تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 52806

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هند

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هند

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هند – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ ناسا از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی یک تصویر زیبا در ژوئن ۲۰۲۱ از فضا ثبت کرده است ..

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هند – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ ناسا از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی یک تصویر زیبا در ژوئن ۲۰۲۱ از فضا ثبت کرده است که در هنگام ثبت این تصویر، ایستگاه فضایی بر فراز اقیانوس هند و در فاصله ۲۷۰ مایل بالاتر از زمین در نزدیکی غرب استرالیا قرار گرفته است. این ایستگاه تقریباً هر ۹۰ دقیقه با سرعت بیش از ۱۷۰۰۰ مایل در ساعت به دور زمین می‌چرخد.

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) که معمولاً با مخفف نام انگلیسی آن یعنی ISS نامیده می‌شود یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است و محل زندگی فضانوردان همچنین یک آزمایشگاه علمی است و این ایستگاه فضایی در مدار زمین و در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است؛ سرعت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار معادل ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

بیشتر بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی پیش از سال ۲۰۱۵ ساخته و در این سال چند بخش جدید به آن افزوده شد و بعد از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن دارد و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم آورده است همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی در شب به صورت ستاره‌ای متحرک با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن و سازمان فضایی کانادا است؛ سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می‌کند؛ سازمان فضایی ایتالیا هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا و هم به طور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می‌کند؛ سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت‌کنندگان، به ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حقیقت ترکیبی از چندین پروژه فضایی است که قبلاً توسط کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده بود؛ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایستگاه فضایی میر ــ ۲ (روسیه)، ایستگاه فضایی آزادی (آمریکا)، آزمایشگاه فضایی کلمبوس (اروپا) و آزمایشگاه فضایی کیبو (ژاپن) اشاره کرد.

کشف یک "کوتوله سفید" در فاصله ۱۳۰ سال نوری از زمینآرایه خورشیدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضانوردان نصب شد + تصاویر

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.