در آپدیت جدید بیش از ۳۰ ظاهر مختلف برای ساعت در نظر گرفته شده است. این ویجت‌های جدید چشم‌نوازتر هستند.

هنوز ویجت اپلیکیشن‌های متفرقه زیادی وجود ندارد، ولی به نظر می‌رسد به مرور زمان ویجت‌های بیشتری به این بخش اضافه می‌شود. همچنین یکی دیگر از جذاب‌ترین ویجت‌های جدید رابط کاربری شیائومی، ویجت‌های شخصی هستند. آن‌ها ابزارهای کاربردی هستند که به شما اجازه می‌دهند بدون لانچرهای متفرقه هم بتوانید صفحه گوشی‌تان را زیباتر کنید.

۲. والپیپرهای MIUI 13

این بار، آپدیت MIUI 13 از ۱۰ والپیپر شیشه‌ای و ۹ والپیپر کریستالی را ارائه می‌کند. این‌ها والپیپرهای کریستالیزه شده‌ای هستند که توسط میکروسکوپ نور پلاریزه گرفته شده‌اند و فرآیند تبلور کریستال‌هایی مانند ویتامین C و اسید سیتریک را ثبت می‌کنند. شاید منظره‌ی زیبایی را به وجود نیاورند، ولی دیدن آن‌ها جذاب است.

۳. دستیار صوتی XIAOAI

علاوه بر ویجت‌ها و پس زمینه‌های جدید، دستیار صوتی XIAOAI هم در آپدیت جدید می یو آی شخصی‌سازی‌پذیری را ارائه می‌کند. البته اگر کاربر غیر چینی هستید، باید از این ویژگی صرف نظر کنید. این دستیار صوتی چینی اکنون تصویر، صدا و جملات بیدارباش این دستیار صوتی از طرف کاربر سفارش‌پذیر هستند.

۴. حریم خصوصی

MIUI 13 شیائومی با حفاظت بسیار قوی از حریم خصوصی کاربران ارائه می‌شود. این سیستم همچنین امکانات جدید بسیار مفیدی را ارائه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محافظت با تشخیص چهره، واترمارک گذاری روی اسناد خصوصی و محافظت در برابر کلاهبرداری‌ها اشاره کرد.

سیستم محافظت از تأیید چهره می‌تواند تفاوت بین چهره کاربر با دیگران را شناسایی کند. این کار با استفاده از تشخیص چهره هوشمندانه طی یک تماس ویدیویی یا احراز هویت انجام می‌شود. این به کاربر اجازه می‌دهد به جای نیمه بالایی بدن، فقط چهره آن جلوی تصویر قرار بگیرد.

سیستم واترمارک گذاری روی اسناد به کاربر اجازه می‌دهد روی اسناد مهمی مثل کارت شناسایی خود فوراً یک واترمارک را قرار دهد تا جلوی سو استفاده از آن گرفته شود. همچنین اثربخشی قابلیت محافظت از کلاهبرداری هم قابل مشاهده نیست، ولی در سطح سیستم با کلیک روی هر لینک فعال می‌شود و هنگام ورود به یک لینک مخرب به کاربر هشدار می‌دهد.

۵. عملکرد روان و با ثبات

روی کاغذ آپدیت جدید شیائومی ۱۵ تا ۵۲ درصد در مقایسه با MIUI 12.5 بهبود پیدا کرده است. نسبت به آن نسخه، اجرای روان اپلیکیشن‌ها در این نسخه بین ۲۰ تا ۲۶ درصد بهبود پیدا کرده است. تغییراتی هم در افت نرخ فریم رخ داده است. این سیستم جسچرهای تمام صفحه را درک می‌کند و برای اجرای روان اپلیکیشن‌های متفرقه، منابع محاسباتی را به خوبی به کار می‌گیرد.

بهبود عملکرد و ثبات پیدا کردن آن باعث شده کاربر تجربه‌ی بسیار دلپذیری را با استفاده از گوشی خودش به همراه MIUI 13 به دست بیاورد.

جمع‌بندی

سیستم عامل MIUI 13 حس و حال جدیدی را در گوشی شما به وجود خواهد آورد. به خصوص اگر از MIUI 12 استفاده کرده باشید، باید بدانید که بیش از ۴۰۰ مشکل آن در نسخه جدید برطرف شده است. باگ‌ها در این نسخه برطرف شده‌اند، اپلیکیشن‌های بیشتری از حالت شب پشتیبانی می‌کنند و پایداری و روان بودن سیستم عامل نیز بهبود چشمگیری داشته است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.