تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 61604

نگاهی به نسخه جدید و متفاوت واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱

نگاهی به نسخه جدید و متفاوت واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱

نگاهی به نسخه جدید و متفاوت واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ واتس‌اپ بر خلاف گذشته سخت در حال ارائه آپدیت و بهبود پیام رسان خود است. بیایید نگاهی به نسخه جدید و البته متفاوت واتساپ دسکتاپ ..

نگاهی به نسخه جدید و متفاوت واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱

واتس‌اپ بر خلاف گذشته سخت در حال ارائه آپدیت و بهبود پیام رسان خود است. بیایید نگاهی به نسخه جدید و البته متفاوت واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ بیندازیم.

واتساپ هنوز به اپ استور مایکروسافت امید دارد و بنا به گزارشات منتشر شده متا (همان فیسبوک سابق) در حال کار روی یک پروژه جدید برای ارائه نسخه جدیدی از واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ است.

نسخه جدید واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ و ۱۱

واتساپ دسکتاپ برای ویندوز 10

این برنامه در قالب پلتفرم برنامه‌های یونیورسال ویندوز ارائه خواهد شد و با توجه به اسکرین شات‌های منتشر شده از آن می‌توان گفت که از رابط کاربری مدرنی هم بهره می‌برد.

شاید جالب باشد که بگوییم واتساپ یکی از چند برنامه‌ انگشت شماری بود که حتی پس از اعلام رسمی پایان پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل، به ارائه بروزرسانی برای آن ادامه داد.

متاسفانه نسخه قبلی واتساپ بر پایه فریم ورک سیلورلایت بود که یعنی بر خلاف برنامه‌های یونیورسال نمی‌توانست در تمامی پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ اجرا شود. حالا سه سال از آن زمان گذشته است و متوجه شده‌ایم که واتساپ می‌خواهد نسخه دسکتاپ خود برای ویندوز را بر پایه پلتفرم Universal توسعه دهد.

واتساپ دسکتاپ برای ویندوز 10

نسخه کنونی واتساپ دسکتاپ که در مایکروسافت استور حضور دارد تا حد زیادی بر پایه نسخه وب‌محور این پیام رسان محبوب است و از فریم ورک الکترون استفاده می‌کند. این برنامه ابتدا باید به سرور‌های واتس‌اپ متصل شود تا بتواند رابط کاربری نسخه وب محور را در اختیار کاربران قرار دهد و دقیقا به همین خاطر است که کاربران برای احراز هویت خود به اسکن یک کد QR نیاز دارند.

هنگامی که برنامه یونیورسال جدید واتساپ منتشر شود، دیگر کاربران ویندوز نیازی به اتصال به نسخه وب برای دسترسی به چت‌های خود نخواهند داشت.

برنامه کنونی واستاپ دسکتاپ تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌دهد و نسبت به نسخه‌های اندروید و iOS این پیام رسان کند‌تر است. در نسخه جدید این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین ظاهرا متا می‌خواهد از زبان XAML UI استفاده کند تا برنامه جدید حال و هوای سایر برنامه‌های ویندوز ۱۱ یا ۱۰ را به کاربر منتقل کند.

واتساپ دسکتاپ برای ویندوز 10

کاربرانی که تاکنون از نسخه دسکتاپ واتساپ استفاده کرده‌اند، حتما متوجه شده‌اند که به ارسال پیام‌های متنی محدود هستند و در انجام تماس‌های صوتی نیز خیلی آزاد نیستند. خوشبختانه گفته می‌شود که در نسخه جدید شاهد پشتیبانی بهتری از تماس‌های صوتی و تصویری خواهیم بود.

گویا واتس‌اپ در توسعه این برنامه ارتباط نزدیکی با مایکروسافت دارد؛ زیرا از اسکرین‌شات‌های منتشر شده می‌توان فهمید که قرار است افزونه Windows Ink نیز به این برنامه اضافه شود. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود روی تصاویر یادداشت بنویسند و سپس آنها را مستقیما در چپ بفرستند.

برنامه یونیورسال WhatsApp از بک‌آپ، نوتیفیکیشن‌های خارج از برنامه، گزینه‌های شخصی سازی چت و … پشتیبانی خواهد کرد.

به محض اینکه نسخه پایدار واتساپ دسکتاپ برای ویندوز ۱۰ یا ۱۱ آماده شود، کاربران می‌توانند آن را از طریق اپ استور مایکروسافت دریافت کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.