تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۳۵
کد خبر : 43040

نقش کودکان در انتقال کرونای انگلیسی / آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم

نقش کودکان در انتقال کرونای انگلیسی / آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم

کارشناسان بیماری های عفونی در ایالات متحده هشدار دادند نقش کودکان در انتقال کرونای انگلیسی / آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در آمریکا هشدار داده است که چهارمین موج..

کارشناسان بیماری های عفونی در ایالات متحده هشدار دادند

نقش کودکان در انتقال کرونای انگلیسی / آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم

نقش کودکان در انتقال کرونای انگلیسی / آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم

یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در آمریکا هشدار داده است که چهارمین موج کووید-۱۹ در حال انتشار در سراسر این کشور است و همچنین می‌گوید نوع انگلیسی ویروس کرونا می تواند نسبت به انواع پیش از آن با سهولت بیشتری کودکان را مبتلا کند.

به گزارش ایسنا، مایکل اوسترهلم، مدیر مرکز مطالعات و سیاست بیماری‌های واگیردار در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: ایالات متحده در مرز شروع یک موج جدید عفونت کرونا قرار دارد و نوع «بی. ۱.۱.۷» ویروس، یک فصل جدید و بی سابقه است.

او به شبکه ان بی سی گفت: در موارد شیوع انواع پیشین ویروس، ما به ندرت شاهد ابتلای کودکان زیر هشت سال بودیم و آن‌ها کمتر بیمار می‌شدند. آن‌ها بیماری را به دیگران سرایت نمی‌دادند و به همین دلیل من یکی از کسانی بودم که از بازگشایی مدارس حمایت می‌کردم اما سویه «بی. ۱.۱.۷» همه چیز را تغییر می‌دهد.

اوسترهلم افزود که در طول دو هفته گذشته، بیش از ۷۵۰ آموزشگاه از موارد ابتلای دانش آموزان به نوع جدید ویروس خبر داده‌اند که به گفته کارشناسان، قابلیت سرایت آن تا ۷۰ درصد بیش از ویروس‌های اولیه است.

اوسترهلم در مصاحبه دیگری ضمن اشاره به نوع انگلیسی ویروس کرونا گفت: ما تقریبا وارد همه‌گیری دیگری شده‌ایم.

دکتر اسکات گاتلیب، رئیس سابق اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا نیز به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ایالات میشیگان، مینه‌سوتا و ماساچوست، گفته است که احتمالا عامل گسترش جدید بیماری، کودکان هستند.

او گفت: ما در برخی نواحی کشور شاهد گسترش ویروس به ‌ویژه در کودکان مدرسه ای و جوانانی هستیم که واکسینه نشده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دکتر گاتلیب همچنین افزود که برای اجتناب از بروز چهارمین موج بیماری، مردم باید به تعداد کافی مصونیت کسب کرده باشند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.