تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 73757

نگاهی به آیپد از ۲۰۱۰ تا به امروز؛ تبلت جذاب اپل در گذر زمان

نگاهی به آیپد از ۲۰۱۰ تا به امروز؛ تبلت جذاب اپل در گذر زمان

نگاهی به آیپد از ۲۰۱۰ تا به امروز؛ تبلت جذاب اپل در گذر زماندر اینجا نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه تبلت های انقلابی آیپد و مراحل تکامل آن از نسل اول تا به امروز را بررسی خواهیم کرد. iPad در طول این سال..

نگاهی به آیپد از ۲۰۱۰ تا به امروز؛ تبلت جذاب اپل در گذر زمان

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه تبلت های انقلابی آیپد و مراحل تکامل آن از نسل اول تا به امروز را بررسی خواهیم کرد. iPad در طول این سال‌ها نوآوری‌های شگفت انگیزی را به دنیای تکنولوژی هدیه کرده است.

اگر فیلم‌های علمی تخیلی با ماهیت سفر در زمان و مکان را دیده باشید، قطعا تصویری که از رایانه‌های و پانل‌های کنترل در این فیلم‌ها دیده می‌شود نظرتان را به خود جلب کرده است.‌ در سفینه‌های فضایی آینده خبری از کیبورد و ماوس نیست و کاربران برای ارتباط با کامپیوتر با آن صحبت می‌کنند یا از پانل‌هایی تمام شیشه‌ای بدون هیچ کلیدی استفاده می‌کنند.

اگر به تاریخچه گوشی‌های تلفن همراه نگاه کنیم، همین پیشرفت، البته در ابعاد بسیار کوچک‌تر، در این دستگاه‌ها نیز رخ داده است. کیبوردهای ۹ تایی گوشی‌های قدیمی اکنون جای خود را به صفحه نمایش‌هایی تمام لمسی داده‌اند که به ساده‌ترین وجه ممکن با کاربر ارتباط برقرار می‌کند. بخش بزرگی از این پیشرفت در عرصه تکنولوژی گوشی‌های هوشمند مدیون اپل و آیفون انقلابی این کمپانی است.

بر همین اساس اگر قرار باشد یک برند قادر به ایجاد تغییری مشابه در کامپیوترها باشد، بدون شک آن کمپانی، اپل خواهد بود. معرفی آیپد گام رو به جلوی بزرگی برای ادغام تکنولوژی‌های گوشی‌های هوشمند با لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای جیبی بود و اگرچه این محصول در گذر زمان پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را دیده است، نمی‌توان منکر نقش پررنگ آن در پیشرفت تکنولوژی در این حوزه شد.

در این متن سعی داریم به بررسی تاریخچه آیپد اپل بپردازیم و با بررسی نسخه‌های مختلف این محصول از سال ۲۰۱۰ تا امروز، پیشرفت‌های آن در گذر زمان را موشکافی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

نسل اول آیپد

First iPad

همانند بسیاری تکنولوژی‌های مدرن امروز، اپل نخستین کمپانی‌ای نیست که آیپد را معرفی می‌کند. با این وجود، این شرکت مهم‌ترین نقش را در تعریف این گجت‌ها ارائه می‌دهد. قدمت تبلت‌ها به دهه ۶۰ میلادی باز می‌گردد و حتی مایکروسافت نیز با معرفی تبلت پی سی ها، زودتر از اپل به تجاری‌سازی ایده رایانه همراه روی آورده بود. با بررسی دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که حتی کیندل آمازون نیز سه سال پیش از نخستین آیپد روانه بازار شده بود.

علیرغم این امر، آیپد اپل در سال ۲۰۱۰ رسما متولد شد.‌ نسل اول این محصول اساسا یک آیفون بسیار بزرگ بود که اکثر قابلیت‌های این گوشی را ارائه می‌داد. با این حال به لطف صفحه نمایش بزرگ‌تر آیپد، برخی امور نظیر مطالعه کتاب یا تماشای ویدیو روی آن ساده‌تر از آیفون بود. نسل اول آیپد تنها در نسخه وای فای ارائه می‌شد و به همین جهت تنها برای استفاده در منزل کاربرد داشت! با این حال، چند ماه پس از رونمایی آیپد، اپل نسخه ۳G این تبلت را هم معرفی کرد تا امکان اتصال آن به اینترنت در همه جا فراهم شود.

در گجت نیوز بخوانید: سوال بسیاری از طرفداران اپل: گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

نسحه اول آیپد اندازه‌ای ۹.۵ در ۹.۷ اینچی داشت و ضخامت آن حدود ۰.۵ اینچ بود. این محصول البته در بخش اتصالات نیز بسیار محدود عمل می‌کرد و تنها به جک هدفون، پورت میکروفون و درگاه شارژ سی پین مجهز بود. همچنین علیرغم اینکه قابلیت تایپ در این تبلت فراهم بود، نبود هیچ گونه اکسسوری خارجی در کنار اندازه بزرگ آن باعث می‌شد که دستان کاربر در اثر تایپ طولانی مدت بسیار خسته شود. این دسته مشکلات باعث شد که کاربری نسل نخست آیپد بیشتر محدود به محتوای چندرسانه‌ای شود.

نسل دوم iPad

نسل دوم آیپد

نسل اول آیپد به خوبی توانست ایده تبلت‌ها را در میان کاربران جا بیندازد و آینده روشنی را برای این دستگاه‌ها ترسیم کند. با این وجود آیپد بدون اشکال نبود! یکی از مهم‌ترین ایرادات نسل نخست این محصول، نبود دوربین در آن بود. البته استفاده از آیپد برای تصویربرداری یا گرفتن فیلم امری چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. با این وجود، خرید یک دستگاه مدرن گرانقیمت با قابلیت اتصال به اینترنت که فاقد دوربین بود، بسیاری خریداران را مردد کرده بود.

iPad 2 تلاش اپل برای رفع مشکلات نسل اول و ارائه یک تبلت کم‌نقص به کاربران بود. در حالی که رقبا رفته رفته در حال تقلید از غول کوپرتینویی و ارائه محصولات مشابه با سیستم عامل اندروید بودند، این کمپانی نسل دوم از تبلت خود را با پردازشگر سریع‌تر، کارت گرافیک قدرتمندتر و نه یک بلکه دو دوربین (یکی در جلو و دیگری در پشت) به بازار عرضه کرد. این دوربین‌ها به کاربران اجازه می‌دادند که از قابلیت فیس تایم اپل بر روی صفحه بزرگ‌تر آیپد استفاده کنند. همچنین، نسل دوم آیپد در دو رنگ سفید و مشکی و با همان جنس آلومینیوم برس خورده به کاربران ارائه می‌شد.

همچنین معرفی Smart Case برای نسل دوم آیپد نیز دیگر نکته مهم پیرامون این نسخه به شمار می‌رفت. این کیس از آهنرباهای موجود درون خود آیپد برای اتصال به آن استفاده می‌کرد و کاربران می‌توانستند آن را به سادگی به یک استند برای تبلتشان تبدیل کنند. علاوه بر این، یک آهنربای جداگانه هم برای تشخیص باز و بسته شدن اسمارت کیس به کار می‌رفت و با بستن آن، تبلت را به طور خودکار به حالت Sleep می‌فرستاد.

نسل سوم آیپد

iPad third gen

یک سال پس از عرضه نسل دوم آیپد، اپل نسل سوم را راهی بازار کرد. این کمپانی با تجربه‌ای که از دو نسل اول این محصول کسب کرده بود، بهبودهای چشمگیری را در نسل جدید ایجاد کرد تا کاربری بسیار بهتری را برای آن به ارمغان بیاورد. مهم‌ترین تغییر این نسل، افزوده شدن صفحه نمایش رتینا بود. این صفحه نمایش‌ها در ابتدا به همراه آیفون ۴ معرفی شدند. با این حال، خیلی زود شاهد استفاده دیگر محصولات اپل نظیر کامپیوترهای iMac و آیپد‌ها از این صفحه نمایش‌ها بودیم.

صفحه نمایش Retina با چهار برابر کردن تعداد پیکسل‌ها در هر سطح از نمایشگر، تصاویر بسیار واضح‌تری را ارائه می‌کرد؛ به طوری که چشم انسان از فاصله‌ای مشخص قادر به تشخیص پیکسل‌های تصویر نبود!

به طور دقیق‌تر، رزولوشن نسل سوم iPad برابر با ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل بود که در مقایسه با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسلی آیپد ۲ پیشرفتی چشمگیر به شمار می‌رفت. دو برابر کردن تعداد پیکسل‌ها در هر جهت به معنای چهار برابر شدن تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ بود و این یعنی آیپدهای جدید اپل به سادگی قادر به نمایش ویدیوهای ۱۰۸۰p بودند. همین قابلیت، این نسل را به پیشرفتی چشمگیر در مقایسه با نسل قبل تبدیل می‌کرد.

در ادامه روند ارائه آیپد در نسخه‌های وای فای و سلولار، نسل سوم آیپد قابلیت اتصال به شبکه‌های ۴G را داشت. علاوه بر این، iPad 4 قابلیت هات اسپات کردن اینترنت را هم در اختیار داشت و می‌توانست اینترنت حداکثر ۵ دستگاه دیگر را نیز فراهم کند.

در کنار همه این موارد، دوربین جدید و بروز ۵ مگاپیکسلی این تبلت که از دوربین‌های iSight آیفون ۴S قرض گرفته شده بود، توانایی ثبت تصاویر بسیار باکیفیت و ویدیوهای شگفت‌انگیزی را داشت و یک سر و گردن از رقبا بالاتر بود.

آیپد مینی

آیپد مینی

در چرخه تکامل تمام محصولات اپل، همواره بازه‌ای وجود دارد که مهندسین این کمپانی رو به کوچک‌تر کردن محصولاتشان می‌آورند. در خصوص تبلت‌ها، این اتفاق در اواخر سال ۲۰۱۲ و با عرضه آیپد مینی رخ داد.

نسل اول از تبلت‌های آیپد مینی صفحه نمایشی ۷.۹ اینچی داشت که در مقایسه با اندازه ۹.۷ اینچی آیپد‌ معمولی بسیار جمع و جور به نظر می‌رسید. بعلاوه، ضخامت این تبلت نیز کاهش چشمگیری یافته بود تا وزن این تبلت به تنها ۰.۶۸ پوند برسد.

از حیث مشخصات، iPad Mini بیشترین شباهت را به آیپد ۲ داشت و از همان چیپست‌های دو هسته‌ای A5 استفاده می‌کرد. بنابراین، افرادی که آیپد مینی را به جای آیپد ۳ انتخاب می‌کردند، در ازای ابعاد کوچک‌تر، محصولی ضعیف‌تر را دریافت می‌کردند! علاوه بر این، درگاه شارژ سی پین آیپدهای پیشین، در آیپد مینی جای خود را به اتصال لایتنینگ داد. این درگاه‌ها تا به امروز به استانداردی در تمامی آیفون‌ها و آیپدهای اپل تبدیل شده‌اند.

بر خلاف قدرت سخت افزاری، دوربین‌های آیپد مینی در مقایسه با آیپد ۳ افت نکردند. بنابراین همان دوربین ۵ مگاپیکسلی iSight در پشت این تبلت قرار داشت و دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی سلفی آن نیز مسئولیت ویدیو کال و ثبت تصاویر سلفی را عهده‌دار بود.

از دیگر عقبگردهای iPad Mini در مقایسه با آیپد ۳، حذف صفحه نمایش‌های رتینا بود. آیپد مینی، مشابه با آیپد ۲ به صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل مجهز بود.

آیپد ایر

iPad Air

علیرغم اینکه اپل با آیپد مینی ثابت کرده بود قادر است تبلتی فوق‌العاده با ابعادی جمع و جور را تولید کند، اما برخی ضعف‌های آشکار این دستگاه، خریداران را مجبور کرده بود که بین حمل‌پذیری راحت‌تر این تبلت‌ها و عملکرد قدرتمندتر آیپدهای بزرگ‌تر یکی را انتخاب کنند!

در سال ۲۰۱۳ اپل با معرفی iPad Air سعی کرد با ادغام بهترین قابلیت‌های آیپد مینی و آیپدهای بزرگ، تبلتی ایده‌آل را روانه بازار کند. طول و عرض آیپد ایر به ترتیب ۹.۴ و ۶.۶ اینچ بودند. به این ترتیب، این تبلت، از حیث اندازه به آیپدهای ۹.۷ اینچی شبیه بود، اما وزن آن به آیپد مینی نزدیک‌تر بود. این محصول سبک علاوه بر این که صفحه نمایش بزرگ و قدرت پردازشی بالایی داشت، حمل‌پذیری بسیار راحتی را نیز ارائه می‌داد و دغدغه بسیاری علاقمندان به تبلت‌های اپل را رفع می‌کرد.

علاوه بر بازگشت صفحه نمایش‌های رتینا، تعبیه تراشه‌های قدرتمند A7 در آیپد ایر آن را به یک هیولای قدرتمند و سبک‌وزن تبدیل کرده بود. تراشه‌های A7 پیش از این تبلت در آیفون ۵S به کار رفته و عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود ارائه داده بودند. همچنین، دوربین‌های عقب و جلوی این تبلت همچنان ثابت باقی مانده و رزولوشن آن‌ها به ترتیب ۵ و ۱.۲ مگاپیکسل بود. با این حال، افزوده شدن پشتیبانی از تصویربرداری HDR یک گام بزرگ رو به جلو برای سیستم دوربین iPad Air به شمار می‌رفت.

با این قابلیت‌های دوست‌داشتنی، آیپد ایر به گزینه‌ای محبوب در میان طرفداران تبلت‌های اپل تبدیل شد. البته آیپد مینی به خاطر ابعاد کوچک‌تر خود، همچنان جذابیت خود را نزد دسته‌ای از کاربران حفظ کرد.

آیپد پرو

iPad Pro

بر خلاف آیپد مینی و آیپد ایر که تلاش اپل برای ارائه تبلت‌هایی قدرتمند و در عین حال جمع و جور و سبک به شمار می‌رفتند، iPad Pro نشانه این بود که این کمپانی هرجا که نیاز باشد از ساخت دیوایس‌های بزرگ ابایی ندارد! آیپد پرو در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و صفحه نمایشی ۱۲.۹ اینچی داشت که به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از سایر آیپدها بود.

با برخورداری از تکنولوژی رتینا، صفحه نمایش این تبلت قادر به نمایش حدود ۵.۶ میلیون پیکسل بود که آن را به بالاترین رزولوشن در میان تمام دستگاه‌های iOS در آن زمان تبدیل می‌کرد. همچنین قلب تپنده این محصول نیز تراشه A9X بود که عملکرد بسیار قدرتمندی داشت و آیپد پرو را هم تراز با بسیاری لپ تاپ‌های معمولی بازار قرار می‌داد. این امر در حقیقت هدف نهایی از تولید iPad Pro بود؛ تبلتی که بتواند با لپ تاپ‌ها رقابت کند و آن‌ها را به چالش بکشد. اپل این کار را با تبلت جدید و بزرگش به بهترین شکل انجام داده بود!

اسمارت کیبورد یکی از بهترین اکسسوری‌هایی بود که اپل تا به امروز روانه بازار کرده است. این کیبورد که به همراه آیپد پرو معرفی شد و به طور جداگانه قابل خرید بود، عملکرد تبلت‌های اپل را به طور چشمگیری ارتقا داد و ضمن حفظ قابلیت‌های فوق‌العاده لمسی، کاربری آن‌ها را بسیار به لپ تاپ‌ها نزدیک کرد. اسمارت کیبوردهای اپل از حیث راحتی استفاده بی‌نظیر بودند و بدون نیاز به بلوتوث و باتری‌های اکسترنال به بهترین شکل ممکن به آیپد متصل می‌شدند.

به دلیل این محاسنی که iPad Pro داشت، به خوبی توانست جایگاه خود را به عنوان دستگاهی بین تبلت و لپ تاپ مستحکم کند.

در این میان، عرضه Apple Pencil را هم نباید از یاد برد! این قلم هوشمند چیزی بسیار فراتر از یک استایلوس بود و می‌توانست به طور همزمان فشار و خم شدن را احساس کند. علاوه بر این، سطح جزئیات دریافتی اپل پنسل نیز بسیار بالاتر بود و ابزار جدیدی برای طراحی، نقاشی و نگارش را در اختیار کاربران آیپد پرو قرار می‌داد. استقبال از اپل پنسل فراتر از حد تصور بود!

نسل پنجم آیپد

نسل پنجم آیپد

پس از رونمایی از آیپد پرو معلوم شد که دسته‌ای از بازار حاضرند برای خرید این تبلت‌های گرانقیمت و بسیار کاربردی هزینه هنگفت آن را متحمل شوند. با این حال، نسخه سلولار این محصول در نسخه ۳۲ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب ۸۰۰ و ۱۰۸۰ دلار قیمت داشت و بسیاری کاربران را از خرید آن منصرف می‌کرد. دسته‌ای از شیفتگان تکنولوژی مایل بودند تبلتی کاربردی مبتنی بر iOS را داشته باشند؛ اما قادر به پرداخت هزینه سنگین iPad Pro نبودند.

نسل پنجم آیپد، پاسخ اپل به این نیاز کاربران است. این تبلت در سال ۲۰۱۷ و با طراحی مشابه با آیپد‌های قدیمی‌تر روانه بازار شد. با این حال، مشخصات سخت افزاری این نسل بروز شده بود و قیمت آن پایین‌تر از آیپد پرو بود. این تبلت از همان صفحه نمایش ۹.۷ اینچی رتینا که قادر به نمایش ۳.۱ میلیون پیکسل بود بهره می‌برد.

تراشه‌های A9 به کار رفته در این تبلت شاید به اندازه چیپست‌های A9X آیپد پرو توانمند نبودند، اما به خوبی توان پاسخگویی نیازهای اکثریت کاربران معمولی را داشتند. بنابراین انجام امور روزانه نظیر تماشای ویدیو با یوتیوب، ارسال ایمیل و پاسخگویی به آن‌ها و یا انجام اکثر بازی‌های ویدیویی به سادگی با این تبلت ممکن بود. نسل پنجم آیپد همچنین علاوه بر تاچ آی دی، تکنولوژی Split Screen را نیز پشتیبانی می‌کرد و به کاربران اجازه می‌داد چند اپلیکیشن را به طور همزمان بر روی صفحه نمایش بزرگ آن باز کنند.

طبیعتا نمی‌شد انتظاری که از آیپد پرو می‌رفت را از نسل پنجم آیپد هم داشت. با این وجود، برچسب قیمتی ۳۲۹ دلاری آن باعث گرایش بسیاری کاربران به این محصول شد.

نسل جدید آیپد پرو

ipad pro next generation

در سال ۲۰۱۸ اپل خانواده iPad Pro را به طور کامل بروزرسانی کرد. نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو در دو اندازه ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی به کاربران ارائه می‌شد. همچنین، حافظه داخلی این محصولات نیز بین ۶۴ گیگابایت تا یک ترابایت متغیر بود. البته خرید این تبلت با حافظه بالاتر مستلزم پرداخت هزینه بالاتری هم بود!

برای خرید آیپد پروهای جدید وقدرتمند اپل، بر اساس مشخصات سخت افزاری انتخابی باید چیزی رقمی بین ۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار هزینه می‌شد! همچنین افزودن اکسسوری‌هایی مانند اسمارت کیبورد و اپل پنسل که سطح کاربری این تبلت‌ها را یک پله ارتقا می‌دادند، چند صد دلار بیشتر هزینه داشت!

نسل جدید آیپد پرو همچنین از دوربین‌های توانمندی بهره می‌برد که با توجه به سایر مشخصات پرچمدار آن، چندان عجیب به نظر نمی‌رسید. iPad Pro 2018 به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با توانایی ثبت ویدیوهای ۴K مجهز بود.

البته در کنار تمام این نکات مثبت، تبلت جدید آیپد نواقصی هم داشت. به عنوان مثال، اپل در راستای طرح کلی ارائه تجربه یکپارچه خود، جک هدفون را از این آیپدها حذف کرده بود. بنابراین، این تبلت از درگاه USB-C برای شارژ کردن و یا وصل کردن هدفون‌ها بهره می‌برد. طبیعتا استفاده از هدفون‌های قدیمی‌تر نیازمند استفاده از یک تبدیل بود؛ چیزی که کاربران را بیش از پیش به خرید ایرپاد ترغیب کرد!

صفحه نمایش آیپد پرو ۲۰۱۸ همچنین حاشیه‌های باریک‌تری داشت و ضمن ثابت ماندن اندازه، محتوای بیشتری را نمایش می‌داد. بخشی از این امر به دلیل جایگزینی حسگرهای اثر انگشت با تکنولوژی تشخیص چهره فیس آیدی بود. تبلت جدید اپل همچنین از نسل جدید استایلوس‌های اپل پنسل هم بهره می‌برد. این استایلوس‌ها به یک سیستم اتصال مغناطیسی مجهز بودند و می‌توانستند به کمک آن به آیپد چسبیده و زمانی که مورد استفاده قرار ندارند، شارژ شوند.

پشتیبانی از ترک پد و ماوس

ماوس و کیبورد در آیپد

با عرضه نسل جدیدی از آیپد پرو در سال ۲۰۲۰، اپل مجیک کیبورد جدید خود با پشتیبانی از ترک پد را هم معرفی کرد. ۲۰۲۰ iPad Pro در مقایسه با قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشت. به عنوان مثال این تبلت به اسکنر LiDAR مجهز بود که قادر به نگاشت کامل محیط اطراف و ارائه المان‌های واقعیت افزوده بود. این تبلت همچنین از میکروفون‌هایی بسیار باکیفیت نیز بهره می‌برد و به تراشه‌های بسیار قدرتمند A12Z Bionic مجهز بود. با وجود همه این قابلیت‌ها، مجیک کیبورد جدید در این تبلت‌ها بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفت.

Magic Keyboard بر خلاف اسمارت کیبورد، قابی جداگانه بود که می‌توانست تبلت را در زوایه‌های مختلف نگه دارد. این قابلیت عملکرد تبلت‌ها را بیش از پیش به لپ تاپ‌ها نزدیک‌تر کرد و باعث ارتقای عملکرد آن‌ها شد.

نکته مهم‌تر در این خصوص، افزوده شدن پشتیبانی از این کیبوردها به iPad OS 13.4 بود که باعث می‌شود برخی تبلت‌های قدیمی‌تر اپل نظیر آیپد پرو، آیپد ایر ۲، نسل پنجم آیپد، آیپد مینی و برخی مدل‌های دیگر نیز بتوانند از این اکسسوری جدید استفاده کنند. بر این اساس، تقریبا تمامی تبلت‌های جدیدتر اپل بدون نیاز به آپگرید دستگاه خود قادر به بهره‌گیری از مجیک کیبورد بودند.

این اتفاق، در دنیایی که برای دسترسی به کوچک‌ترین تغییراتی نیاز به خرید دستگاهی جدید است، بسیار مورد قبول واقع شد و نظرات مثبتی را نصیب اپل و آیپدهایش کرد.

معماری M1

M1 architecture

جدیدترین اعضای خانواده iPad Pro اپل در سال ۲۰۲۱ رونمایی شدند و بهترین و قدرتمندترین تبلت‌های این کمپانی تا به امروز به شمار می‌روند.

کیفیت صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی این محصولات حقیقتا شگفت‌انگیز است. اپل با ارتقای فرمول نمایشگرهای رتینای خود، موفق به دستیابی به پانل‌های جدیدی شد که آن را نمایشگرهای Liquid Retina XDR نامگذاری کرده است. در این نمایشگرها، نور پس‌زمینه توسط ۱۰۰۰۰ ال ای دی مینیاتوری تامین می‌شود که کیفیتی تصویری نزدیک به واقعیت را ارائه می‌دهد. همچنین رنگ‌های بسیار زنده و شگفت‌انگیز در کنار سایه‌های فوق‌العاده و عملکرد بی‌رقیب در شرایط نور کم، این صفحه نمایش‌ها را به یک بنچمارک جدید در تاریخ تبلت‌ها تبدیل می‌کند.

بعلاوه، دوربین سلفی فوق عریض iPad Pro 2021 نیز به قابلیت Center Stage اپل مجهز است و سوژه را حتی در صورت حرکت، در درون کادر قرار می‌دهد. اهمیت این تکنولوژی نیز خصوصا در سال‌های اخیر که بسیاری افراد کارهای خود را از درون منزل و از طریق تبلت خود انجام می‌دهند، بسیار پررنگ‌تر شده است.

آیپدهای جدید اپل همچنین علیرغم اندازه نسبتا کوچک‌تر خود در مقایسه با لپ تاپ‌ها، با بهره‌گیری سیستم صوتی چهار اسپیکری خود، کیفیت صوتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، حافظه داخلی دو ترابایتی، اسکن محیطی LiDAR و پشتیبانی از ۵G تبلت‌های ۲۰۲۱ اپل را به محصولاتی کامل تبدیل می‌کنند.

آیپد پرو ۲۰۲۱ همچنین از درگاه تاندربولت نیز بهره می‌برد. این درگاه با استفاده از اتصال USB-C قادر به پشتیبانی از اکسسوری‌های خارجی نظیر صفحه نمایش با رزولوشن ۶K است.

با گذشت بیش از ده سال از عمر تبلت‌های آیپد اپل، این محصولات توانسته‌اند از گجت‌هایی صرفا برای مطالعه در رستوران یا کافی شاپ، به کامپیوترهایی قابل حمل، قابل اتکا و قدرتمند تبدیل شوند. بنابراین شکی نیست که نام اپل به عنوان طلایه‌دار معرفی تبلت‌های شگفت‌انگیز تا ابد در ذهنمان حک خواهد شد.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.