تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 62985

نماینده مجلس: می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم

نماینده مجلس: می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم

نماینده مجلس: می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم نماینده مجلس گفت می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم. وی افزود در صورتی که اینترنت قانون‌مند نشود آسیب‌های زیادی به امنیت ملی وارد خواهد شد.
سید ع..

نماینده مجلس: می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم

نماینده مجلس گفت می‌خواهیم اینترنت را ارزان کنیم. وی افزود در صورتی که اینترنت قانون‌مند نشود آسیب‌های زیادی به امنیت ملی وارد خواهد شد.

سید علی یزدانی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پیش خطبه نماز جمعه تهران عنوان کرد که دو وظیفه مهم بر دوش مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است که عبارتند از قانون‌گذاری و نظارت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد ۲۵ سال است که کشور ما پذیرای اینترنت است،‌ اما هیچ قانونی برای چگونگی استفاده از آن تعیین نشده است. این در صورتی است که بیشتر کشورهای دنیا از جمله روسیه، هند،‌ چین،‌ کانادا،‌ آمریکا و اتحادیه اروپا فضای مجازی خود را قانون‌مند کرده‌اند.

وی در ادامه افزود اکنون ۸۵ درصد از مردم مشغول به استفاده از فضای مجازی هستند،‌ در حالی که در گذشته ضریب استفاده از اینترنت به یک درصد هم نمی‌رسید.

لزوم نظارت بر اینترنت

یزدی‌خواه افزود رهبر انقلاب تاکنون چندین بار بر ساماندهی اینترنت تأکید کرده‌اند و در نخستین ماه فعالیت مجلس یازدهم نیز تذکر دادند که باید به بحث فضای مجازی در کوتاه مدت و میان مدت پرداخته شود. لازم به ذکر است در صورتی که اینترنت قانون‌مند نشود،‌ امنیت ملی کشور با خطرات جبران‌ناپذیری مواجه خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد که طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی،‌ همچنان در مرحله کارشناسی قرار دارد و رسانه‌ها و مردم در ارتباط با آن آگاهی چندانی ندارند.

وی در انتها خاطرنشان کرد که مجلس در تلاش برای ارزان کردن اینترنت و تکمیل کردن شبکه ملی اطلاعات است. همچنین قصد دارد روی محتوای تولید شده توسط افراد ارزش‌گذاری کند و از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیز حمایت همه‌جانبه به عمل بیاورد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.