تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 588560

نقد و نظرات درباره فیلم Through My Window ( از پنجره‌ام رد شو )

نقد و نظرات درباره فیلم Through My Window ( از پنجره‌ام رد شو )

نظرات درباره فیلم Through My Window بیشتر بر محور دلپذیر بودن این فیلم عاشقانه استوار است و ارزش تماشای آن را خصوصاً برای مخاطب‌هایی که به فیلم‌ها در دسته فیلم‌های تین‌ایجری یا نوجوان‌پسند علاقه دارند، تائید می‌کند. فیلم از پنجره‌ام رد شو یک فیلم اسپانیایی محصول ۲۰۲۲ شبکه استریم نتفلیکس است که توسط فیلمساز چهل‌ویک‌ساله،

نظرات درباره فیلم Through My Window بیشتر بر محور دلپذیر بودن این فیلم عاشقانه استوار است و ارزش تماشای آن را خصوصاً برای مخاطب‌هایی که به فیلم‌ها در دسته فیلم‌های تین‌ایجری یا نوجوان‌پسند علاقه دارند، تائید می‌کند. فیلم از پنجره‌ام رد شو یک فیلم اسپانیایی محصول ۲۰۲۲ شبکه استریم نتفلیکس است که توسط فیلمساز چهل‌ویک‌ساله، مارکال فورس ساخته شده است. قصه دل‌بستگی طولانی‌مدت دو نوجوان همسایه به همدیگر غلیرغم مخالفت‌های خانواده پیش می‌رود و ابعاد مختلفی به خود می‌گیرد. مرور نظرات درباره این فیلم قطعاً راهنمایی خوبی برای مخاطبان احتمالی این فیلم خواهد بود. این روزها امکان تماشا آنلاین یا دانلود فیلم Through My Window دوبله در وب‌سایت‌های مختلفی فراهم شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

مشخصات و اطلاعات کلی فیلم از پنجره‌ام رد شو

فیلم Through My Window با ترجمه تحت‌اللفظی از طریق پنجره من، بر اساس فیلم‌نامه‌ای از ادوارد سولا و بر اساس رمانی به همین نام نوشته آریانا گودوی اقتباس شده است.هنرمندان زیادی در این فیلم ایفای نقش کرده اند. راکل و آرس دو شخصیت اصلی فیلم از پنجره‌ام رد شو هستند که بازی در نقش آن‌ها بر عهده کلارا گال و خولیو پنیا است. این دو بازیگر اسپانیایی به دلیل سن کم (۲۰ و ۲۲ سال) سابقه چندانی در بازیگری ندارند و اخیراً بیشتر به واسطه همین فیلمِ شناخته می‌شوند. کارگردانی این فیلم هم بر عهده مارکال (مارچال) فورس است که پیش از این فیلم‌های Animals محصول سال ۲۰۱۲ و فیلم Everlasting Love یا عشق ابدی محصول سال ۲۰۱۴ را ساخته است.
امکان تماشای آنلاین فیلم through My Window برای اولین بار از تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۲ در شبکه استریم نتفلیکس فراهم شده است و بعد از آن در دامنه‌های اینترنتی مختلفی قرار گرفته است.

 

خلاصه داستان فیلم Through My Window

قصه این فیلم با روایت راکل از زندگی خودش شروع می‌شود. راکل دختر یک نویسنده اسپانیایی ناموفق است که علیرغم استعداد زیاد در نویسندگی، عزت‌نفس کافی برای این کار را ندارد. او در یک خانه محقر و در همسایگی خانواده هیدالگو زندگی می‌کند. خانواده هیدالگو بر خلاف خانواده راکل بسیار ثروتمند هستند و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصادی بارسلون را مدیریت می‌کنند.
توجه راکل به آرس پسر کوچک‌تر خانواده مشهود است. رابطه اولیه آن‌ها بر اساس مجوز استفاده اعضای خانواده هیدالگو از وای فای راکل شروع می‌شود، اما وقتی راکل متوجه می‌شود که آرس لپ‌تاپ و رمز وای فای راکل را که عبارتی با نشانه عشق به آرس است، هک کرده، ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. راکل به عشقش نسبت به آرس اعتراف می‌کند. رابطه این دو بر محوریت وای فای و ورود و خروج آرس به اتاق راکل برای روشن کردن وای فای پیش می‌رود و در نهایت به رابطه ختم می‌شود. در ادامه بی‌تفاوتی آرس، راکل را سردرگم می‌کند و فرازوفرودهای مختلفی را ایجاد می‌کند. مدت کمی بعد از پیوند دوباره این دو عاشق با همدیگر، ماجرای پیشخدمتی مادر راکل در مهمانی خانوادگی هیدالگوها دردسرساز می‌شود و مخالفت‌های خانواده آرس با رابطه این دو هم شروع می‌شود و…

نظرات درباره فیلم Through My Window

مرور برخی از نظرات کاربران وب‌سایت IMDB در مورد فیلم Through My Window

  • انصافاً در یک سوم اول فیلم با طرح قصه و نقشه عجیب و غریب و جالبی طرف شدم و فکر کردم قرار است فیلم جالبی شود، اما بعد از مدتی شروع کردم به قوز کردن و دست زدن به صورت!
  • اگر فیلم را بدون خواندن کتاب دیده بودم، احتمالاً بیشتر لذت می‌بردم، اما حفره‌های بزرگ داستان، و صحنه‌های خلاصه شده و جایگزین کردن بُعد جنسی رابطه به جای بعد عاشقانه ماجرا من را آزار داد. این‌ها مسائل بدیهی‌ای در مورد هر اقتباس سینمایی هستند، اما ای کاش تغییرات هوشمندانه‌تر بود. در مجموع فیلم بسیار متوسطی بود که با توجه به کتاب منبع اقتباس، پتانسیل بیشتری داشت.
  • خفن، جذاب، خسته کننده، سطحی، آزاردهنده!
  • این فیلم نسخه دقیقی از کتاب ۴۵۰ صفحه‌ای نیست، اما کلیت آن حفظ شده است. این فیلم اجزای اصلی یک کتاب عاشقانه مناسب نوجوان‌ها را ارائه می‌دهد و از بازیگران گرفته تا کارگردانی، همه چیز بر پایه ایجاد جذابیت و سرگرمی انتخاب شده است. نکته ویژه این فیلم بازی خولیو پنیا است که شخصیت آرس را به جای بازی، زندگی کرده است. نبرد درونی این شخصیت کاملاً قابل مشاهده است و توسط بازی این بازیگر به‌خوبی انعکاس پیدا کرده است.
  • این فیلم صحنه‌های عاشقانه خیلی جذابی دارد. ماه‌ها برای تماشایش انتظار کشیدم و تا حدودی انتظار من را برآورده کرد. یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه‌ای بود که تا حالا دیده‌ام و عاشق بازی‌هایی شدم که پسره سر دختره می‌آورد.
  • اگر می‌خواهید بدانید که through my window ارزش وقت گذاشتن را دارد یا نه، من می‌گویم که بله، دارد. اگر از طرفداران فیلم‌های عاشقانه جدید هستید امکان تماشای آنلاین این فیلم را از دست ندهید.
  • فکر می‌کنم برای این نوع فیلم‌ها خیلی پیر شده‌ام. فهمیدم که این نوع فیلم‌ها بینندگان جوان‌تر را کاملاً راضی نگه می‌دارند، اما به من به شخصه به‌عنوان یک مرد ۴۰ ساله کمکی نمی‌کند. باور کردن این‌که بعضی از محتواهای نتفلیکس چقدر ناامیدکننده شده است، سخت است.
  • در تمام طول فیلم احساس ناراحتی می‌کردم، نه به این دلیل که فیلم بدی بود، بلکه به این دلیل که فهمیدم خیلی پیر شده‌ام و از تماشای صحنه‌های بی‌نظیر با بازیگران جوان و زیبا لذت نمی‌برم، اما دلیل ناراحتی من بیشتر از احساس پیری خودم، شخصیت اصلی مرد بود. این شخصیتِ بیش‌ازحد وسواسی، دوست‌داشتنی و جذاب نبود و من را از خودش بعد از ماجرای هک کردن کامپیوتر راکل ناامید کرد.

نقد فیلم Through My Window

کتاب منبع اقتباس فیلم از پنجره‌ام رد شو (با نام اصلی A Través De Mi Ventana) نوشته نویسنده محبوب و پرفروش، آریانا گودوی به زبان انگلیسی هم منتشر شده است و به همین دلیل خیلی از مخاطب‌های این کتاب و نویسنده‌اش، در سراسر دنیا منتظر انتشار این فیلم بودند.
در مورد اقتباس‌های سینمایی از روی کتاب‌های ادبی، هیچ وقت همه چیز قابلیت انتقال پیدا کردن به فیلم را ندارد و این فیلم هم از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین نمی‌توان فیلم through My Window را یک اقتباس کامل از کتاب آن دانست. داستان راکل و آرس نقطه کانونی این داستان عاشقانه است. اصولاً تضاد زیادی بین راکل و آرس وجود ندارد و این دو به‌نوعی نسخه‌های متفاوت از یک شخصیت هستند، منتها در دو جنسیت و موقعیت متفاوت. بزرگ‌ترین اختلاف بین آن‌ها عدم تمایل آرس به رابطه متعهد و ترس از این است که دوست داشتن یک شخص دیگر، شخصیت و فردیت او را ضعیف می‌کند. علاوه بر این آرس از جانب خانواده هم برای تبدیل شدن به یکی از ستون‌های قدرت خانواده تحت فشار است و این تا اندازه‌ای ضعف شخصیتی او را در مورد عشق و رابطه با راکل توجیه می‌کند. به همهٔ این‌ها رؤیای آرس را هم که ورود به دانشکده پزشکی است اضافه کنید. مخاطب در این میان متوجه یک جبر بزرگ می‌شود. این وضعیت به دور از اختیار، به شکلی دیگر شخصیت دختر قصه را هم درگیر کرده است. او از نظر اقتصادی آزادی‌های آرس را ندارد و تجربه‌های تلخ زندگی خانوادگی‌اش هم به عدم اعتمادبه‌نفس او دامن زده است. این دو در جریان فیلم تا حدودی همدیگر را در رسیدن به رویاهایشان حمایت می‌کنند، اما در بیشتر مواقع قدرت جبر از آن‌ها پیشی می‌گیرد. اینجا دقیقاً نقطه‌ای است که ممکن است برخی از بینندگان این فیلم و داستان را از شخصیت‌ها دور کند، چون به خودش اجازه می‌دهد که شخصیت‌ها را ضعیف، نپخته و خام تصور کند.
در ادامه مدیریت احساسات به اصلی‌ترین دغدغه و مسئله داستان تبدیل می‌شود و کمبود فعل‌وانفعالات داستانی مخاطب را کمی خسته می‌کند. البته این مسئله در کتاب منبع اقتباس کم‌تر دیده می‌شود و شخصیت‌های فرعی و داستانک‌ها تا حدودی روند داستان را از کسالت خارج می‌کنند، اما فرصت محدود یک فیلم، این امکان را در اختیار سازندگان قرار نداده است.
عامل خلاقانه در خط داستانی این فیلم این است که روایت راکل از داستان و استفاده از پنجره اتاق خودش، در طول فیلم به پنجره‌ای به وسعت جهان و تمام پنجره‌های دنیا تبدیل می‌شود و این موضوع میزان همدلی بیننده‌های فیلمِ از پنجره‌ام رد شو را بیشتر می‌کند.

منبع : خبرمارکت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.