تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 72915

نگاهی به نقاط قوت و ضعف کوییک اتومات پلاس

نگاهی به نقاط قوت و ضعف کوییک اتومات پلاس

نگاهی به نقاط قوت و ضعف کوییک اتومات پلاسکوییک اتومات پلاس به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با نقاط قوت و ضعف این محصول سایپا آشنا خواهیم شد.
سایپا کوییک..

نگاهی به نقاط قوت و ضعف کوییک اتومات پلاس

کوییک اتومات پلاس به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با نقاط قوت و ضعف این محصول سایپا آشنا خواهیم شد.

سایپا کوییک اتومات پلاس به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک صفرکیلومتر بازار ایران محسوب می‌شود که برای ترددهای روزمره شهری گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این خودرو از لحاظ ظاهری و سطح امکانات نیز در سطح مناسبی قرار دارد. در ادامه با نقاط قوت و ضعف کوییک اتومات پلاس آشنا خواهیم شد.

معرفی کوتاه

کوییک اتومات پلاس

شرکت سایپا برای نخستین بار کوییک اتوماتیک را در سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه کرد. البته سایپا قصد داشت کوییک اتومات را در دو تیپ فول و فول پلاس به بازار عرضه کند، اما تیپ فول هیچ‌وقت به بازار عرضه نشد و در حال حاضر فقط مدل‌های تیپ فول پلاس در بازار حضور دارند. به همین دلیل این خودرو در بازار با نام کوییک اتوماتیک فول پلاس نیز شناخته می‌شود.

کوییک اتومات پلاس

کوییک اتومات پلاس از همان پیشرانه معروف M15 بهره می‌برد. این موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک از نوع ضریب‌متغیر (CVT) ساخت شرکت بلژیکی پانچ نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

این گیربکس به حالت‌های اسپرت و برقی مجهز بوده و در حالت تیپ ترونیک نیز ۶ دنده مجازی را ارائه خواهد داد. کوییک اتومات پلاس با این قوای محرکه می‌تواند ظرف مدت ۱۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۷ لیتری را به همراه دارد.

آشنایی با نقاط قوت کوییک اتومات پلاس

برخورداری از امکانات مناسب

کوییک اتومات پلاس

برخورداری از امکانات رفاهی مناسب یکی از مزایای اصلی کوییک اتومات پلاس محسوب می‌شود. این خودرو از امکاناتی چون سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، دی‌لایت، فرمان با نیروی کمکی برقی، دوربین دید عقب، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل و کی‌لس استارتر بهره می‌برد؛ امکاناتی که رقبای هم‌قیمت این خودرو به آنها مجهز نیستند.

عملکرد رضایت‌بخش گیربکس

کوییک اتومات پلاس

کوییک اتومات پلاس به یک گیربکس اتوماتیک CVT با کیفیت ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده که می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه دهد. این گیربکس نسبت به مدل‌های مشابه استفاده شده در برخی خودروهای چینی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. البته از این گیربکس نباید انتظار عملکردی اسپرت و هیجان‌انگیز را داشته باشید، اما قطعا عملکرد رضایت‌بخشی را به همراه خواهد داشت.

گزینه‌ای ایده‌آل برای ترددهای شهری

کوییک اتومات پلاس

با وجود این که ترکیب موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه نخواهند داد، اما به دلیل مصرف سوخت مناسب و عدم نیاز به کلاچ‌گیری و تعویض دنده‌های مکرر برای ترددهای روزمره در ترافیک شهری گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین این خودرو با ابعاد کوچک و برخورداری از فرمان برقی می‌تواند در این رده قیمتی، رانندگی آرام و راحت درون شهری را ارائه دهد.

قیمت رقابتی

کوییک اتومات پلاس

هرچند با پول یک دستگاه کوییک اتومات پلاس می‌توان رقبای بزرگ‌تر با موتور قدرتمندتر آن را خرید، اما رقبای آن فاقد گیربکس دنده‌ای بوده و از لحاظ امکانات نیز در سطح پایین‌تری جای دارند. از این رو با توجه به این که امروزه خودروهای اتوماتیک پرطرفدار هستند، قیمت اقتصادی کوییک اتوماتیک یک مزیت برای آن به‌شمار می‌رود.

نقاط ضعف کوییک اتوماتیک پلاس

کیفیت نه چندان مناسب

کوییک اتومات پلاس

با وجود این که سایپا کوییک اتوماتیک پلاس از قیمتی نسبتا اقتصادی بهره می‌برد، اما جنس متریال داشبورد و نحوه مونتاژ اجزای اصلی خودرو در سطح مناسبی قرار ندارد و باید بهبود پیدا کند.

قدیمی بودن فناوری موتور

امروزه حتی خودروهای اقتصادی داخلی نیز به موتورهای ۱۶ سوپاپ مجهز شدند و کمتر خودرویی با پیشرانه ۸ سوپاپ تولید می‌شود؛ اما موتور کوییک اتوماتیک پلاس یک مدل ۸ سوپاپ با فناوری قدیمی بوده که تاثیر بدی روی عملکرد گیربکس می‌گذارد. همچنین قدیمی بودن پیشرانه باعث شده تا کوییک اتومات پلاس به یک خودرو نسبتا کم شتاب تبدیل شود.

مناسب نبودن عایق‌بندی کابین

کوییک اتومات پلاس

خودروهایی که به گیربکس CVT مجهز هستند باید عایق‌بندی مناسبی داشته باشند؛ زیرا در سرعت‌های بالا با این گیربکس دور موتور افزایش پیدا کرده و صدای زیادی را تولید خواهد کرد. در همین راستا سایپا برای کوییک اتومات پلاس عایق‌بندی مناسبی را در نظر نگرفته و به همین دلیل سروصدای زیادی به کابین نفوذ کرده و باعث آزار سرنشینان خواهد شد.

جمع‌بندی

اگر برای ترددهای روزانه قصد خرید یک خودروی اتوماتیک کم‌استهلاک با قیمت اقتصادی را دارید، سایپا کوییک اتومات پلاس یک گزینه بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود. البته این خودرو چند نقطه ضعف هم دارد که به آنها اشاره شد، اما به طور کلی این خودرو یکی از ارزان ترین خودروهای اتوماتیک بازار محسوب می‌شود و به همین دلیل نباید از آن انتظارات غیر منطقی داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.