تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۷
کد خبر : 62181

نگاهی به فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

نگاهی به فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

نگاهی به فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکسفیدلیتی پرستیژ به عنوان نسخه ایرانیزه شده جتور X70 پلاس در راه بازار ایران است. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه لوکس شاسی بلند فیدل..

نگاهی به فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

فیدلیتی پرستیژ به عنوان نسخه ایرانیزه شده جتور X70 پلاس در راه بازار ایران است. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه لوکس شاسی بلند فیدلیتی گروه بهمن آشنا می‌شویم.

شرکت چینی جتور اخیرا شاسی بلند X70 پلاس را به شکل گسترده در بازارهای هدف عرضه کرد. در همین راستا خبرها حاکی از آن است که گروه بهمن قصد دارد به دلیل یکسان بودن پلتفرم این خودرو با فیدلیتی پرایم، این خودرو لوکس را برای رقابت با تیگو ۸ پرو مدیران خودرو به بازار عرضه کند. در واقع جتور X70 پلاس با نام فیدلیتی پرستیژ به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. گفتنی است هم‌اکنون گروه بهمن فیدلیتی پرایم را در دو تیپ ۵ نفره و ۷ نفره به فروش می‌رساند.

جتور X70 پلاس در واقع مدل ارتقا پیدا کرده از خانواده X70 محسوب می‌شود که از همان پلتفرم‌های مدل‌های قبلی بهره می‌برد و به تازگی نیز به شکل گسترده به بازارهای هدف گروه چری و شرکت جتور راه پیدا کرده است. این شاسی بلند در واقع نسخه لوکس‌تر و مدرن‌تر فیدلیتی گروه بهمن به‌شمار می‌رود که می‌تواند به خوبی با تیگو ۸ پرو مدیران خودرو به رقابت بپردازد. در همین راستا نیز گروه بهمن قصد دارد به دلیل یکسان بودن پلتفرم X70 پلاس و فیدلیتی پرایم این محصول را به عنوان تیپ پرستیژ فیدلیتی به بازار ایران عرضه کند.

مشخصات فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور X70 پلاس در بازارهای هدف از مشخصات فنی مختلفی بهره می‌برد، اما مدل ۷ نفره با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ این خودرو توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این موتور که با مهندسی AVL اتریش توسعه پیدا کرده قادر است قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

یک گیربکس ۷ سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های این شاسی بلند چینی را بر عهده دارد. به طور کلی می‌توان گفت قوای محرکه این خودرو به ساختار پیشرانه چری تیگو ۸ پرو مدیران خودرو شباهت دارد. همچنین فیدلیتی پرستیژ ظرف مدت ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز به طور متوسط حدود ۸.۱ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.

فیدلیتی پرستیژ

جتور X70 پلاس که با نام فیدلیتی پرسیتژ روانه بازار ایران خواهد شد نسبت به سایر مدل‌های خانواده X70 و فیدلیتی از امکانات بیشتری بهره می‌برد. البته از امکانات مشترک بین فیدلیتی پرایم و فیدلیتی پرستیژ می‌توان به ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، سقف پانوراما، رادار خطی و رادار نقطه کور اشاره کرد.

اما علاوه بر این امکانات، فیدلیتی پرستیژ از امکانات بیشتری نظیر نورپردازی کابین تطبیقی، حسگر اثر انگشت، سامانه استارت بر پایه هوش مصنوعی، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سردکن صندلی‌های جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، چراغ‌های تطبیقی جلو، نور بالای اتوماتیک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمزگیری هوشمند، ترمز اضطراری پارک، رادار تابلوخوان، رانندگی خودکار، کنترل حرکت در سراشیبی، تعویض دنده از پشت فرمان، کیسه‌های هوای پرده‌ای، سیستم صوتی حرفه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم بهره می‌برد.

فیدلیتی پرستیژ

از آنجایی که گروه بهمن به دنبال افزایش تولید خودروهای شاسی بلند است و همچنین با توجه به این که مالکیت پلتفرم خانواده X70 جتور را بر عهده دارد، احتمالا در آینده نزدیک مدل لوکس و فول آپشن فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70 پلاس ۲۰۲۱ را تحت نام فیدلیتی پرستیژ تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین گروه بهمن طی ماه‌های گذشته برای داخلی‌سازی فیدلیتی سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به انجام رسانده و به دلیل یکسان بودن پلتفرم و سازه فیدلیتی پرایم و X70 پلاس می‌توان انتظار داشت گروه بهمن تولید و عرضه فیدلیتی پرستیژ را در دستور کار خود قرار دهد.

فیدلیتی پرستیژ

گفتنی است ساختار قوای محرکه، اصول کیفی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۸ پرو مدیران خودرو با جتور X70 پلاس شباهت زیادی دارد. در بازارهای جهانی نیز مدل فول آپشن این دو خودرو با قیمت حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد، اما بر اساس نحوه قیمت‌گذاری فیدلیتی توسط گروه بهمن می‌توان گفت این خودروساز شاسی بلند X70 پلاس را با قیمت کمتری از تیگو ۸ پرایم روانه بازار خواهد کرد.

از دلایلی که فیدلیتی پرایم در حال حاضر با قیمت مصوب کمتری نسبت به سایر محصولات میان‌رده مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود می‌توان به مالکیت پلتفرم، برخورداری از خط تولید پیشرانه و داخلی‌سازی بالا در تولید قطعات مختلف اشاره کرد. از این رو اگر گروه بهمن تولید X70 پلاس را در دستور کار قرار دهد، در قیمت‌گذاری این شاسی بلند لوکس نیز این موارد لحاظ خواهد شد.

فیدلیتی پرستیژ

هم‌اکنون مدیران خودرو قصد دارد چری تیگو ۸ پرو را با قیمت بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند. همچنین برخی از مدیران ارشد مدیران خودرو نیز اعلام کردند احتمالا این کراس اوور لوکس قیمت کارخانه‌ای حدود ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. از این رو با توجه به این که گروه بهمن فیدلیتی پرایم را با قیمت کمتر از محصولات مدیران خودرو به بازار عرضه کرد، اکنون نیز باز هم با عرضه نسخه ایرانیزه شده جتور X70 پلاس با نام فیدلیتی پرستیژ می‌تواند به رقیب سرسخت تیگو ۸ پرو مدیران خودرو تبدیل شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.