تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر : 584127

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما؛ تیپ ترونیک ندارد!

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما؛ تیپ ترونیک ندارد!

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما؛ تیپ ترونیک ندارد! کارشناسان فنی خودرو به تازگی متوجه نقطه ضعف عجیب لاماری ایما شده‌اند و از این بابت شگفت زده‌اند. اما چرا این کراس اوور، تیپ ترونیک ندارد؟ خودروسازان خصوصی این روزها اوضاع بهتری نسبت به شرکت‌های خودروسازی دولتی دارند چرا که اقدام به مونتاژ محصولات چینی می‌کنند که

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما؛ تیپ ترونیک ندارد!

کارشناسان فنی خودرو به تازگی متوجه نقطه ضعف عجیب لاماری ایما شده‌اند و از این بابت شگفت زده‌اند. اما چرا این کراس اوور، تیپ ترونیک ندارد؟

خودروسازان خصوصی این روزها اوضاع بهتری نسبت به شرکت‌های خودروسازی دولتی دارند چرا که اقدام به مونتاژ محصولات چینی می‌کنند که طرفداران زیادی در ایران دارد. یکی از جدیدترین کراس اوورهای بازار داخلی ما، لاماری ایما است که خودروی مجهز و زیبایی به نظر می‌رسد. اما عدم وجود تیپ ترونیک در این خودرو بسیار عجیب به نظر می‌رسید.

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما

شرکت آرین پارس موتور تا بدین لحظه موفق شده دو مرحله فروش فوری برای خودروی کراس اوور خود برگزار کند ولی هنوز وارد بازار نشده و حواله داران آن منتظر موعد تحویل این خودرو هستند. به تازگی مشخص شده که لاماری ایما یک نقطه ضعف یا ایراد بزرگ دارد و آن عدم وجود قابلیت تیپ ترونیک در آن است.

به طور کلی بعید به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی آرین موتور اقدام به مونتاژ کراس اووری در این حد و اندازه کرده باشد و با این قیمت یک میلیارد تومانی، چنین قابلیت پیش پا افتاده‌ای را برای آن در نظر نگرفته باشد.

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما

در واقع کراس اوور لاماری ایما با جعبه دنده اتوماتیک راهی بازار می‌شود اما قسمت عجیب ماجرا این است که تیپ ترونیک در این خودرو با برچسب قیمتی یک میلیارد تومان وجود ندارد. گر چه این امکان تنها برای کسانی مهم است که خودرو را برای مشخصات فنی‌اش می‌خرند اما باز هم گاف عجیبی است که این خودروساز داده و باید بدان پرداخت.

نقطه ضعف عجیب لاماری ایما

لازم به ذکر است که نبود تیپ ترونیک در این کراس اوور جدیدالورود می‌تواند روی بازار خرید و فروش آن تأثیر منفی بگذارد. جالب تر از همه این است که بدانید لاماری ایما تنها خودروی کراس اووری است که در این رده قیمتی از چنین امکانی بی‌بهره است و تمام خودروهای این سگمنت دارای تیپ ترونیک هستند.

اما برای کسانی که نمی‌دانند تیپ ترونیک چیست توضیح دهیم عملکردی است که به راننده امکان می‌دهد در هنگام راندن خودرو، زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده کند. با این اقدام راننده می‌تواند در برخی مواقع که نیاز به دخالت دست دارد، دنده را به صورت دستی عوض کند. بنابراین قابلیت تیپ ترونیک برای خودروهای اتوماتیک کراس اوور امروزی امری مهم است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.