تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 70049

نقطه کور وحشتناک خودروهای شاسی بلند که همه باید از آن اطلاع داشته باشند

نقطه کور وحشتناک خودروهای شاسی بلند که همه باید از آن اطلاع داشته باشند

نقطه کور وحشتناک خودروهای شاسی بلند که همه باید از آن اطلاع داشته باشنداین نقطه کور خودروهای شاسی بلند، ون و پیکاپ، یک زنگ خطر بزرگ برای مالکان این خودروها محسوب می‌شود! در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باش..

نقطه کور وحشتناک خودروهای شاسی بلند که همه باید از آن اطلاع داشته باشند

این نقطه کور خودروهای شاسی بلند، ون و پیکاپ، یک زنگ خطر بزرگ برای مالکان این خودروها محسوب می‌شود! در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

با توجه به مطالعات اخیر، تصادفات ناشی از خودروهای بزرگ نظیر شاسی بلند، ون و مینی ون بیشتر از سایر خودروها منجر به مرگ عابران پیاده می‌شود. علت احتمال بیشتر وقوع تصادف برای این خودروها هنگام گردش نیز به یک نقطه کور با نام ستون A برمی‌گردد. اگر آشنایی زیادی با این قسمت از خودرو ندارید، باید گفت که این ستون‌ها معمولاً از آلیاژی محکم ساخته می‌شوند و نقش تکیه‌ای برای سقف را ایفا می‌کنند، درحالی که از هر طرف به بدنه اصلی خودرو متصل شده‌اند. این ستون‌ها برای ارائه سطح محافظت بیشتر در تصادفات و همچنین مطابقات با استانداردهای ایمنی، عریض‌تر از ستون‌های B و C هستند.

شاسی بلند کادیلاک اسکالید 2021

با این حال، وسعت آن‌ها خصوصاً هنگام گردش مانع دید راننده می‌شود. بنا بر آخرین مطالعات توسط یک سازمان غیرانتفاعی، مسئله بزرگ‌تر این است که تا به اینجا هنوز یک ارزیابی جامع از طراحی ستون A صورت نگرفته است. این ستون‌ها در هر صورت مشکل‌سازند، اما خودروهای شاسی بلند ایرادات دیگری نیز دارند که از جمله می‌توان به ارتفاع بالا نسبت به سطح زمین و کاپوت طویل اشاره کرد. این دو مورد به راحتی می‌توانند جلوی دید راننده به یک کودک را بگیرند و تصادف جبران‌ناپذیری را رقم بزنند.

به گفته سازمان غیرانتفاعی IIHS در ایالات متحده آمریکا، احتمال اینکه یک شاسی بلند باعث فوت یک عابر پیاده شود، هنگام گردش به چپ دو برابر سایر خودروها و هنگام گردش به راست ۶۰ درصد بیشتر است. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ از سوی همین سازمان، خودروهای شاسی بلند بیشتر از بقیه خودروها ممکن است سبب فوت عابران پیاده شوند و به‌خاطر اندازه بزرگ آن‌ها، صدمات ناشی از آن‌ها معمولاً وخیم‌تر است.

شاسی بلند شورلت تاهو 2021

مطالعه دیگری که سال گذشته میلادی در Economics of Transportation منتشر شده بود، نشان می‌دهد که با سه برابر شدن تعداد خودروهای شاسی بلند در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، فوت عابران پیاده تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، با توجه به برآوردهای کارشناسان پشت این مطالعه، اگر به‌جای خودروهای شاسی بلند، خودروهای عادی چنین رشدی به خود می‌دیدند، از مرگ بیش از ۱۰۰۰ عابر پیاده جلوگیری می‌شد. در تحقیقات WTHR 13 در سال ۲۰۱۹ نیز روی مسئله نقطه‌های کور خودروهای بزرگ و تصادفاتی که به بار می‌آورند تاکید شده بود. طی این تحقیقات، چندین کودک به‌صورت خطی جلوی یک کادیلاک اسکالید و شورلت تاهو نشستند. نتیجه این بود که راننده تاهو توانایی مشاهده ۸ کودک جلوی خودرو را نداشت. با این حال، این پایان فاجعه نیست؛ راننده اسکالید نمی‌توانست ۱۲ کودک را ببیند!

منبع :SlashGearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.