تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 55697

نگاهی بر هر آنچه که از آیفون ۱۳ اپل می دانیم

نگاهی بر هر آنچه که از آیفون ۱۳ اپل می دانیم

نگاهی بر هر آنچه که از آیفون ۱۳ اپل می دانیمآیفون‌های جدید اپل به‌زودی رونمایی خواهند شد. در این مطلب هرآنچه در مورد گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ می‌دانیم را مرور می‌کنیم. با تکفارس همراه باشید.
اگرچه فقط چند ماه از معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ می‌گذرد، اما شایعات زیادی در مورد سری جدید این محصول یعنی آیفون ۱۳ منتشر شده و مدل‌های جدید گوشی پرچمدار اپل احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد.
مطالب مرتبط:تحلیلگر معروف: فناوری ارتباطی ۵G آیفون ۱۳ از نوع ماهواره‌ای خواهد بودتایید نام آیفون ۱۳ در تصویر لو رفته از بسته‌بندی این گوشی هوشمندآیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی خود از به طراحی جدیدی مزین شد و همچنین قابلیت‌های دیگری مثل دوربین در آن بهبود پیدا کرد. اگر شایعات مرتبط با آیفون ۱۳ صحت داشته باشند، این محصول می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
در ادامه هرآنچه تاکنون در مورد آیفون ۱۳ می‌دانیم را مرور خواهیم کرد.
طراحی
آیفون ۱۲ تغییرات ظاهری زیادی را برای این گوشی‌ هوشمند به ارمغان آورد که از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به طراحی تخت‌تر آن اشاره کرد که از سبک طراحی آیفون‌ ۴ و آیفون ۵ ا..

نگاهی بر هر آنچه که از آیفون ۱۳ اپل می دانیم

آیفون‌های جدید اپل به‌زودی رونمایی خواهند شد. در این مطلب هرآنچه در مورد گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ می‌دانیم را مرور می‌کنیم. با تکفارس همراه باشید.

اگرچه فقط چند ماه از معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ می‌گذرد، اما شایعات زیادی در مورد سری جدید این محصول یعنی آیفون ۱۳ منتشر شده و مدل‌های جدید گوشی پرچمدار اپل احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد.

مطالب مرتبط:

  • تحلیلگر معروف: فناوری ارتباطی ۵G آیفون ۱۳ از نوع ماهواره‌ای خواهد بود
  • تایید نام آیفون ۱۳ در تصویر لو رفته از بسته‌بندی این گوشی هوشمند

آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی خود از به طراحی جدیدی مزین شد و همچنین قابلیت‌های دیگری مثل دوربین در آن بهبود پیدا کرد. اگر شایعات مرتبط با آیفون ۱۳ صحت داشته باشند، این محصول می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

در ادامه هرآنچه تاکنون در مورد آیفون ۱۳ می‌دانیم را مرور خواهیم کرد.

طراحی

طراحی آیفون ۱۳

آیفون ۱۲ تغییرات ظاهری زیادی را برای این گوشی‌ هوشمند به ارمغان آورد که از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به طراحی تخت‌تر آن اشاره کرد که از سبک طراحی آیفون‌ ۴ و آیفون ۵ الهام گرفته است. به‌همین دلیل انتظار نداریم آیفون ۱۳ از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل فعلی این گوشی داشته باشد. با این وجود می‌توان انتظار چند تغییر کوچک را داشت.

جدیدترین اطلاعات در مورد آیفون ۱۳ توسط جان پراسر، که یکی از معروف‌ترین لو دهندگان اخباری فناوری محسوب می‌شود، فاش شده است. وی می‌گوید که به رندرهایی از آیفون مورد انتظار اپل دست یافته است.

این رندرها یک طرح مورب جدید را در دوربین مدل‌های معمولی آیفون نشان می‌دهد. افزون‌بر این ضخامت گوشی مورد بحث بیشتر شده که فضای مورد نیاز برای یک باتری بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد بخش ناچ این مدل‌های نسبت به مدل‌های فعلی آیفون کوچک‌تر شده است.

آیفون ۱۳
آیفون ۱۳

شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد در آینده یک گوشی آیفون کاملا یکپارچه و بدون پورت طراحی کند. بسیاری از متخصصان دلیل این تصمیم اپل را جایگزین کردن سیستم‌ شارژ مگ‌سیف به‌عنوان اولین راه‌کار شارژ کردن گوشی‌های آیفون می‌دانند.

درهر حال به‌نظر نمی‌رسد که این مورد در آیفون ۱۳ مد نظر باشد. این درحالی است که در برخی دیگر از شایعات گفته شده که حداقل یکی از مدل‌های آیفون‌های بعدی اپل کاملا بدون پورت خواهد بود. مینگ‌چی کو تحلیل‌گر معروف تی‌اف اینترنشنال سکیوریتیز در سال ۲۰۱۹ گفته بود که اپل در سال ۲۰۲۱ یک آیفون بدون پورت معرفی خواهد کرد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل می‌تواند یک سال دیگر نیز از درگاه لایتنینگ در گوشی‌های خود استفاده کند.

در یکی دیگر از شایعات اخیر اعلام شده که بخش ناچ بالای نمایشگر آیفون کوچک‌تر خواهد شد. برخی از شایعات حاکی از آن است که شرکت کوپرتینویی قصد داشت به‌عنوان بخشی از طراحی جدید خود در آیفون ۱۲ در این محصول از ناچ کوچک‌تر استفاده کند، اما موفق به انجام این‌ کار نشد.

بنابراین شرکت مورد بحث تصمیم دارد این تغییر را در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اعمال کند. حذف کامل بخش ناچ محتمل به‌نظر نمی‌رسد، اما یکی لو دهندگان شناخته‌ شده‌ی اخبار مرتبط با اپل در توئیتر با نام کاربری آیس‌یونیورس (Ice Universe)، می‌گوید که ناچ آیفون‌های جدید کوچک‌تر خواهد بود.

مورد دیگری که توسط کانال یوتیوب Every Things Apple Pro فاش شده این است که ناچ نسل بعدی آیفون باریک‌تر خواهد بود و نه کوچک‌تر. کانال معروف آنباکس‌ تراپی هم ویدیویی منتشر کرده که در آن یک مدل مدل اولیه از آیفون ۱۳ پرومکس نمایش داده شده و در این مدل شاهد کوچک‌تر شدن طراحی ناچ این محصول هستیم.

در ابتدا شایعه شده بود که سنسور اثرانگشت تاچ آی‌دی به آیفون ۱۳ باز خواهد گشت. اگرچه قابلیت تشخیص چهره یک ویژگی جذاب محسوب می‌شود، اما با همه‌گیری کرونا و با توجه به اینکه افراد در سراسر دنیا از ماسک استفاده می‌کنند، قابلیت مورد اشاره چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

بلومبرگ پیش از این اعلام کرده بود که اپل از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد، اما گزارش تازه‌تری از این منبع خبری آمده که احتمالا این ویژگی امسال به آیفون‌های ۱۳ اضافه نخواهد شد. البته گزارش‌هایی هم وجود دارد که براساس آن‌ها، اپل درحال آزمایش نسخه‌ی بروزشده‌ی فیس‌ آی‌دی است.

با آپدیت شدن این سیستم، امکان احراز هویت حتی زمانی که ماسک یا عینک روی صورت داشته باشید وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد هنگام معرفی آیفون ۱۳ این ویژگی را ارائه دهد و شاید قابلیت مورد بحث بعدا و از طریق یک بروزرسانی نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار گیرد.

آیفون ۱۳ احتمالا در چند رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. بنابر اعلام کانال EverythingApplePro، و نیز کانال Weinbach گفته می‌شود آیفون ۱۳ به احتمال زیاد با رنگ مشکی مات که از رنگ مشکی گرافیتی آیفون ۱۲ پرو تیره‌تر است عرضه خواهد شد.

در شایعات دیگر نیز به این مورد اشاره شده که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۳ با رنگ جدید رُز پینک در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

صفحه‌نمایش

نمایشگر آیفون ۱۳

اپل تمام مدل‌های آیفون ۱۲ را با صفحه‌نمایش اولد به بازار عرضه کرد و در نتیجه تجربه‌ی کاربری مشتریان از نمایشگر این محصول در تمام مدل‌های آن کم‌وبیش یکسان بود. به‌هر حال در سال ۲۰۲۱ شاید اپل گام را فراتر گذاشته و از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو استفاده کند.

اکنون چند سال است که شایعات مختلفی در مورد استفاده از یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا در گوشی‌های آیفون منتشر می‌شود. زمانی بسیاری از متخصصان بر این باور بودند که این ویژگی در آیفون ۱۲ که سال ۲۰۲۰ معرفی شد، وجود خواهد داشت؛ اما در نهایت بنابه آنچه در شایعات دیگر گزارش شده بود، دلیل عدم استفاده از صفحه‌نمایش‌ ۱۲۰ هرتزی در آیفون ۱۲، مشکل مصرف زیاد باتری بود که در نهایت اپل را از انجام باز داشت.

اکنون برطبق اعلام وب‌سایت کره‌ای The Elec، اپل فناوری LTPO را به گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اضافه خواهد کرد. این فناوری راه‌کاری ارائه می‌دهد که با استفاده از آن نرخ تازه‌سازی بالا در نمایشگر فقط هنگامی که نیاز باشد در دسترس خواهد بود و هنگامی که به این ویژگی نیاز نباشد، نرخ تازه‌سازی نمایشگر کاهش می‌یابد.

این خبر در اطلاعاتی که Weinbach فاش کرده نیز تایید شده است. Weinbach به این مورد اشاره کرده که آیفون ۱۳ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد و علاوه‌براین همانند صفحه‌نمایش بسیار از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن (always-on display) را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Weinbach می‌گوید که صفحه‌نمایش همیشه روشن شبیه به صفحه‌ی قفل درحالت فعال است و همیشه می‌توان ساعت و سطح باتری را روی آن مشاهده کرد. علاوه بر این کاربر می‌تواند با بهره بردن از این ویژگی، بدون اینکه نیاز به باز کردن قفل گوشی داشته باشد، اعلان‌های دریافتی خود را ببیند. بنابه گزارش‌ها، هنگامی که یک اعلان جدید دریافت شود، این ویژگی بخشی از نمایشگر گوشی را روشن خواهد کرد تا اعلان مورد نظر قابل دیدن باشد.

مارک گورمن هم در گزارش اخیر خود در بلومبرگ این موضوع را تایید کرده که قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن در آیفون‌های جدید اپل وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی آیفون ۱۳

خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ منتشر شده، اما اکثر این گزارش‌ها مضمونی یکسان دارند. باید اشاره کنیم برطبق اعلام جان پراسر، برخی از نمونه‌های اولیه‌ی آیفون ۱۳ به حافظه‌ی داخلی حجیم یک ترابایتی مجهز خواهند شد. این یعنی حافظه‌ی داخلی آیفون ۱۳ دوبرابر بیشتر از ظرفیت حافظه‌ی داخلی بالارده‌ترین مدل آیفون ۱۲ است.

از دیگر ویژگی‌های فنی آیفون ۱۳ می‌توان به استفاده از تراشه‌ی جدید A15 اپل اشاره کرد. انتظار می‌رود این تراشه نیز همچنان با فرآیند ۵ نانومتری تولید شود. اپل میلیاردها دلار در بخش تولید چیپ‌های خود سرمایه‌گذاری کرده که بخش عمده‌ای از این تحقیقات در تولید پردازنده‌های کلاس لپ‌تاپ مثل M1 مورد استفاده قرار گرفته است.

در نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری و تحقیقات و به‌لطف تراشه‌ی M1، قدرت و کارایی تبلت‌های جدید آیپد پرو اپل افزایش قابل توجهی داشته است. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد مدل جدید آیفون‌های این شرکت به چیپ‌های سری M1 مجهز شوند، اما به‌احتمال زیاد قدرت پردازشی تراشه‌ی جدید سری A اپل همانند گذشته افزایش خواهد یافت.

بد نیست اشاره کنیم درحال حاضر چیپ‌ست های سری A کوپرتینویی‌ها همچنان به‌عنوان قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی از نظر بازی شناخته می‌شوند. براساس گزارش دیجی‌ تایمز، شرکت TSMC که در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایلی فعالیت می‌کند، همچنان به ساخت چیپ‌های جدید سری A آیفون ۱۳ ادامه خواهد داد.

ترندفورس در اواسط ماه آگوست گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده اپل قصد ندارد مدل‌های جدید آیفون را ضخیم‌تر یا سنگین‌تر کند و درعوض با بهره بردن از مهندسی هوشمند و انجام یکسری اصلاحات روی طراحی برد این محصول، امکان استفاده از یک باتری با ظرفیت بیشتر را در فضایی مشابه با فضای موجود در مدل‌های قبلی را فراهم کرده است.

وب‌سایت ZDNet گزارش داده که ظرفیت باتری گوشی هوشمند آیفون ۱۳ پرو مکس از ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت به ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت افزایش خواهد یافت. این منبع خبری همچنین گفته که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ هر دو به یک باتری با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت مجهز می‌شوند و آیفون ۱۳ مینی هم از یک باتری ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد که نسبت به باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپری آیفون ۱۲ مینی، کمی افزایش داشته است.

دوربین‌های آیفون ۱۳

دوربین آیفون ۱۳

دوربین آیفون‌های سری ۱۲ اپل نسبت به آیفون‌های سری ۱۱ ارتقای قابل توجهی نداشت، هرچند شاهد بهبودهایی در دوربین این گوشی‌ها بودیم. به‌عنوان مثال اپل در آیفون ۱۲ پرو مکس از سنسورهای بزرگ‌تر و فناوری تغییر سنسور استفاده کرده است.

همانطور که در برخی از شایعات اعلام شده، امیداوریم این ویژگی‌ها در مدل‌های ارزان‌ قیمت‌تر آیفون‌های ۲۰۲۱ این شرکت ارائه شود. در شایعه‌ای که توسط یکی از تحلیل‌گران حوزه‌ی فناوری به‌نام راس‌یانگ منتشر شده، وی اعلام کرده که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به سنسورهای مورد استفاده در آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز خواهند شد.

در شایعه‌ای دیگر اما، نکته‌ی متفاوتی بیان شده است. براساس یادداشتی که توسط یکی از سرمایه‌گذاران بارکلی منتشر شده، هر چهار مدل آیفون ۱۳ به لنز فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز خواهند شد. نکته‌ی مهم اینکه مینگ‌چی خبر را قبول ندارد و می‌گوید فقط مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از لنز‌های فوق‌ عریض بهره‌مند خواهند بود.

کو همچنین می‌گوید دوربین فوق عریض در آیفون‌های جدید اپل برای اولین‌بار به قابلیت فوکوس خودکار نیز مجهز خواهند شد که این مورد برای لنز مورد اشاره یک ارتقاء بزرگ محسوب می‌شود. گزارش منتشر شده توسط کو، مدتی بعد در گزارش ترندفورس هم تایید شد. این یعنی آیفون‌ ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس هردو به دوربین فوق عریض با قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهند شد اما اپل قصد دارد این ویژگی را در تمامی مدل‌های آیفون‌های ۲۰۲۲ اضافه کند.

واینباخ می‌گوید که آیفون ۱۳ تمرکز زیادی روی قابلیت عکاسی نجومی خواهد داشت. این مورد در قالب یک حالت خودکار در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. وی همچنین مدعی شده که آیفون‌های جدید به قابلیت ثبت ویدیوهایی با حالت پرتره هم مجهز خواهند شد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند پس از ثبت ویدیو، افکت بوکه را روی آن تنظیم کنند.

این گزارش بعدا توسط بلومبرگ هم تایید شد. بنابه اعلام این منبع خبری، اپل قابلیت یاد شده را ویدیوی سینمایی نامیده است. علاوه‌بر این گفته می‌شود شرکت اهل کوپرتینو قصد دارد با پشتیبانی از ویژگی پرورِز (ProRes) قابلیت‌های ویدویی گوشی‌های جدید خود را گسترش دهد. این فرمت امکان اعمال اصلاحات قوی‌تر را برای ثبت ویدیوها در اختیار افراد قرار خواهد داد. این ویژگی در واقع نسخه‌ای از فرمت ProRaw است که سال گذشته به گوشی‌های هوشمند آیفون اضافه شد و افزون‌بر این سال‌هاست به‌عنوان یک فرمت استاندارد در سایر پلتفرم‌های غیر موبایلی شناخته می‌شود.

در یکسری دیگر از شایعات گفته شده که شاید اپل هر چهار مدل آیفون ۱۳ را به سنسور لایدار مجهز خواهد کرد. این سنسور سرعت فوکوس خودکار را در شرایط کم‌نور بهبود می‌بخشد و امکان دارد در فناوری‌های مرتبط با واقعیت افزوده نیز نقش داشته باشد.

آیفون ۱۳ در چه مدل‌های معرفی خواهد شد؟

گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل جدیدی از هر چهار مدل آیفون ۱۲ را معرفی کند. این یعنی همچنان می‌توان انتظار داشت که شرکت مورد اشاره نسل بعدی گوشی هوشمند خود را در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس و نیز آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی معرفی کند.

بر اساس اعلام یکی از تحلیل‌گران ترندفورس، اپل تصمیم گرفته تمرکز خود را روی مدل‌های بزرگ‌تر آیفون معطوف کند؛ زیرا فروش اولیه‌ی آیفون مینی برای این شرکت ناامید کننده بوده است.

آیا نام گوشی‌ هوشمند بعدی اپل، آیفون ۱۳ خواهد بود؟

تعدادی از گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اپل آیفون‌های ۲۰۲۱ خود را با نام آیفون ۱۲ اس معرفی خواهد کرد. بنا به اعلام ترندفورس، شرکت اپل مدل‌های ۲۰۲۱ آیفون را به‌عنوان مدل‌های بهبود یافته‌ی آیفون ۱۲ که سال ۲۰۲۰ معرفی شده، روانه‌ی بازار خواهد کرد.

همچنین خبرهایی در مورد نحس بودن عدد ۱۳ که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد منتشر شده است. از سوی دیگر گزارش جدیدی توسط اکونومیک دیلی‌میل منتشر شده که با استناد به منابع زنجیره‌ی تامین‌کنندگان اپل، به این موضوع اشاره کرده که اپل از نام آیفون ۱۳ برای نسل جدید این محصول استفاده خواهد کرد.

قیمت و تاریخ معرفی آیفون ۱۳

انتظار می‌رود گوشی‌های جدید اپل قیمتی مشابه با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ داشته باشند. البته دیجی‌تایمز گزارش داده که به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید قطعات توسط تامین‌کنندگان تراشه‌های مورد نیاز اپل، شاید این شرکت قیمت آیفون ۱۳ را افزایش دهد.

اگرچه اپل آیفون‌ ۱۲ را در ماه اکتبر معرفی کرد، اما براساس رسم همیشگی، مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت در ماه سپتامبر معرفی می‌شد و مادامی که تامین‌کنندگان قطعات مشکلی نداشته باشند، انتظار داریم آیفون ۱۳ نیز در ماه سپتامبر رونمایی شوند.

یکی از تحلیل‌گران ویدباش پیش‌بینی کرده که آیفون ۱۳ در روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) معرفی خواهد شد زیرا اپل همیشه رویدادهای مربوط به معرفی مدل‌های جدید آیفون را روز سه‌شبنه برگزار کرده است. گزارش‌‌های دیگری که توسط جان‌ پراسر از لو دهندگان اخبار فناوری و نیز فهرست تجارت الکترونیک چینی ارائه شده نیز این موضوع را تایید کرده‌اند که تاریخ معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل ۱۴ سپتامبر است.

در گزارش‌های مورد بحث همچنین به این نکته اشاره شده که پیش‌ سفارش آیفون ۱۳ از ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) آغاز خواهد شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) شاهد عرضه‌ی این محصولات به بازار خواهیم بود.

اینکه اپل انتظار دارد آیفون‌های بیشتری نسبت به قبل به‌بازار عرضه کند، یک نشانه‌ی مثبت برای زنجیره‌ی تامین‌کنندگان این شرکت محسوب می‌شود. کوپرتینویی‌ها اینبار قصد دارند به‌جای عرضه‌ی ۷۵ میلیون دستگاه آیفون، ۹۰ میلیون واحد از این گوشی هوشمند را به بازار عرضه کنند.

منبع: DT

۰۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.