تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 35932

نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5

نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5

نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5 ادامه دار شدن یک محصول موفق کاریست مملو از پارامترهای ریسک پذیر و کاملا وابسته به نسخه قبل. برای مثال نسخه سوم بازی Witcher، نسبت به دو نسخه قبلی آنقدر موفق بود که خیلی از افراد اسم نسخه قبلی را نشنیده بودند. مثال دیگر می‌تواند بازی Dark Souls باشد. با وجود موفقیت چشمگیر سه نسخه، همواره طرفداران از نسخه اول به عنوان بهترین در این سه‌گانه یاد می‌کنند. با نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5 همراه گیم پاس باشید تا این عنوان را کنار نسخه‌های قبل و همچنین رویکردهای جدیدش بررسی کنیم.
بازگشت Devil May Cry موضوعی خارج از تصور نبود. با توجه به موفقیت‌های هر نسخه و تغییراتی که در نسخه چهارم داده شد، طرفداران همواره منتظر بازگشت این فرانچایز محبوب بودند. حتی این شانس برای افرادی که تجربه نسخه اول این بازی را نداشتند پیش آمد که با خرید سه نسخه اول در یک دیسک، یا بازی DMC از کم و بیش داستان و مدل گیم پلی آگاهی پیدا کنند.
داستان نظری که در مورد داستان Devil May Cry 5 می‌خواهیم بدهیم کمی شخصی است. داستان از نظر ما حرف جدیدی برای گفتن نداشت. بگذارید با چند مثال علت این نظر را کمی مشخص کنیم.
زمانی که صحبت از بازگشت یک فرانچایز می‌شود، بازگشت جمعیتی از کاراکتر‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. مثلا در مورد نسخه دوم The Last Of Us، در کنار کاراکتر‌های اصلی و آشنا از نسخه قبل، با افراد زیادی آشنا می‌شویم. ولی در مورد Devil May Cry این موضوع صدق نمی‌کند. به جز یک کاراکتر (شخصیتی به نام V) تمام کاراکتر‌های اصلی قرض گرفته شده از نسخه‌های قبل بودند. حال چرا ما V را با وجود حضور زیادش در داستان، موثر نمی‌دانیم، نکته‌ای است که در صورت بیان شدن بخش بزرگی از داستان را لو می‌دهد.
بخش دوم نظر ما رویه کلی داستان است. رویه کلی همانند نسخه‌های قبل متشکل از یک شیطان خاص (که در این نسخه او را urizen می‌نامند) می‌شود که شما برای رسیدن به او و شکستش باید مراحل مختلف را به سرانجام برسانید. البته برخورد شما با urizen در اولین ماموریت اتفاق می‌افتند اما شکست شما در مقابل او تا حد بسیار زیادی اجتناب ناپذیر خواهد بود. نکته جالب در مورد این برخورد این است که اگر این اتفاق نادر رخ دهد و urizen را شکست دهید، یک پایان مخفی برایتان نمایش داده خواهد ..

نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5

ادامه دار شدن یک محصول موفق کاریست مملو از پارامترهای ریسک پذیر و کاملا وابسته به نسخه قبل. برای مثال نسخه سوم بازی Witcher، نسبت به دو نسخه قبلی آنقدر موفق بود که خیلی از افراد اسم نسخه قبلی را نشنیده بودند. مثال دیگر می‌تواند بازی Dark Souls باشد. با وجود موفقیت چشمگیر سه نسخه، همواره طرفداران از نسخه اول به عنوان بهترین در این سه‌گانه یاد می‌کنند. با نقد و بررسی بازی Devil May Cry 5 همراه گیم پاس باشید تا این عنوان را کنار نسخه‌های قبل و همچنین رویکردهای جدیدش بررسی کنیم.

بازگشت Devil May Cry موضوعی خارج از تصور نبود. با توجه به موفقیت‌های هر نسخه و تغییراتی که در نسخه چهارم داده شد، طرفداران همواره منتظر بازگشت این فرانچایز محبوب بودند. حتی این شانس برای افرادی که تجربه نسخه اول این بازی را نداشتند پیش آمد که با خرید سه نسخه اول در یک دیسک، یا بازی DMC از کم و بیش داستان و مدل گیم پلی آگاهی پیدا کنند.

داستان

نظری که در مورد داستان Devil May Cry 5 می‌خواهیم بدهیم کمی شخصی است. داستان از نظر ما حرف جدیدی برای گفتن نداشت. بگذارید با چند مثال علت این نظر را کمی مشخص کنیم.

زمانی که صحبت از بازگشت یک فرانچایز می‌شود، بازگشت جمعیتی از کاراکتر‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. مثلا در مورد نسخه دوم The Last Of Us، در کنار کاراکتر‌های اصلی و آشنا از نسخه قبل، با افراد زیادی آشنا می‌شویم. ولی در مورد Devil May Cry این موضوع صدق نمی‌کند. به جز یک کاراکتر (شخصیتی به نام V) تمام کاراکتر‌های اصلی قرض گرفته شده از نسخه‌های قبل بودند. حال چرا ما V را با وجود حضور زیادش در داستان، موثر نمی‌دانیم، نکته‌ای است که در صورت بیان شدن بخش بزرگی از داستان را لو می‌دهد.

بخش دوم نظر ما رویه کلی داستان است. رویه کلی همانند نسخه‌های قبل متشکل از یک شیطان خاص (که در این نسخه او را urizen می‌نامند) می‌شود که شما برای رسیدن به او و شکستش باید مراحل مختلف را به سرانجام برسانید. البته برخورد شما با urizen در اولین ماموریت اتفاق می‌افتند اما شکست شما در مقابل او تا حد بسیار زیادی اجتناب ناپذیر خواهد بود. نکته جالب در مورد این برخورد این است که اگر این اتفاق نادر رخ دهد و urizen را شکست دهید، یک پایان مخفی برایتان نمایش داده خواهد شد و بازی بدون طی کردن مراحل پیش رو به اتمام خواهد رسید.

نکته آخر شکستن تمام عرف‌های مغزیست. ما کاملا اطلاع داریم که Devil May Cry جزو بازی‌های تخیلی است. اما برخی اتفاقات آخر بازی شما را یاد فیلم‌های هندی می‌اندازد.

گیم پلی

بزرگترین تغییرات را می‌توان در بخش گیم پلی Devil May Cry 5 دید. در این نسخه سه کاراکتر اصلی (Nero، Dante و V) تقریبا به صورت مساوی همراه شما برای پیش برد داستان هستند. در ابتدا قصد داشتیم کلیه حرکات این سه کاراکتر را برایتان تشریح کنیم اما لیستی که از حرکات این سه کاراکتر جمع آوری شد در مجموع به ۱۴۰ حرکت رسید. از آنجایی که تصور کردیم این لیست طولانی نقد و بررسی را خسته کننده کند، بر آن شدیم که نگاهی کلی به سری حرکات این کاراکتر‌ها بکنیم:

  1. Nero: پسرک جوان و کله شقی که توسط نسخه چهارم به طرفداران معرفی شد، در این نسخه نیز حضور دارد. اما با این تفاوت که دست پر قدرت او را از بدنش جدا کرده‌اند. در ماموریت اول همان Nero قدیمی را می‌بینید و فقط به حرکتهای دستش دسترسی نخواهید داشت. اما پس از ماموریت دوم دست Nero با یکسری دست مکانیکی قابل جاگزینی خواهد بود. هرکدام از این دستهای مکانیکی قدرت‌های خاص خود را دارند و نحوه استفاده از آنها با توجه به شرایط، متفاوت خواهد بود.
  2. Dante: با وجود این که Dante در این نسخه تغییر چندانی نکرده، اما قطعا از سازندگان Devil May Cry نمی‌توان انتظار داشت شخصیت اصلی و کسی که داستان اولیه با او شروع شده را بدون تغییر باقی بگذارند. زمان شروع بازی تقریبا با Danteای مواجه می‌شوید که نسخه چهارم Devil May Cry را ترک کرده است. اما به مرور زمان امکانات و سلاح‌های جدید به این شخصیت دوست داشتی اضافه می‌شوند. نکته خاص در مورد Dante این است که علاوه بر سلاح‌های در اختیار او، چهار مدل مبارزه نیز دارد که بسته به نوع رویکرد شما و دشمن پیش رو می‌توانید از این مدلهای مبارزه استفاده کرده یا آنها را بروزرسانی کنید.
  3. V: شخصیت مرموز V که به مرور پرده از راز‌هایش برداشته می‌شود، در ابتدای بازی نسبت به Dante و Nero لیست حرکت‌های بسیار کمی دارد. اما با پیشرفت بازی می‌بینید که این شخصیت تعداد خوبی از لیست ۱۴۰تایی را در اختیار خود دارد. در واقع این شخصیت به کمک Demonهایی که احضار می‌کند، مبارزه‌ با دشمنان را پیش می‌برد. نکته خاص در مورد او این است که این Demon تنها بخش اول مبارزه را انجام می‌دهند و برای از بین بردن کامل دشمنان او باید ضربه آخر را به آنها وارد کند.

شینجی میکامی از آینده خود در صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گوید

دو نکته خاص در مورد Devil May Cry 5 نیز وجود دارد. اول این که اگر بخواهیم از لحاظ سختی این نسخه را با نسخ‌های قبل مقایسه کنیم، می‌توان گفت Devil May Cry 5 آسانتر از نسخه‌های پیشین است.

نکته دوم این است که اگر تمایل داشته باشید لذت ۱۰۰ درصدی از تمام امکانات هر کاراکتر ببرید، اتمام دوباره بازی اجتناب ناپذیر خواهد بود. چرا که بخشی از امکانات برای برخی از کاراکترها در اواخر بازی به آنها داده می‌شود.

گرافیک

شاید بارزترین نکته در مورد بازی‌های AAA شرکت Capcom گرافیک آنهاست. از آنجایی Devil May Cry 5 در تمامی پلتفرمها قابل بازی‌ست، با قویتر شدن پلتفرم مورد استفاده شما، خروجی بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

می‌توان به صراحت عنوان کرد طراحی کاراکتر‌ها در این نسخه یکی از بهترین‌های Capcom است. تمامی کاراکترهای اصلی به خوبی طراحی شده‌اند و اگر طرفدار نسخه‌های مختلف Devil May Cry باشید، افزایش سن کاراکتر‌ها حس خوبی به شما خواهد داد.

جدا از کاراکتر‌ها، دشمنان نیز به بهترین نحو ممکن طراحی شده‌اند و طراحان به زیبایی هرچه تمامتر میراث Devil May Cry را به این نسخه انتقال داده‌اند.

موسیقی

موسیقی Devil May Cry 5 همخوانی خوبی با محتوای بازی دارد و Cody Matthew Johnson سرپرست تیم موزیک این بازی حس هیجان همراه بازی را با ساخته‌های خود به خوبی منتقل می‌کند. اما نکته‌ای که در مورد موزیک این بازی وجود دارد این است که قدرت آن تنها با توجه به محتوا قابل درک خواهد بود و اگر بخواهید موزیک این بازی را در کنار موسیقی برخی از عناوین معروف (مانند God Of War 4 یا Sekiro: Shadows Die Twice) قرار دهید، در آن ضعف عدم استقلال را خواهید یافت.

بازی Battlefield 6 به صورت میان نسلی منتشر خواهد شد – شایعهhttps://gamepass.ir/wp-content/uploads/2021/01/Devil_May_Cry_5_DMC_5_Soundtrack_E3_Trailer_Song_Music_.hd_.mp3

صداگذاری و بازیگری صدا

بازیگری صدا و صداگذاری در Devil May Cry 5 بی اشکال است. تمامی دیالوگ‌ها بسیار زنده و گیرا بوده و بازیگران نقش خود را به بهترین نحو اجرا می‌کنند. حتی زمانی که افراد خارج از رویه در حال بیان دیالوگ هستند و حس زیادی به نقش خود تزریق می‌کنند، اصلا حس بدی به شما دست نخواهد داد.

صداگذاری این نسخه نیز به خوبی انجام شده و هیچ ضعفی در آن نخواهید یافت.

شما عزیزان می‌توانید بعد از مطالعه نقد و بررسی بازی Devil May Cry نسبت به خرید این بازی از فروشگاه اینترنتی گیم پاس برای همه‌ پلتفرم‌های موجود اقدام فرمائید.

۸.۳ جمع بندی

این که از Devil May Cry 5 لذت می‌برید یا نه بستگی به هدف شما از بازی کردن دارد. با وجود تمام نکات مثبت این بازی، داستان ضعیف باعث شد انتظارات ما از این فرانچیز محبوب در نسخه پنجم برآورده نشود. البته پیشتر عنوان کردیم که در ضعیف خواندن داستان سلیقه تاثیر زیادی داشته است. در کل Devil May Cry 5 بازی خوبیست و تجربه یک باره و گاها چندباره آن خالی از لطف نخواهد بود.

داستان ۵

گیم پلی

۹.۵

گرافیک

۹.۵

موسیقی

۶.۵

شخصیت پردازی

۹.۵

بازیگری صدا

۱۰ مزایا

  • گرافیک بسیار عالی
  • بازیگری صدای بی نقص
  • گیم پلی هیجان انگیز و ارث برده از نسخه‌های قبل

معایب

  • داستان نه چندان قوی

۵/۵ (۱ نظر) فروش انواع پلی استیشن 4 منبع گیم پاس برچسب‌هاCapcom Devil May Cry Devil May Cry 5 سردبیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.