تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۴۱
کد خبر : 68263

نوکیا با این ۳ گوشی ارزان قیمت جدید، به جنگ رقبای اقتصادی بازار می‌رود

نوکیا با این ۳ گوشی ارزان قیمت جدید، به جنگ رقبای اقتصادی بازار می‌رود

نوکیا با این ۳ گوشی ارزان قیمت جدید، به جنگ رقبای اقتصادی بازار می‌رودنوکیا در کنگره موبایل بارسلون، از سه گوشی اندرویدی ارزان قیمت رونمایی کرد. این گوشی‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان، می‌توانند جزو گزین..

نوکیا با این ۳ گوشی ارزان قیمت جدید، به جنگ رقبای اقتصادی بازار می‌رود

نوکیا در کنگره موبایل بارسلون، از سه گوشی اندرویدی ارزان قیمت رونمایی کرد. این گوشی‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان، می‌توانند جزو گزینه‌های مناسب در بازار گوشی‌های اقتصادی اندرویدی باشند.

چیزی حدود ده سال پیش، کنگره جهانی گوشی همراه بارسلون، محل قدرت‌نمایی نوکیا با گوشی‌هایی قدرتمند و جذاب بود. با این حال همه ما می‌دانیم این روزها نوکیا دیگر آن غول سال‌های پیش نیست و حتی این مورد از گوشی‌های معرفی شده توسط این شرکت در رویداد MWC سال ۲۰۲۲ میلادی مشخص است. نوکیا معمولا از این رویداد برای معرفی گوشی‌ها و محصولات جدیدش استفاده می‎‌کند و امسال، سراغ معرفی سه گوشی کسل‌کننده و ارزان قیمت رفته است.

برخی از طرفداران نوکیا منتظر بودند این شرکت امسال، حداقل یک گوشی بالارده معرفی کند. این شرکت فنلاندی در رویداد MWC 2022، حتی محصولاتی زیادی را با خود نیاورده و تنها سه گوشی اقتصادی نوکیا C21، نوکیا C21 پلاس و نسخه دوم نوکیا C2 را معرفی کرده است. دو گوشی اول نوکیا حداقل از نظر مشخصات برای سال ۲۰۲۲ و بازار گوشی های اقتصادی گزینه‌های خوبی هستند اما نسخه دوم نوکیا C2، حتی با استانداردهای چند سال پیش هم یک گوشی به شدت ضعیف است.

گوشی نوکیا C21

گوشی های ارزان قیمت جدید نوکیا، نسل جدید گوشی‌های نوکیا C20 و نوکیا C2 هستند. بهتر است بدانید با وجود انتشار اندروید ۱۲، نوکیا این گوشی‌ها را با نسخه گو اندروید ۱۱ روانه بازار می‌کند. البته این شرکت عملکرد مناسبی در انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری دارد و احتمالا کاربران این سه گوشی بتوانند نسخه ۱۲ اندروید گو را نیز تجربه کنند.

مشخصات گوشی های ارزان قیمت نوکیا C21 و C21 پلاس

همان طور که از نام این دو گوشی مشخص است، شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و برخی ویژگی‌های کوچک، تنها در نسخه پلاس نهفته هستند. اگر به دنبال تراشه‌هایی شناخته شده هستید، گوشی‌های نوکیا C21 و نسخه پلاس این گوشی به هیچ وجه گزینه مناسبی برای شما نیستند. این گوشی‌ها از تراشه کمتر شناخته شده یونیساک SC9863A استفاده می‌کنند. نباید از این تراشه انتظار اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به شکل کاملا روان را داشت اما با توجه به قیمت این دو مدل، این تراشه انتخابی قابل قبول است.

گوشی ارزان قیمت نوکیا

هر دو گوشی اقتصادی جدید نوکیا در نسخه پایه، به ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. نسخه ۳ گیگابایتی نوکیا C21 و C21 پلاس هم روانه بازار خواهند شد و یک نسخه مخصوص از C21 پلاس، با ۴ گیگابایت حافظه رم در آینده به فروش می‌رسد. حداکثر حافظه داخلی این دو مدل ۶۴ گیگابایت است و از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر و قابلیت‌ها

رزولوشن و اندازه صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است و هر دو مدل، از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع ال سی دی بهره می‌برند. رزولوشن صفحه نمایش گوشی‌های ارزان قیمت نوکیا هم فول اچ دی پلاس است. دوربین سلفی با استفاده از طراحی قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته و ۵ مگاپیکسلی است. همان طور که انتظار دارید، خبری از پشتیبانی از شبکه ۵G نیست و کاربران نوکیا C21 و نسخه پلاس این گوشی باید از ۴G یا Wi-Fi b/g/n استفاده کنند. دیگر قابلیت ارتباطی این گوشی‌ها، پشتیبانی از بلوتوث نسخه ۴.۰ است.

گوشی نوکیا C21 پلاس

با این که در برخی از گوشی های ارزان قیمت خبری از حسگر اثر انگشت نیست، نوکیا در این دو گوشی از این حسگر استفاده کرده و امکان باز کردن قفل گوشی با استفاده از فیس آنلاک (دو بعدی) هم وجود دارد. این گوشی‌ها از جک ۳.۵ میلی متری هدفون و رادیو اف ام (با اتصال هندزفری) بهره می‌برند. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این گوشی‌ها، استفاده از پورت میکرو USB است که حتی برای یک گوشی اقتصادی عرضه شده در سال ۲۰۲۲ هم عجیب است.

تفاوت‌های نسخه‌های مختلف نوکیا C21

شباهت‌های نوکیا C21 و نوکیا C21 پلاس همین جا به پایان می‌رسد. نسخه پلاس این گوشی ارزان قیمت نوکیا، به دوربین دوگانه مجهز شده است. حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق نیز در کنار آن وجود دارد. نسخه معمولی این سری تنها از یک حسگر اصلی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

ویژگی‌های عجیب این سری محدود به پورت قدیمی نمی‌شود. گوشی نوکیا C21 پلاس، در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها به باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ و دیگری به ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است! البته کاربران حق انتخاب ندارند و نسخه ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی، تنها در برخی کشورها عرضه می‌شود. این گوشی از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. نوکیا C21 به یک باتری کوچک ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی نوکیا C2 2nd Edition

اگر بخواهیم این گوشی را با دیگر گوشی‌های بازار مقایسه کنیم، می‌بینیم این مدل یکی از عجیب‌ترین‌ها است. نوکیا نام عجیب «C2 نسخه دوم» را برای این گوشی ارزان قیمت استفاده کرده است. فنلاندی‌ها حتی نام تراشه این گوشی را هم رسانه‌ای نکرده‌اند اما می‌دانیم تراشه این گوشی، چهار هسته‌ای است و دارای حداکثر فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است. این تراشه بی‌نام احتمالا بتواند در استفاده‌های روزمره، عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته باشد اما نباید توقع اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نیمه‌سنگین و سنگین را در گوشی نوکیا C2 2nd Edition داشته باشید.

دیگر نکته عجیب درباره این گوشی، حافظه رم آن در نسخه پایه است. مدت‌ها است دیگر به ندرت شاهد گوشی‌هایی با حافظه رم کمتر از ۲ یا ۳ گیگابایت هستیم. اما نوکیا در این گوشی، از تنها یک گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است! شاید بتوان با طراحی تاریخ گذشته و کسل کنند‌ه این گوشی کنار آمد اما یک گیگابایت رم آن هم در سال ۲۰۲۲، می‌تواند مثل یک کابوس باشد. با این حال نسخه‌ای دو گیگابایتی از این گوشی هم روانه بازار خواهد شد که انتخابی منطقی‌تر است.

گوشی ارزان قیمت نوکیا

هر دو نسخه این گوشی به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز هستند و از کارت حافظه میکرو اس دی هم پشتیبانی ‌می‌کنند. نمایشگر نوکیا C2 نسخه دوم ۵.۷ اینچ اندازه دارد. رزولوشن این صفحه نمایش ۴۸۰ در ۹۶۰ است که می‌تواند یادآور روزهای ابتدایی قدرت گرفتن گوشی‌های هوشمند باشد.

این گوشی با این که از نظر طراحی، مشخصات فنی و ویژگی‌ها بسیار کهنه به نظر می‌رسد اما نوکیا این مدل را به حسگر اثر انگشت مجهز کرده است. در کنار این مورد، گوشی ارزان قیمت نوکیا به ۴G LTE، وای فای b/g/n و بلوتوث ۵.۰ مجهز شده است.

قیمت و عرضه گوشی های اقتصادی Nokia

هر سه گوشی ارزان قیمت نوکیا در دو رنگ فیروزه‌ای و خاکستری روانه بازار خواهد کرد. این گوشی‌ها طبق اعلام نوکیا، تا دو سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را هر سه ماه یک بار دریافت خواهند کرد. نوکیا انتشار آپدیت اندروید ۱۲ را برای هیچ یک از این گوشی‌ها ضمانت نکرده است. این گوشی‌ها به احتمال زیاد در برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی عرضه خواهند شد. هنوز قیمت این گوشی های ارزان قیمت نوکیا اعلام نشده اما این شرکت باید برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های اقتصادی، این مدل‌های ارزان قیمت را در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ دلار تا حداکثر ۱۵۰ دلار عرضه کند.

منبع :slash gearمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.