تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 588774

نکات طلایی در احداث باغ گلابی که درآمدزایی شما را میلیونی میکند؟

نکات طلایی در احداث باغ گلابی که درآمدزایی شما را میلیونی میکند؟

باغ گلابی به علت میوه های گران قیمت و خوشمزه ای که دارد. یکی از پرسودترین باغ ها به حساب میاید. نهال گلابی اگر به درستی انتخاب شود؛ قادر است در اکثر شرایط آب و هوایی و اقلیمی رشد نموده و سوددهی حداکثری به همراه داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین

باغ گلابی به علت میوه های گران قیمت و خوشمزه ای که دارد. یکی از پرسودترین باغ ها به حساب میاید. نهال گلابی اگر به درستی انتخاب شود؛ قادر است در اکثر شرایط آب و هوایی و اقلیمی رشد نموده و سوددهی حداکثری به همراه داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین نکات تاثیرگذار در افزایش سوددهی باغ گلابی را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

10 عامل تاثیرگذار در احداث باغ گلابی که درآمد شما از باغ را میلیونی میکند چیست؟

همانطور که میدانید داشتن میوه های پرطرفدار و گران قیمت یکی از عوامل موفقیت در زمینه باغداری محسوب میشود. نهال های گلابی قادرند در بیشتر شهرهای کشور رشد و باردهی حداکثری داشته باشند. این مورد نشان دهنده سازگاری پذیری بسیار عالی درختان گلابی با شرایط اب و هوایی و اقلیمی در کشورمان میباشد.

نکته مهم این است که بدانیم کدام نهال گلابی برای باغ ما بهتر است؟

و چگونه باید باغ گلابی خود را احداث کنیم که علاوه بر سلامتی؛ سوددهی بسیار عالی میلیونی نیز به همراه داشته باشد؟

برای پاسخ به سوال اول لازم است بدانید هریک از ارقام درخت گلابی قادرند در شرایط آب وهوایی؛ اقلیمی؛ ارتفاع از سطح دریا؛ رطوبت و خشکی و حداقل سرما و گرمای خاصی رشد و بازدهی داشته باشند. از این رو پیش از هر اقدامی ابتدا باید از شرایط فعلی موجود در باغمان آگاه شده و سپس با مطالعه اطلاعات محصول باغ گلابی، از نحوه سازگاری پذیری هریک از درختان آگاه شوید.

برای پاسخگویی به سوال دوم؛ ادامه مطلب را دنبال کنید.

چگونه باید باغ گلابی خود را احداث کنیم که سوددهی میلیونی به همراه داشته باشد؟

توجه به برخی از نکات کلیدی در هنگام کاشت نهال گلابی و پس از آن، میتواند بهره وری و سوددهی از باغ را بهبود دهد. آگاهی از این نکات و اجرای آنها تفاوت بین باغدار حرفه ای و مبتدی را نشان میدهد.

  1. خاک:

اولین و شاید مهم ترین نکات پیش از احداث باغ گلابی؛ توجه به شرایط خاکی منطقه باغمان میباشد. پیش از احداث باغ گلابی باید خاک باغ را مورد آزمایش قرار دهید. برای آگاهی از نحوه انجام آزمایش خاک مقاله ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.

آگاهی از جنس خاک؛ پی اچ؛ شوری؛ اسیدی یا قلیایی و وجود عناصر آلی و معدنی موجود در خاک به شما در نحوه آماده سازی و استفاده از کودهای شیمیایی و آلی کمک خواهد نمود.

نکات طلایی در احداث باغ گلابی که درآمدزایی شما را میلیونی میکند؟

پس از دریافت نتیجه ازمایش خاک لازم است بدانید:

  • درخت گلابی در خاک های لومی؛ لوم شنی؛ شنی؛ رسی و قوی و نم دار بهترین رشد را به همراه دارد.
  • اگر خاک باغ دارای مقادیر زیادی آهک؛ شنی خشک و یا رسی مرطوب باشد؛ رشد درختان افت نموده و به باردهی حداکثری دست پیدا نمیکنند.
  • بازه Ph برای درخت گلابی بین 5.7 تا 7 بوده و در غیر اینصورت باعث ایجاد زردی و یا کاهش سطح کلروفیل در برگ ها و کاهش قدرت رشدی درخت میشود.
  • کمبود مقادیر آهن و سایر مواد معدنی مورد نیاز درخت گلابی در خاک به درخت اسیب جدی وارد میکند. حتی ممکن است مانع از رشد و باردهی درخت گلابی بشود.

از این رو باید با توجه به عناصر معدنی و آلی مناسب برای درخت گلابی؛ کودهای شیمیایی و الی را به خاک افزوده و به خوبی ترکیب کنید. خاک باغ را باید یکدست نموده و با ایجاد زهکشی مناسب؛ اکسیژن رسانی به ریشه را بهبود دهید.

  1. آب:

در مناطق با بارندگی کافی میتوان درخت گلابی را به صورت دیمی احداث نمود. اما باید به این نکته توجه کنید که باغ های دیمی محصول دهی کمتری نسبت به مناطق با آبیاری منظم دارند. آبیاری درخت گلابی در هر فصلی متفاوت است. به طور متوسط ابیاری درخت گلابی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز میشود. در این ماه در هر آبیاری باید درخت را با 150 الی 200 لیتر آب؛ آبیاری نمایید. در ماه تیر تا زمان برداشت محصول آبیاری را افزایش داده و به 200 تا 250 لیتر آب برسانید. به طور متوسط درختان گلابی را 2 مرتبه در هفته آبیاری نمایید. با انجام آزمایش آب به روش گفته شده در سایت پالیز از میزان املاح معدنی و شوری آب آگاه شوید. به این ترتیب میتوانید روش آبیاری مناسب را برای باغتان انتخاب نمایید. باغ هایی که به روش آبیاری تحت فشار بابلر آبیاری میشوند؛ تا 50 درصد عملکرد بهتری به همراه دارند.

  1. نور

آیا نور رسانی مناسب در افزایش باردهی درختان تاثیرگذار است؟ قطعا بله. درختانی که در سایه قرار دارند به علت نقص در دریافت نور، در عملیات فتوسنتز آنها توسط شاخه و برگ اختلال جدی وارد میشود. محصولات آنها بی کیفیت شده و هیچوقت به باردهی حداکثری دست پیدا نمیکنند. بهتر است برای دریافت بهتر نور؛ درخت را در محلی آفتاب گیر با الگوی کاشت مربعی؛ مستطیلی و مثلثی و در فواصل 4 در 4 و یا 3.5 در 4.5 متر از یکدیگر بکارید.

  1. شیب

شیب زمین در نور رسانی و محافظت از نهال در برابر سرمازدگی تاثیر گذار است. درختانی که در مناطق با شیب شمالی کاشته میشوند. معمولا گلدهی را سریعتر آغاز نموده و محصول زودرس دارند. این یک نکته مثبت است. البته اگر باغ شما در منطقه ای با احتمال سرمازدگی زمستانه قرار دارد. بهتر است از احداث باغ در مناطق با شیب شمالی اجتناب کنید.

  1. انتخاب رقم نهال گلابی

گلابی دارای ارقام متعددی میباشد. که هریک دارای ویژگی های منحصر بفرد و ویژه خود هستند. نهال های گلابی هریک قادر به رشد و باردهی در شرایط آب وهوایی و اقلیمی ویژه ای هستند.

نکات طلایی در احداث باغ گلابی که درآمدزایی شما را میلیونی میکند؟

در ادامه به مهمترین ارقام نهال گلابی اشاره میکنیم:

  • نهال گلابی ناشی
  • نهال گلابی مشو
  • نهال گلابی کوشیا
  • نهال گلابی سردرودی
  • نهال گلابی پرتقالی
  • نهال گلابی بارتلت
  • نهال گلابی رد آنجو
  • نهال گلابی بیروتی
  • نهال گلابی ویلیام دوشیز
  • نهال گلابی شاه میوه
  • نهال گلابی سیبری
  • نهال گلابی درگزی
  • نهال گلابی نطنزی
  • نهال گلابی اسپادانا

این ارقام در دسته بهترین ارقام نهال گلابی قرار دارند. در این بین نهال گلابی اسپادانا به علت میوه هایی که دارد؛ پرطرفدارتر است. ویژگی کلیه ارقام نهال گلابی معرفی شده در سایت پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ وجود دارد.

جمع بندی

توجه به نکات مطرح شده پیش و پس از احداث باغ گلابی به افزایش درآمدزایی میلیونی شما کمک شایانی میکند. همچنین شما باغداران محترم میتوانید از مشاوره های رایگان کارشناسان ما در نهالستان پالیز بهره مند شوید.

نهالستان پالیز بزرگترین مرکز تخصصی تولید نهال گلابی و عرضه آن به سرتاسر کشورمان میباشد. این مرکز انواع ارقام نهال گلابی را با کیفیت بالا و اصلاح شده و پیوندی تولید؛ و به کلیه شهرهای کشور ارسال مینماید.

نهالستان پالیز دارای تاییدیه از جهاد کشاورزی و موسسه ثبت نهال و بذر بوده و به همراه کلیه ارقام نهال گلابی کارت گارانتی معتبر 2 ساله؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه؛ شناسنامه معتبر و گواهی سلامت ارسال میکند.

برای ارتباط با کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی؛ آنلاین و حضوری اقدام فرمایید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.