تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر : 63364

نقطه سر خط؛ امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد

نقطه سر خط؛ امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد

نقطه سر خط؛ امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد بررسی جدید محققان نشان می‌دهد امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد و برخلاف تصور خفیف‌تر از سویه..

نقطه سر خط؛ امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد امیکرون ایمنی ایجاد شده با واکسن را در جامعه از بین می‌برد و برخلاف تصور خفیف‌تر از سویه دلتا کرونا نخواهد بود.

نتایج یک پژوهش جدید که توسط محققان امپریال کالج لندن انجام شده حاکی از آن است خطر ابتدا به سویه امیکرون ۵ برابر بیشتر از سویه دلتا خواهد بود. همچنین تحقیقات نشان داده برخلاف تصور این سویه جدید کرونا نسبت به نوع خطرناک دلتا خفیف‌تر نخواهد بود.

سویه جدید امیکرون به تازگی در سراسر اروپا شیوع پیدا کرده و همزمان با روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ باعث شده تا بسیاری از کشورها برای برگزاری جشن‌های سال نو میلادی محدودیت بیشتری را در نظر بگیرند. اکنون با توجه به اینکه نتایج محققان از خطرناک بودن این سویه جدید کرونا حکایت دارد، کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند تا با هدف جلوگیری از گسترش امیکرون محدودیت‌های کرونایی شدیدتری را وضع کنند.

نابودی ایمنی ایجاد شده با واکسن توسط امیکرون

امیکرون

محققان امپریال کالج لندن طبق اطلاعات جمع‌آوری شده از سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس و موسسه امنیت سلامتی مربوط به نتایج مثبت آزمایش PCR افراد در بازه ۲۹ نوامبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ گزارشی را منتشر کردند که نشان می‌دهد این سویه جدید قادر است ایمنی حاصل از تزریق دو دوز واکسن در جامعه را از بین ببرد.

رئیس کمیسیون اروپا هفته قبل همزمان با افزایش نگرانی‌های در مورد رشد قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا اعلام کرد شیوع کرونا بار دیگر باعث اختلال در برگزاری جشن‌های سال نو خواهد شد. وی افزود بررسی‌های حاکی از آن است سویه اومیکرون تا اواسط ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ به سویه غالب در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز اخیرا اعلام کرد اومیکرون تا به امروز در ۸۹ کشور جهان شیوع پیدا کرده و احتمال شیوع آن در سایر کشورها نیز وجود دارد. وی افزود برخی از افراد اومیکرون را یک سویه خوش‌خیم‌تر نسبت به سایر گونه‌های ویروس کرونا می‌دانند که چنین تصوری بسیار نگران‌کننده است.

منبعreutersمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.