تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
کد خبر : 63866

نگاهی به سیر تکامل گوشی های سری P هواوی

نگاهی به سیر تکامل گوشی های سری P هواوی

نگاهی به سیر تکامل گوشی های سری P هواوی سری P هواوی از سال ۲۰۱۲ وارد بازار گوشی‌های هوشمند شدند و توانستند نظر بسیاری از کاربران را به خود جذب کنند. بیایید نگاهی به تکامل سری Huawei P بیندا..

نگاهی به سیر تکامل گوشی های سری P هواوی

سری P هواوی از سال ۲۰۱۲ وارد بازار گوشی‌های هوشمند شدند و توانستند نظر بسیاری از کاربران را به خود جذب کنند. بیایید نگاهی به تکامل سری Huawei P بیندازیم.

اخیرا آقای Wang Yonggang، مدیر ارشد بخش محصولات هواوی و همچنین مسئول بخش توسعه گوشی‌ های پرچمدار سری P این شرکت اعلام کرد که میزان فروش گوشی‌های Huawei P در سطح جهانی (به همراه آمار چین)‌ از زمان عرضه هواوی Ascend P1 در سال ۲۰۱۲ از ۱۰۰ میلیون دستگاه گذشته است.

گوشی های سری P هواوی در گذر زمان

وی به همین مناسبت به دستاور‌دهای مهم هواوی در طی ده سال گذشته در بازار گوشی‌های هوشمند پرداخت. هواوی برای اولین بار در تابستان ۲۰۱۱ تصمیم گرفت کار توسعه گوشی هواوی Ascend P1 را آغاز کند. آنها می‌خواستند یک گوشی پرچمدار رقابتی توسعه دهند و به واسطه آن بتوانند نام خود را در میان بزرگان این صنعت مطرح کنند.

سری P هواوی

هواوی Ascend P1

به همین خاطر هواوی تیم‌های پژوهشی خود در بیجینگ، شانگهای، شی‌آن را فرا خواند تا به شنژن بیایند و در کار توسعه اسند پی ۱ مشارکت کنند.

پس از ماه‌ها ارزیابی بازار و کار روی نمونه‌های اولیه، آنها سرانجام در ژانویه ۲۰۱۲ نخستین عضو از سری P هواوی را با یک نمایشگر ۴.۳ اینچی امولد، پردازنده ۲ هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز و دوربین ۸ مگاپیکسلی در بدنه‌ای باریک و یکدست با ضحامت ۷.۶ میلی‌متر و قیمت ۴۷۱ دلار (قیمت یک گوشی پرچمدار در آن زمان) معرفی کردند.

هواوی Ascend P1 به هیچ عنوان یک گوشی پرفروش نبود؛ اما توانست مدل شرکت هواوی را از B2B (کسب و کار به کسب و کار) به B2C (کسب و کار به مصرف کننده) تغییر دهد.

سری P هواوی

هواوی Ascend P6

پرچمدار بعدی هواوی، Ascend P2 نام داشت که در بازار چین عرضه نشد و فقط در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران برخی بازار‌های خارجی همچون اروپا و ژاپن قرار گرفت. دلیل این تصمیم این بود که این گوشی به فناوری ۴G مجهز شده بود؛ اما چین تا سال ۲۰۱۴ آنچنان شبکه ۴G گسترده‌ای نداشت.

هواوی اسند پی ۲ همچنین اولین پرچمدار هواوی بود که به تراشه اختصاصی کایرین مجهز میشد. نقطه مهم بعدی برای هواوی، Ascend P6 بود. این گوشی طراحی خاصی داشت و در زمان عرضه توانست با ضخامت ۶.۱۸ میلی‌متری خود، عنوان باریک‌ترین گوشی دنیا را از آن خود کند. همچنین تا سال‌ها زبان طراحی پریمیوم گوشی‌ های سری P هواوی از این گوشی گرفته میشد.

گوشی مهم بعدی را باید هواوی P9 با دوربین دوگانه در بدنه پشتی دانست. هواوی پی ۹ اولین محصول همکاری مشترک هواوی با شرکت تصویر برداری معروف لایکا بود. هواوی در بدنه پشتی این گوشی از یک لنز عادی در کنار یک لنز تک رنگ استفاده کرده بود. گوشی با هر دو دوربین عکس می‌گرفت و سپس با کمک نرم افزار محاسباتی بهترین نتیجه را ارائه می‌داد.

سری P هواوی

هواوی P20 پرو

سپس نوبت به هواوی P20 پرو رسید که با مجموعه دوربین سه‌گانه نگاه‌ها را به خود جلب کند. در بدنه پشتی پی ۲۰ پرو یک لنز عریض، یک لنز مونوکروم و یک لنز تله فوتو قرار داشتند. همچنین هواوی این گوشی را در رنگ معروف Twilight عرضه کرد که سبب شد فلسفه طراحی گوشی‌های پرچمدار هواوی در بخش پریمیوم بازار تثبیت شود.

در ادامه سری هواوی P30 از یک نوع لنز جدید RYYB برای تصویر برداری بهتر بهره گرفت و سری P40 نیز بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری را به گوشی‌های هوشمند هواوی آورد. هرچند امسال پرچمداران سری P50 کمی گیج کننده ظاهر شده‌اند که البته با توجه به وضعیت کنونی هواوی تا حدودی قابل درک است.

سری P هواوی

هواوی P50 پاکت

این شرکت هفته گذشته نیز از اولین گوشی تاشو صدفی خود با نام هواوی P50 پاکت رونمایی کرد تا نشان دهد همچنان خلاقیت و نوآوری در پرچمداران سری P این شرکت نمرده است.

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.