تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۵۱
کد خبر : 67920

نگاهی به چانگان CC مدل ۲۰۲۲ ؛ کپی چینی هیوندای النترا

نگاهی به چانگان CC مدل ۲۰۲۲ ؛ کپی چینی هیوندای النترا

نگاهی به چانگان CC مدل ۲۰۲۲ ؛ کپی چینی هیوندای النترابا چانگان CC مدل ۲۰۲۲ آشنا شوید. این سدان چینی در مدل جدید از لحاظ ظاهری به هیوندای النترا شباهت زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو..

نگاهی به چانگان CC مدل ۲۰۲۲ ؛ کپی چینی هیوندای النترا

با چانگان CC مدل ۲۰۲۲ آشنا شوید. این سدان چینی در مدل جدید از لحاظ ظاهری به هیوندای النترا شباهت زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چینی چانگان به تازگی از مدل ۲۰۲۲ سدان ریتون CC پرده برداشت که در نسخه جدید به سدان کره‌ای هیوندای النترا مدل ۲۰۱۸ شباهت زیادی دارد. در واقع طراحان چانگان در طراحی بخش‌های مختلفی از این خودرو از جمله خطوط روی بدنه، عناصر داخل کابین، طرح چراغ‌های جلو و عقب از هیوندای النترا کپی کرده‌اند. البته چانگان با ایجاد تغییراتی در رینگ‌ها، سپرها و جلوپنجره سعی کرد چانگان CC مدل ۲۰۲۲ را نسبت به رقیب کره‌ای متمایز کند که در این بخش موفق نبوده است.

آشنایی با چانگان CC مدل ۲۰۲۲

چانگان CC مدل 2022

ریتون CC که تا چندین سال به عنوان پرچمدار سدان‌های چانگان محسوب می‌شد، اکنون این عنوان را از دست داده و این خودروساز چینی چانگان UNI-V را پرچمدار سدان‌های خود معرفی کرده است. البته ریتون CC در حال حاضر همچنان در بازار چین و سایر بازارهای هدف جزو گزینه‌های محبوب محسوب می‌شود و با قیمت حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد.

چانگان CC مدل 2022

هیوندای النترا

چانگان حدود ۴ سال قبل از ریتون CC پرده‌برداری کرد، اما از همان زمان تا به امروز بسیاری از کارشناسان از کپی‌برداری آشکار این سدان چینی از خودروهای کره‌ای به شدت انتقاد کردند، اما چانگان بدون توجه به انتقادها به تازگی مدل جدید سدان خود را این بار با شباهت زیاد به هیوندای النترا ۲۰۱۸ معرفی کرد تا بتواند با ظاهری جذاب‌تر در بازار چین و سایر بازارهای هدف نگاه مشتریان بیشتری را جلب کند.

چانگان CC مدل 2022

این سدان چینی در بخش‌های مختلفی از بدنه و کابین به رقیب کره‌ای خود شباهت دارد. در واقع طراحان فرم چراغ‌های جلو و عقب و خطوط روی بدنه را نیز از هیوندای النترا کپی کردند. چانگان سعی کرد با ایجاد تغییرات در رینگ‌ها، سپر و جلوپنجره ریتون CC را نسبت به هیوندای النترا متمایز کند، اما در این راه موفق نبوده و باید چانگان CC مدل ۲۰۲۲ را نسخه کاملا کپی‌کاری شده از سدان کره‌ای دانست.

چانگان CC مدل 2022

چانگان CC مدل ۲۰۲۲ همانند قبل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۷ دنده دو کلاچه از نوع تر نیز قدرت تولیدی را از پیشرانه به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

چانگان CC مدل 2022

گفتنی است گیربکس دو کلاچه از نوع تر نسبت به گیربکس‌های خشک مشکلات کمتری نظیر داغ کردن را به همراه دارد. این سدان چینی با وزن ۱۴۶۰ کیلوگرم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۶.۲ لیتری را به همراه دارد. همچنین ظرفیت باک این خودرو نیز ۶۲ لیتر اعلام شده است.

چانگان CC مدل 2022

از امکانات چانگان CC مدل ۲۰۲۲ می‌توان به کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم مانیتور مستقیم فشار تایر، ترمز پارک برقی با اتوهلد، کروز کنترل، تجهیزات صوتی AM3D، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، سانروف پانوراما، فرمان برقی الکترونیکی، سیستم پانوراما ۳۶۰، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و سیستم هشدار خروج از خط اشاره کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.