تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر : 8362

نقدهای کوتاه برخی از منتقدین به فیلم‌های روز اول جشنواره فجر

نقدهای کوتاه برخی از منتقدین به فیلم‌های روز اول جشنواره فجر

نقدهای کوتاه برخی از منتقدین به فیلم‌های روز اول جشنواره فجر نظرات برخی از چهره‌های منتقد سینما درباره فیلم‌های جشنواره فجر منتشر شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نقدهای کامنتی چند تن از منتقدین سینما درباره فیلم‌های دیده شده در جشنواره فیلم فجر را در ادامه می‌خوانید:
اولین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب شرط‌بندی “تومان”، دغدغه پدرانه هدایت هاشمی و حضور لباس‌ شخصی‌هااولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به روایت تصویرحاشیه و متن اولین روز جشنواره فیلم فجر/ از حضور پلیس تنبل و فروش بخاری “عامه نپسند” در تابستان تا حضور منتقدان گل و بلبلیسه کام حبس؛ کارگردان: سامان سالور
محمدتقی فهیم: سه کام حبس، زیر سی سال ممنوع!؟! سامان سالور به سیم آخر زده و هرچه پلشتی و ناهنجاری می‌دانسته و می‌توانسته تصویرسازی کرده است. سه حبس را باید برای افراد زیر سی سال ممنوع اعلام کنند.
جبار آذین: ساخته سالور فیلمی الکن و ناتوان نیست. بازی‌های به نسبت خوب و داستانی اجتماعی دارد با این حال او فیلم‌های بهتر هم ساخته است. سه‌کام حبس کارگردانش را در مسیر تکامل سینمایی نش..

نقدهای کوتاه برخی از منتقدین به فیلم‌های روز اول جشنواره فجر

نظرات برخی از چهره‌های منتقد سینما درباره فیلم‌های جشنواره فجر منتشر شد.

نقدهای کوتاه برخی از منتقدین به فیلم‌های روز اول جشنواره فجر – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نقدهای کامنتی چند تن از منتقدین سینما درباره فیلم‌های دیده شده در جشنواره فیلم فجر را در ادامه می‌خوانید:

اولین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب شرط‌بندی "تومان"، دغدغه پدرانه هدایت هاشمی و حضور لباس‌ شخصی‌هااولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به روایت تصویرحاشیه و متن اولین روز جشنواره فیلم فجر/ از حضور پلیس تنبل و فروش بخاری "عامه نپسند" در تابستان تا حضور منتقدان گل و بلبلی

سه کام حبس؛ کارگردان: سامان سالور

محمدتقی فهیم: سه کام حبس، زیر سی سال ممنوع!؟! سامان سالور به سیم آخر زده و هرچه پلشتی و ناهنجاری می‌دانسته و می‌توانسته تصویرسازی کرده است. سه حبس را باید برای افراد زیر سی سال ممنوع اعلام کنند.

جبار آذین: ساخته سالور فیلمی الکن و ناتوان نیست. بازی‌های به نسبت خوب و داستانی اجتماعی دارد با این حال او فیلم‌های بهتر هم ساخته است. سه‌کام حبس کارگردانش را در مسیر تکامل سینمایی نشان نمی‌دهد و حرف متفاوت و جدیدی در فرم و ساختار ندارد. سالور چندان با دست پر به سینما بازنگشته است؛ سه کام تلخ و تکراری است.

امیرضا مافی: فیلم سه کام حبس سامان سالور، بی‌اندازه تلخ، بی‌منطق و سست است. بازی‌ها ضعیف‌اند و هیچ شخصیتی شکل نگرفته، درام ندارد و همه چیز باسمه‌ای سرهم ‌بندی شده است.

قصیده گاو سفید؛ کارگردان بهتاش صناعی‌ها

محمد تقی فهیم: توهم در توهم. این هم فیلم نشد. بهتاش صناعی‌ها بدجوری در جا زده است فیلم قصیده گاو سفید درباره چیست؟ دانستنش سخت است.

جبار آذین: این فیلم با اندکی تفاوت در فرم و ساختار و پرداخت هنری از دیگر کارهای صناعی‌ها سرتر و نمایشگرتر است. همت او برای سینمایی‌تر شدن و دستیابی به بیان اجتماعی و هنری مطلوب است. قصیده گاو گرچه قصیده‌ای به نسبت دیدنی است ولی فیلمنامه قوی ندارد.

امیررضا مافی: قصیده گاوسفید بهتاش صناعی‌ها، فیلم تلخ، با سویه‌های جدی ضددینی و نتیجه‌گیری اخلاقی غیرمنطقی و غیرواقعی. با بازی خوب مریم مقدم و بازی قابل قبول علی‌رضا ثانی‌فر. پی‌نوشت: در قصاص حیات هست.

عامه پسند؛ کارگردان سهیل بیرقی

بهنام قاسمی: روایت غیرخطی برای داستانی یک خطی. غیر کاریزماتیک‌ترین بازی یک بازیگر کاریزماتیک. سنت‌گرایی ستمگر در برابر مدرنیسم مظلوم و تلاشی نافرجام برای عامه پسندی در فیلم عامه پسند.

جبار آذین: کوشش دیگری از بیرقی برای ارئه چهره‌ای متفاوت از کاراکتر زن. فیلمی که در حد توان سازندگانش گرچه با برخی سوتفاهم‌ها عامه پسندی را به چالش می‌کشد و درهای اجتماع را به روی زن‌های خانه و خانواده می‌گشاید و خود چالش ایجاد می‌کند. عامه پسند قابل تأمل همراه با ابهام و برداشت‌های سوتفاهم برانگیز به دلیل ارائه ناکامل فیلمساز در ارتباط با بیماری همجنسگرایی است.

امیررضا مافی: عامه پسند سهیل بیرقی که خواسته بود با تدوین غیرخطی به لحاظ فرمی کار ویژه‌ای انجام دهد. اما فیلم به شدت ضعیف است و باز موضوع همجنس‌‌رایی در فیلم سهیلبیرقی دیده می‌شود. فیلم ضد زن است و در روایت بسیار پیش پا افتاده عمل می‌کند. فیلمی در ادامه عرق سرد، اما ضعیف‌تر، بدون پیشنهاد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.