تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 71904

نمایشگر آیفون ۱۴ احتمالا توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شد

نمایشگر آیفون ۱۴ احتمالا توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شد

نمایشگر آیفون ۱۴ احتمالا توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شدآیفون های اپل هر سال بیشتر از سال قبل چینی می‌شوند. حالا جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند در سری آیفون ۱۴، حتی نمایشگر هم توسط یک شرکت چ..

نمایشگر آیفون ۱۴ احتمالا توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شد

آیفون های اپل هر سال بیشتر از سال قبل چینی می‌شوند. حالا جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند در سری آیفون ۱۴، حتی نمایشگر هم توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شد.

این روزها تقریبا در تمام محصولات ردپایی از یک شرکت چینی دیده می‌شود. حداقل در دنیای فناوری و گوشی‌های هوشمند، کمتر شرکت تجاری وجود دارد که هیچ گونه وابستگی به شرکت‌های چینی نداشته باشد. شرکت اپل هم مانند بیشتر سازنده‌های گوشی‌های هوشمند، در سال‌های اخیر برای تولید گوشی‌های آیفون، به شدت به تولیدکنندگان، کارگران و شرکت‌های چینی وابسته بوده است. با این وجود یکی از بخش‌هایی که چینی‌ها کمتر در تولید آن نقش داشتند، نمایشگر گوشی های آیفون بود. اما به تازگی در گزارش‌های منتشر شده اعلام شده است نمایشگر آیفون ۱۴ اپل، توسط یک شرکت چینی تامین خواهد شد.

اپل هر سال چینی‌تر می‌شود!

با گذشت زمان، گوشی های آیفون اپل دارای بخش‌های چینی بیشتری شدند. منظور ما از چینی شدن گوشی‌های آیفون، تولید آن‌ها در این کشور پرجمعیت نیست و به دلایلی، بسیاری از قطعات آیفون های اپل، در چین تولید شده یا به طور کامل چینی هستند.

قیمت آیفون 14

جدیدترین اطلاعات فاش شده درباره آیفون ۱۴ اپل نشان می‌دهد این گوشی، یکی از چینی‌ترین گوشی‌های تاریخ اپل خواهد بود. تا پیش از سری آیفون ۱۴، تامین‌کننده صفحه نمایش گوشی‌های آیفون معمولا سامسونگ یا ال جی بودند. اما در سری آیفون ۱۴، شرکت چینی BOE تامین‌کننده نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل خواهد بود.

نمایشگر آیفون ۱۴ اولین محصول تولیدی BOE برای اپل نیست

هر چند شرکت BOE به هیچ وجه به اندازه ال جی یا سامسونگ نامی شناخته شده یا قابل اعتماد نیست اما جالب است بدانید این شرکت چینی در گذشته با اپل همکاری گسترده‌ای داشته است. همان طور که گفتیم، نمایشگر گوشی‌های آیفون توسط الجی و سامسونگ تولید می‌شد اما معمولا برخی از نمایشگرهای تعویضی گوشی‌های آیفون، توسط شرکت BOE تامین شده است.

با توجه به سابقه این شرکت، نباید نگرانی زیادی درباره کیفیت نمایشگر آیفون ۱۴ اپل وجود داشته باشد و می‌توانید با خیالی راحت، گوشی‌های این سری را خریداری کنید؛ البته در صورتی که طرح ممنوعیت واردات گوشی های اپل اجرایی نشود!

سامسونگ تامین کننده نمایشگرهای OLED آیفون 14 اپل خواهد بود

طبق اطلاعات منتشر شده نمایشگر آیفون ۱۴ که توسط BOE تامین می‌شود ۶.۱ اینچی و از نوع OLED خواهد بود. ظاهرا بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دستگاه از آیفون ۱۴ های اپل، به نمایشگر های شرکت BOE مجهز می‌شوند. این یعنی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از آیفون‌های بعدی، دارای نمایشگر چینی خواهند بود. این اولین بار است که این شرکت، به عنوان تامین‌کننده نمایشگرهای غیرتعمیری گوشی‌های آیفون شناخته می‌شود.

آیفون ۱۴ مکس و پرو مکس همچنان به نمایشگرهای کره‌ای مجهز خواهد بود

با این که چینی‌ها تامین‌کننده بخشی از نمایشگر های سری آیفون ۱۴ خواهد بود اما در نسخه‌های پرو مکس و مکس سری iPhone 14، از صفحه نمایش های سامسونگ و ال جی استفاده خواهد شد. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت BOE حدود ۶۰ میلیون نمایشگر اولد تاشو به فروش رسانده که در مقایسه با سال گذشته، رشدی ۶۰ درصدی داشته است. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده چینی نمایشگرهای تاشو و دومین تولیدکننده این نمایشگرها در جهان است.

مدل های پرچمدار آیفون ۱۵ از نوع LTPO ساخت چین

با کاهش هزینه‌های تولید نمایشگرهای OLED و پیشرفت‌هایی که در زمینه زنجیره تامین این نمایشگرها در کشور چین اتفاق افتاده، احتمالا شرکت‌های بیشتری سراغ پنل‌های نمایشگر OLED تولید شده در کشور چین بروند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند در نیمه اول سال گذشته میلادی، BOE حدود ۶ میلیون پنل OLED برای آیفون‌های تعمیری تولید کرده است. نمایشگر آیفون ۱۴ تنها محصول این شرکت برای اپل نخواهد بود. ظاهرا اپل می‌خواهد از نمایشگرهای BOE در آیپدها و مک بوک های بعدی خود نیز استفاده کند.

BOE سهم سامسونگ و الجی از بازار نمایشگر را تهدید می‌کند

نمایشگر منعطف BOE

شرکت BOE تولید نسل ۸.۶ پنل‌های نمایشگر اولد خود را در کارخانه B16 سیشوان آغاز خواهد کرد تا بتواند در کنار سری آیفون ۱۴، نیازهای اپل برای دیگر محصولات را هم تامین کند. خط تولید جدید این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی خواهد شد. گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک، این شرکت به بزرگ‌ترین تامین‌کننده نمایشگر برای محصولات اپل تبدیل می‌شود. این یعنی به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک، شرکت‌های کره‌ای الجی و سامسونگ، کار سختی برای حفظ سهم خود از بازار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۴؛ مشخصات، مدل‌های مختلف، قیمت و هرآنچه که درمورد پرچمدار بعدی اپل می‌دانیم

نظر شما چیست؟ آیا چینی شدن بخش‌های مختلف گوشی های آیفون مانند نمایشگر در سری آیفون ۱۴، در کیفیت این گوشی‌ها تاثیری منفی خواهند داشت؟ نظر خود را در این‌باره با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

منبع :giz chinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.