تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر : 64052

نقض آشکار حقوق مخاطب از سوی پلتفرم مشهور نمایش خانگی ادامه دارد!

نقض آشکار حقوق مخاطب از سوی پلتفرم مشهور نمایش خانگی ادامه دارد!

یکی از پلتفرم‌های مشهور شاغل در شبکه نمایش خانگی که ید طولایی در هیچ‌انگاری و نقض حقوق مخاطبان خود دارد، روز گذشته بار دیگر به سیاق پیشین خود عمل کرد.

یکی از پلتفرم‌های مشهور شاغل در شبکه نمایش خانگی که  ید طولایی در هیچ‌انگاری و نقض حقوق مخاطبان خود دارد، روز گذشته بار دیگر به سیاق پیشین خود عمل کرد.، یکی از پلتفرم‌های مشهور شاغل در شبکه نمایش خانگی که در هیچ‌انگاری و نقض حقوق مخاطبان سابقه دارد، روز گذشته بار دیگر به سیاق پیشین خود عمل کرد و باوجود آنکه  قرار بود نیم‌فصل(!) دوم سریال‌ “خاتون” را در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰ پخش کند، به وعده‌اش عمل نکرد.

نقض حقوق مخاطبان توسط این پلتفرم مشهور نمایش خانگی در حالی رخ می‌هد که این پلتفرم پیش از این نیز به دلایل واهی از پخش یکی از قسمت‌های جدید سریال مورد نظر امتناع کرده بود.

پلتفرم مذکور از مدت‌ها قبل تبلیغات گسترده‌ای را حول تاریخ پخش قسمت جدید سریال “خاتون” در فضای مجازی انجام داده بود و بسیاری از مخاطبین سریال منتظر بودند تا این قسمت را در تاریخ از پیش‌اعلام شده تماشا کنند؛ اما در نهایت پلتفرم مورد اشاره بدون اینکه کوچک‌ترین اطلاع قبلی به مشترکین خود داده باشد، نسبت به عدم پخش به‌موقع قسمت جدید این سریال اقدام کرده است.

 

به نظر می‌رسد که نقض حقوق مخاطبان توسط این پلتفرم به رفتاری روتین و عادی بدل شده است. در این میان، جای خالی یک نهاد ناظر فرادست و مقتدر که به استیفای حقوق از دست رفته مخاطبان شبکه نمایش خانگی بپردازد، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

ساترا یا هر نهاد دیگری که قرار است مسئولیت نظارت و پایش عملکرد پلتفرم‌های شاغل در شبکه نمایش خانگی را عهده‌دار باشد، باید تمرکز خود را علاوه بر محتوای منتشر شده در بستر پلتفرم‌ها، بر نوع رفتار و میزان تعهد آنها نسبت به مشترکینشان نیز معطوف کند و هزینه نقض حقوق مخاطب در این فضا را بالا ببرد؛ در چنین شرایطی می‌توان امیدوار بود که امکان نقض تعهد از سوی پلتفرم‌ها، اینچنین ساده، ممکن نباشد.

 

.منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.