تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 68992

نگاهی به افزایش قیمت وحشتناک خودروهای داخلی، تنها از آبان تا اسفند ۱۴۰۰

نگاهی به افزایش قیمت وحشتناک خودروهای داخلی، تنها از آبان تا اسفند ۱۴۰۰

نگاهی به افزایش قیمت وحشتناک خودروهای داخلی، تنها از آبان تا اسفند ۱۴۰۰افزایش قیمت خودروهای داخلی در چهار ماه اخیر، یعنی از آبان تا اسفند ۱۴۰۰ وحشتناک بوده است؛ این در حالی است که وزیر صمت وعده کاهش ق..

نگاهی به افزایش قیمت وحشتناک خودروهای داخلی، تنها از آبان تا اسفند ۱۴۰۰

افزایش قیمت خودروهای داخلی در چهار ماه اخیر، یعنی از آبان تا اسفند ۱۴۰۰ وحشتناک بوده است؛ این در حالی است که وزیر صمت وعده کاهش قیمت‌ها را داده بود.

رضا فاطمی امین،‌ وزیر صمت کشور، در اول آبان عنوان کرد برنامه‌ریزی‌هایی به منظور کاهش قیمت خودرو در بازار کشور صورت گرفته و قیمت‌ها تا پایان امسال به صورت محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد. اما با نگاهی بر بازار کشور مشخص می‌شود که وعده وزیر صمت عملی نشده و قیمت‌ خودروهای داخلی طی این مدت، یعنی از آبان تا اسفند ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در چهار ماه اخیر

افزایش قیمت برخی از محصولات مانند پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک بسیار چشم‌گیر بوده است. این خودرو در چند ماه اخیر افزایش قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۵۵۰ میلیون در بازار معامله می‌شود. علاوه بر این تندر پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک نیز افزایش قیمت چشم‌گیری را تجربه کرده‌اند و به جمع محصولات گران‌تر از نیم میلیارد افزوده شده‌اند.

نسخه‌های مختلف تیبا و پراید نیز که در میان محصولات داخلی پایین‌تر قیمت را دارند، افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. محصولات مونتاژی این دو گروه خودروسازی نیز با افزایش قیمت بسیاری مواجه شده‌اند. مثلا قیمت پژو ۲۰۷ طی این مدت ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و این محصول هم‌اکنون با قیمت یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. این در صورتی است که دلار آزاد در این مدت افت قیمت دو هزار تومانی داشته است.

رشد قیمت محصولات ایران خودرو

افزایش قیمت

محصولات داخلی ایران خودرو طی چهار ماه و نیم گذشته افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. بیشترین افزایش قیمت‌ را پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما داشته است. این خودرو هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۵۵۷ میلیون تومان معامله می‌شود؛ این در صورتی است که در اول آبان قیمت این خودرو برابر با ۴۳۶ میلیون تومان بوده است. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که طی ۱۳۵ روز قیمت این محصول ۱۲۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. محصولاتی نظیر تندر پلاس اتوماتیک، سمند EF7 دوگانه سوز و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک نیز طی این مدت با افزایش قیمت ۶۰ میلیون تومانی مواجه شده‌اند.

سمند EF7 دوگانه سوز که گران‌ترین عضو خانواده سمند محسوب می‌شود، نیمه اول اسفند با قیمت ۳۴۴ میلیون تومان معامله شد،‌ این در صورتی است که در اول آبان قیمت‌ آن برابر با ۲۸۰ میلیون تومان بوده است. برای خرید دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در بازار امروز باید مبلغی حدود ۵۲۵ میلیون تومان را کنار گذاشت،‌ در حالی که قیمت این محصول در آبان ماه حدود ۴۶۰ میلیون تومان بوده است. تندر پلاس اتوماتیک طی این مدت با افزایش قیمت ۶۰ میلیون تومانی مواجه شده و هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۵۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس دو گانه سوز هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۳۴۵ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود، اما چهار ماه و نیم قبل این خودرو با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان معامله می‌شد که این یعنی افزایش قیمت ۵۰ میلیون تومانی این خودرو در ۴ ماه. پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۲۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود این خودرو افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. برای خرید پژو ۲۰۷ در بازار امروز باید ۳۶۶ میلیون تومان هزینه کرد، این در صورتی است که این خودرو در اول آبان ۳۲۷ میلیون تومان قیمت داشت و این یعنی افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی این محصول ایران خودرو.

افزایش قیمت

تارا دنده کمترین افزایش قیمت را در میان محصولات ایران خودرو طی مدت زمان مذکور داشته است. برای خرید این خودرو هم‌اکنون باید ۴۴۵ میلیون تومان هزینه کرد، اما در اول آبان می‌شد با پرداخت مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان اقدام به خرید این خودرو کرد. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که قیمت تارا دنده‌ای تنها ۵ میلیون تومان بالا رفته است. رانا LX و رانا پلاس نیز افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند و به ترتیب با قیمت ۲۴۸ و ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. پژو ۲۰۶ تیپ دو هم با افزایش قیمت ۲۷ میلیون تومانی همراه شده است و هم‌اکنون با قیمت ۲۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز طی این مدت ۲۱ میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

پژو ۵۰۸ در میان محصولات مونتاژی ایران خودرو بالاترین قیمت را داشته است و برای خرید این خودرو در بازار امروز باید حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرد؛ این یعنی افزایش قیمت ۱۳۰ میلیون تومانی نسبت به اول آبان. جالب این است که این افزایش قیمت همزمان با افت دو هزار تومانی دلار آزاد در چهار ماه و نیم گذشته اتفاق افتاده است. پژو ۲۰۰۸ نیز که یکی دیگر از محصولات مونتاژی پرطرفدار ایران خودرو است در مقایسه با اول آبان افزایش قیمت ۱۷۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این خودرو در بازار امروز یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است. با مشاهده جدول زیر می‌توانید روند تغییر قیمت محصولات دیگر ایران خودرو نظیر دنا تیپ یک، وانت آریسان و سمند LX را مشاهده کنید.

خودروقیمت اول آبانقیمت ۱۵ اسفندمیزان افزایش
سمند LX۲۴۶ میلیون تومان۲۵۹ میلیون تومان۱۳ میلیون تومان
رانا پلاس۲۶۰ میلیون تومان۲۷۰ میلیون تومان۱۰ میلیون تومان
رانا LX۲۳۸ میلیون تومان۲۴۸ میلیون تومان۱۰ میلیون تومان
وانت آریسان۱۸۹ میلیون تومان۲۰۵ میلیون تومان۱۶ میلیون تومان
سمند سورن۲۶۵ میلیون تومان۲۷۲ میلیون تومان۷ میلیون تومان
تارا دنده‌ای۴۴۰ میلیون تومان۴۴۵ میلیون تومان۵ میلیون تومان
دنا تیپ یک۳۲۷ میلیون تومان۳۶۱ میلیون تومان۳۴ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک۴۵۹ میلیون تومان۵۲۵ میلیون تومان۶۶ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای۳۲۷ میلیون تومان۳۶۶ میلیون تومان۳۹ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما۴۳۶ میلیون تومان۵۵۷ میلیون تومان۱۲۱ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ دو۲۴۶ میلیون تومان۲۷۳ میلیون تومان۲۷ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ پنج۲۹۴ میلیون تومان۳۱۵ میلیون تومان۲۱ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ صندوق دار۲۸۷ میلیون تومان۳۱۵ میلیون تومان۲۸ میلیون تومان
تندر پلاس اتوماتیک۴۸۰ میلیون تومان۵۴۰ میلیون تومان۶۰ میلیون تومان
سمند EF7 دوگانه سوز۲۸۰ میلیون تومان۳۴۴ میلیون تومان۶۴ میلیون تومان
پژو ۴۰۵۲۳۴ میلیون تومان۲۷۵ میلیون تومان۴۱ میلیون تومان
پارس اتوماتیک۳۶۰ میلیون تومان۳۹۵ میلیون تومان۳۵ میلیون تومان
پژو پارس دوگانه سوز۳۰۴ میلیون تومان۳۵۴ میلیون تومان۵۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۰۸۹۵۰ میلیون تومان۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان۱۷۰ میلیون تومان
پژو ۵۰۸۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان۱۳۰ میلیون تومان

افزایش قیمت محصولات سایپا

محصولات سایپا افزایش قیمت چشم‌گیری را در مقایسه با چهار ماه و نیم پیش تجربه کرده‌اند. شاهین G به عنوان گران‌ترین محصول سایپا طی این مدت افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی داشته است. برخی از محصولات نظیر تیبا پلاس اتوماتیک نیز افزایش قیمت ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. قیمت نسخه‌های مختلف پراید و تیبا در این بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. کوییک پلاس اتومات نسبت به اول آبان با افزایش قیمت ۵۳ میلیون تومانی همراه شده و هم‌اکنون با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت ساینا دنده‌ای ۳۴ میلیون تومان رشد کرده و به ۱۹۴ میلیون تومان رسیده است.

پراید ۱۱۱ هم‌اکنون با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان معامله می‌شود، این در صورتی است که قیمت آن در اول آبان ۱۵۴ میلیون تومان بود و این یعنی افزایش ۳۴ میلیون تومانی. تیبا صندوق‌دار در این بازه زمانی افزایش قیمت ۳۲ میلیون تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت پراید صندوق‌دار نیز ۳۰ میلیون افزایش یافته و به ۱۶۹ میلیون تومان رسیده است. برای خرید کوییک دنده‌ای در بازار امروز باید ۱۹۷ میلیون تومان هزینه کرد و این خودرو افزایش قیمت ۲۴ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

افزایش قیمت

خودروقیمت اول آبانقیمت ۱۵ اسفندمیزان افزایش
شاهین G۳۳۰ میلیون تومان۳۴۵ میلیون تومان۱۵ میلیون تومان
ساینا دنده‌ای۱۶۰ میلیون تومان۱۹۴ میلیون تومان۳۴ میلیون تومان
پراید صندوق دار۱۳۹ میلیون تومان۱۶۹ میلیون تومان۳۰ میلیون تومان
پراید وانت۱۶۱ میلیون تومان۱۶۹ میلیون تومان۸ میلیون تومان
پراید هاچ بک۱۵۴ میلیون تومان۱۸۸ میلیون تومان۳۴ میلیون تومان
تیبا هاچ بک۱۶۰ میلیون تومان۱۸۶ میلیون تومان۲۶ میلیون تومان
تیبا صندوق دار۱۴۹ میلیون تومان۱۸۱ میلیون تومان۳۲ میلیون تومان
تیبا هاچ بک پلاس۱۷۳ میلیون تومان۲۰۰ میلیون تومان۲۷ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای۱۷۳ میلیون تومان۱۹۷ میلیون تومان۲۴ میلیون تومان
کوییک پلاس اتوماتیک۲۳۲ میلیون تومان۲۸۵ میلیون تومان۵۳ میلیون تومان
سیتروئن سی ۳۹۴۰ میلیون تومان۱ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان۸۵ میلیون تومان
چانگان۵۲۰ میلیون تومان۶۰۵ میلیون تومان۸۵ میلیون تومان

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.