تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
کد خبر : 584728

نکاتی که دانشجویان سال اولی برای خرید کتاب دانشگاهی باید بدانند

نکاتی که دانشجویان سال اولی برای خرید کتاب دانشگاهی باید بدانند

اولین سال ورود به دانشگاه یا بهتر بگوییم ترم اول، یکی از تجربه‌های شیرین و فراموش نشدنی همه دانشجوها است. لذت ورود به محیطی کاملاً متفاوت و آکادمیک، پیدا کردن دوستان جدید و تجربه سطح جدیدی از آموزش تنها بخشی از این خاطره دوست داشتنی است. معمولاً دانشجویان جدیدالورود به دلیل بی‌تجربگی و ناآشنایی با

اولین سال ورود به دانشگاه یا بهتر بگوییم ترم اول، یکی از تجربه‌های شیرین و فراموش نشدنی همه دانشجوها است. لذت ورود به محیطی کاملاً متفاوت و آکادمیک، پیدا کردن دوستان جدید و تجربه سطح جدیدی از آموزش تنها بخشی از این خاطره دوست داشتنی است. معمولاً دانشجویان جدیدالورود به دلیل بی‌تجربگی و ناآشنایی با جو آموزشی دانشگاه، برای تهیه کتاب‌های دانشگاهی دچار سردرگمی می‌شوند یا از کنار آن به سادگی عبور می‌کنند!

اگر تلاش‌هایتان برای کنکور امسال به ثمر نشسته و از مهر ماه راهی دانشگاه خواهید شد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته مهم و کاربردی درباره خرید کتاب‌های دانشگاهی را با هم مرور کنیم و با بهترین فروشگاهی که به صورت تخصصی در زمینه فروش این کتاب‌ها فعالیت می‌کند، آشنا شویم.

آنچه یک ترم اولی باید درباره کتاب‌های دانشگاهی بداند

مطمئناً هیچ ترم اولی از روز اول نمی‌داند که باید چه کار کند، ولی ما اینجا هستیم تا تجربیات گذشته خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم و یاد بگیریم که چطور باید مساله خرید کتاب‌های دانشگاهی برای اولین سال تحصیلی را حل کرد. پس با دقت نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهیم را بخوانید:

    فقط کتاب‌هایی را بخرید که واقعاً به آنها نیاز دارید

شرایط و سیستم آموزشی دانشگاه با دبیرستان کاملاً متفاوت است. در دوران دبیرستان شما نه تنها به کتاب درسی، بلکه به چندین کتاب کمک درسی هم نیاز داشتید، ولی در مورد دانشگاه این طور نیست. در دانشگاه، هر استاد شیوه آموزشی خاص خود را دارد. بعضی از اساتید به شما کتاب معرفی می‌کنند و آموزش‌های خود را دقیقاً پا به پای کتاب پیش می‌برند.

ولی گروه دیگری از اساتید هم هستند که آموزش را بر مبنای جزوه کلاسی خودشان مدیریت می‌کنند و از همان ابتدا به شما می‌گویند که نیازی به خرید کتاب دانشگاهی نیست. در مورد این دروس فقط باید از نکات و مباحثی که سر کلاس تدریس می‌شود، یادداشت برداری کنید. چون نهایتاً در پایان ترم سؤالات آزمون از داخل محتوای همین جزوه کلاسی که نوشته‌اید، انتخاب می‌شود. پس به عنوان اولین نکته، فقط کتاب‌هایی را تهیه کنید که واقعاً به آنها نیاز دارید.

   جدیدترین نسخه کتاب‌ها را تهیه کنید

کتاب‌های دانشگاهی یکی از پرفروش‌ترین و پرتیراژترین کتاب‌هایی هستند که همه ساله توسط ناشرین دانشگاهی به چاپ می‌رسند. ولی سال چاپ کتاب یا تیراژ آن موضوعی است که دانشجویان ترم اولی کمتر به آن توجه می‌کنند. این کتاب‌ها هر ساله دچار تغییر و تحول می‌شوند و ممکن است سرفصلی که در تیراژ قدیمی یک کتاب وجود داشته، در تیراژ جدید آن حذف شده باشد، یا بالعکس.

پس در هنگام خرید کتاب علاوه بر نام انتشارات، نام نویسنده و نام مترجم، به سال چاپ و تیراژ کتاب هم توجه کنید. اما در مورد کتاب‌هایی که چندین سال است نسخه جدیدی از آنها به چاپ نرسیده، می‌توانید همان نسخه قدیمی را تهیه کنید یا از دانشجویان سال بالایی قرض بگیرید.

   نسخه فیزیکی کتاب‌ها به نسخه PDF اولویت دارند

قیمت کتاب‌های دانشگاهی هر ساله در حال افزایش است و خرید چندین کتاب مختلف برای یک ترم، شاید برای همه دانشجویان امکان پذیر نباشد. به همین دلیل بعضی از سایت‌ها نسخه‌های PDF و ارزان‌تر کتاب‌های دانشگاهی را به فروش می‌رسانند. این راهکار جالب و قابل تحسین است، ولی در مورد همه درس‌ها انتخاب خوبی نیست!

شاید برای دروسی عمومی (مانند معارف اسلامی، زبان خارجه، فارسی و…) کتاب‌های PDF بهترین و ارزان‌ترین گزینه باشند، ولی در مورد دروس تخصصی و محاسباتی (به ویژه برای رشته‌های فنی و مهندسی) همیشه نسخه فیزیکی کتاب‌ها نسبت به نسخه PDF اولویت دارند. در مورد این درس‌ها، حتی اگر امکان خرید کتاب‌ها را ندارید از کتابخانه دانشگاه یا دانشجویان سال‌های بالاتر کمک بگیرید. چون به هر حال برای شب‌های امتحان استفاده از کتاب اصلی آسان‌تر است.

 با کتابخانه دانشگاه دوست باشید

گاهی اوقات ممکن است کتابی به شما معرفی شود که جزو منابع آموزشی نایاب یا کمیاب محسوب می‌شود. سعی کنید از همان بدو ورود به دانشگاه در کتابخانه عضو شوید تا به وقت نیاز بتوانید این کتاب‌ها را از کتابخانه امانت بگیرید. کتابخانه دانشگاه مخزن انواع کتاب‌های نایاب و کمیاب ایرانی و خارجی است. فقط کافی است فرم عضویت را پر کنید تا از امکانات مختلف آن بهره مند شوید.

نکاتی که دانشجویان سال اولی برای خرید کتاب دانشگاهی باید بدانند

  برای خرید کتاب‌های دانشگاهی برنامه ریزی داشته باشید

با توجه به قیمت کتاب‌های دانشگاهی، شاید خرید همه این کتاب‌ها به صورت یک جا برای بعضی دانشجویان مقدور نباشد. ولی می‌توانید با یک برنامه ریزی درست، آنها را به ترتیب اولویت و در طول ترم خریداری کنید.

   مراقب باشید، پس رفت نکنید

چالشی که اغلب دانشجویان ترم اولی آن را تجربه می‌کنند، افت تحصیلی شدید در بدو ورود به دانشگاه است. فضای متفاوت و آشنایی با دوستان جدید باعث می‌شود دانشجویان ترم اولی تصور کنند که دانشگاه محل تفریح و خوش گذرانی است و درس و کتاب را فراموش کنند؛ ولی در واقع این طور نیست.

همان طور که احتمالاً می‌دانید در دانشگاه خبری از تمرین و مشق شب‌های مدرسه نیست، نهایتاً یک یا دو پروژه در طول ترم داشته باشید یا چند کوییز کلاسی. ولی مراقب باشید که این موضوع باعث نشود شما درس خواندن را به شب امتحان موکول کنید. چون به هر حال حجم و درجه سختی مطالبی که در دانشگاه می‌آموزید با دوران دبیرستان تفاوت دارد و ممکن است با یک سهل انگاری کوچک به راحتی مردود شوید.

 کار خودتان را راحت کنید و کتاب‌ها را اینترنتی سفارش دهید

حتماً لازم نیست برای خرید کتاب‌های دانشگاهی به کتاب فروشی ها بروید. چون بعضی از کتاب‌ها به سختی پیدا می‌شوند و ممکن است پس از ساعت‌ها گشت و گذار در فروشگاه‌های خیابان انقلاب به نتیجه نرسید، پس چه بهتر که آنها را اینترنتی سفارش دهید. در فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی می‌توانید به جدیدترین نسخه از کتاب مورد نظرتان دسترسی داشته باشید، کتاب‌های کمیاب را پیدا کنید و حتی از تخفیف‌های دوره‌ای این فروشگاه‌ها هم بهره مند شوید!

نکاتی که دانشجویان سال اولی برای خرید کتاب دانشگاهی باید بدانند

معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی کتاب‌های دانشگاهی

در بین فروشگاه‌های اینترنتی متعددی که در زمینه فروش کتاب‌های دانشگاهی فعالیت می‌کنند، پیدا کردن مجموعه‌ای که از نظر تنوع مؤلفین و کتاب‌ها، مناسب بودن قیمت‌ها، تحویل به موقع سفارشات، پشتیبانی پس از فروش و ارائه خدمات به اقصی ‌نقاط کشور قابل اعتماد باشد، کار آسانی نیست. ولی فروشگاه اینترنتی فرآموز توانسته این مشکل را حل کند!

این فروشگاه آنلاین مجموعه‌ای کامل از کلیه کتاب‌های رشته‌های علوم انسانی، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم اقتصاد، کتاب‌های علوم پایه و معارف اسلامی است. دانشجویان ترم اولی می‌توانند در فروشگاه اینترنتی فرآموز با صرف کمترین هزینه و استفاده از تخفیف‌های ویژه، منابع درسی مورد نیاز خود را تهیه کنند و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.