تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 16369

نگاهی به ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو که شما را شیفته این گوشی می‌کند

نگاهی به ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو که شما را شیفته این گوشی می‌کند

نگاهی به ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو که شما را شیفته این گوشی می‌کند گوشی Huawei P40 Pro دارای قابلیت های منحصربه‌فرد و متفاوتی است. در این مطلب به بررسی ۵ مورد از مهمترین ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو خواهیم پرداخت.
هواوی پی ۴۰ پرو با همه گوشی های اندرویدی متفاوت است؛ به خاطر تحریم هواوی توسط آمریکا این شرکت قادر به استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شرکت گوگل در گجت های اندرویدی خود نیست. به همین دلیل پرچمدار تازه وارد Huawei از یک سری ویژگی نرم افزاری محروم است. البته بزرگترین گوشی‌ساز چینی راهکارهای موفقی برای دور زدن تحریم‌ها ارائه کرد!
نگاهی به ۵ مورد از ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو شرکت Huawei با وجود فشار سنگین تحریم‌ها، پرچمدارانی قدرتمند عرضه کرد. بررسی ویژگی های P40 Pro نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و برخی قابلیت‌های آن، منحصربه‌فرد است.
۱- دوربین چهارگانه لایکا سنسور اصلی RYYB لایکا با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید لنز پریسکوپی با توان زوم اپتیکال ۵x سنسور ToF هواوی پی ۴۰ پرو اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه نیست. اکنون حتی دوربین..

نگاهی به ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو که شما را شیفته این گوشی می‌کند

گوشی Huawei P40 Pro دارای قابلیت های منحصربه‌فرد و متفاوتی است. در این مطلب به بررسی ۵ مورد از مهمترین ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو خواهیم پرداخت.

هواوی پی ۴۰ پرو با همه گوشی های اندرویدی متفاوت است؛ به خاطر تحریم هواوی توسط آمریکا این شرکت قادر به استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شرکت گوگل در گجت های اندرویدی خود نیست. به همین دلیل پرچمدار تازه وارد Huawei از یک سری ویژگی نرم افزاری محروم است. البته بزرگترین گوشی‌ساز چینی راهکارهای موفقی برای دور زدن تحریم‌ها ارائه کرد!

نگاهی به ۵ مورد از ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو

شرکت Huawei با وجود فشار سنگین تحریم‌ها، پرچمدارانی قدرتمند عرضه کرد. بررسی ویژگی های P40 Pro نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و برخی قابلیت‌های آن، منحصربه‌فرد است.

۱- دوربین چهارگانه لایکا

  • سنسور اصلی RYYB لایکا با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل
  • سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید
  • لنز پریسکوپی با توان زوم اپتیکال ۵x
  • سنسور ToF

هواوی پی ۴۰ پرو اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه نیست. اکنون حتی دوربین‌های موبایلی با پنج سنسور نیز وجود دارد (مثل هواوی پی ۴۰ پرو پلاس). با این حال مهندسی دوربین آن در همکاری با لایکا، یک شاهکار رقم زد.

ویژگی های هواوی پی 40 پرو

دوربین اصلی از سنسوری با لنز واید، دیگری از نوع اولتراواید و همچنین یک سنسور مجهز به لنز پریسکوپی تشکیل می‌شود. استفاده از سنسور ToF دقت آن مخصوصا در زمان عکاسی پرتره را به شدت افزایش می‌دهد. موضوع فقط استفاده از دوربینی متشکل از چند سنسور نیست. یکی از ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو مجهز شدن به دوربینی با مهارت بالا در عکاسی و فیلم برداری است.

پشتوانه Huawei P40 Pro برای رقابت با سایر گوشی های مجهز به دوربین‌هایی با ترکیب مشابه، بهینه‌سازی توسط مهندسان شرکت لایکا است. دوربین آن می‌تواند تا ۵x بدون کاهش کیفیت (اپتیکال) و تا ۵۰x به صورت دیجیتالی زوم کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه عکس های دوربین هواوی پی ۴۰ پرو با گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

۲- فناوری SuperSensing دوربین

  • سنسور SuperSensing (با ترکیب زیر پیکسل‌های RYYB) با اندازه ۱/۱.۲۸ اینچ
  • لنز با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و پشتیبانی از OIS

از بین همه قطعات تشکیل‌دهنده دوربین هواوی پی ۴۰ پرو، سنسور اصلی آن اهمیت بیشتری دارد. ابتدا باید به ساختار کاملا متفاوت آن اشاره کرد. از این سنسور با عنوان “RYYB” یاد می‌کنند. شرکت Huawei نام سنسور موبایل جدید خود که سال گذشته همزمان با رونمایی هواوی پی ۳۰ پرو معرفی شد را SuperSensing قرار داد. اما منظور از آن چیست؟

ویژگی های هواوی پی 40 پرو

بیشتر سنسور دوربین‌های دیجیتالی از زیرپیکسل‌هایی با رنگ قرمز، سبز و آبی (RGGB) تشکیل می‌شوند. این زیر پیکسل‌های در خانه‌هایی چهارتایی (۲*۲) قرار داشته و دو تای آن‌ها سبز و بقیه آبی و قرمز است. هدف، ایجاد بقیه رنگ‌ها از طریق ترکیب آن‌ها است.

در سنسور SuperSensing دو زیر پیکسل سبز با زرد جایگزین شد، چرا که این رنگ به یک سری طیف نوری حساسیت بیشتری داشته و توان دریافت نور توسط سنسور را افزایش می‌دهد. هواوی همراه با رونمایی پرچمدار سری P سال ۲۰۱۹ اعلام کرد استفاده از ترکیب RYYB توان دریافت نور را به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌دهد!

بیشتر بخوانید: سنسور RYYB دوربین هواوی پی ۳۰ پرو چگونه کار می‌کند؟

یکی دیگر از ویژگی های هواوی پی ۴۰ پرو استفاده از سنسوری درشت است. قابلیت گرفتن‌های عکس‌هایی ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین تصاویر ۱۲.۵ پیکسلی از طریق ادغام پیکسل‌ها تنها ویژگی مهم دوربین این گوشی نبوده و اندازه ۱/۱.۲۸ اینچی آن، شگفت‌آور است. اندازه آن، دو برابر سنسورهای دوربین به کار رفته در گوشی های هوشمند عادی محسوب می‌شود!

در نتیجه اندازه پیکسل‌های داخلی نیز دو برابر بزرگتر از حالت عادی بوده و توانایی برای دریافت نور بیشتر است. سال گذشته بعد از بررسی پرچمدار بزرگترین گوشی‌ساز چینی گفتیم دوربین هواوی پی ۳۰ پرو معجزه‌اش را حین عکاسی در تاریکی نشان می‌دهد. اکنون این توانایی باز هم بهبود پیدا کرده است.

به طور خلاصه، استفاده از سنسوری بزرگتر همراه با بهره‌برداری از تکنولوژی SuperSensing سبب ثبت عکس‌هایی باکیفیت بیشتر می‌شود. گفتنی است اندازه سنسور زیر لنز پریسکوپی با توان ۵x زوم چندان بزرگ نیست، اما همچنان از ترکیب زیرپیکسل‌های RYYB در طراحی آن استفاده شده است.

۳- انحنای نمایشگر Overflow Display

  • نمایشگر ۶.۵۸ اینچی اولد با نام Overflow Display
  • رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
  • نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز

انحنای صفحه نمایش Huawei P40 Pro در همان نگاه اول به آن توجهمان را جلب کرد. تفاوت آن با سایر گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش دارای انحنا، کشیده شدن پنل به هر چهار طرف است، به این معنی که حتی لبه بالایی و پایینی نمایشگر، هر چند به میزانی کم، منحنی طراحی شده‌اند. هواوی نام صفحه نمایش موبایل جدیدش را Overflow Display انتخاب کرد.

ویژگی های هواوی پی 40 پرو

طراحی منحنی پنل جلویی گوشی Huawei P40 Pro به مخفی کردن حاشیه‌های آن کمک کرد. از طرفی انحنا به اندازه‌ای نیست که حین در دست گرفتن گوشی، بخش‌هایی از صفحه نمایش را به صورت تصادفی لمس کنید. از نظر طراحی بدون حاشیه، هواوی پی ۴۰ پرو یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمندی است که تاکنون دیده‌ایم.

۴- عدم جذب اثر انگشت توسط پنل پشتی

  • پنل پشتی آبی و نقره‌ای
  • شیشه‌ مات

استفاده از شیشه در طراحی پنل پشتی بدنه گوشی‌های پرچمدار به یک هنجار تبدیل شده است. با وجود زیبا شدن گوشی به وسیله این سبک از طراحی، مشکل پنل پشتی شیشه‌ای، استعداد بالا در جذب اثر انگشت محسوب می‌شود.

ویژگی های هواوی پی 40 پرو

در طراحی گوشی هواوی پی ۴۰ پرو رویه متفاوتی پیش گرفته شد. با وجود استفاده از شیشه روی پنل پشتی بدنه، این قسمت به شکلی عجیب اثر انگشت را جذب نمی‌کند! در نتیجه گوشی همیشه تمیز به نظر رسیده و برای جلوگیری از لک شدن بدنه، نیازی به استفاده از قاب محافظ وجود نخواهد داشت.

۵- باتری با ظرفیت و سرعت شارژ بالا

  • ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع ۴۰ واتی

بر اساس نظرسنجی‌های متعدد، اصلی‌ترین مشکل گوشی های هوشمند در مقایسه با تلفن‌های همراه سابق، دوام پایین باتری است. از طرفی شارژ مجدد باتری زمان زیادی طلب می‌کند.

ویژگی های هواوی پی 40 پرو

هواوی پی ۴۰ پرو به لطف استفاده از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، طبق وعده سازنده، برای دو روز به دور از منبع برق دوام می‌آورد. مزیت بسیار مهم دیگر آن، سرعت شارژ بسیار بالا است؛ پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی به معنی عدم نیاز به انتظار برای به ۱۰۰ رسیدن شارژ از ۰ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.