تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۴۳
کد خبر : 73527

نقاط قوت و مزایای کیا اسپورتیج

نقاط قوت و مزایای کیا اسپورتیج

نقاط قوت و مزایای کیا اسپورتیجکیا اسپورتیج QL مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرآپشن و جذاب بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مزایای این شاسی بلند کره‌ای آشنا خواهیم کرد.
شرکت ..

نقاط قوت و مزایای کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج QL مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرآپشن و جذاب بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مزایای این شاسی بلند کره‌ای آشنا خواهیم کرد.

شرکت کره‌ای کیا در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار چهارمین نسل کیا اسپورتیج را با کد QL به بازارهای جهانی عرضه کرد. این شاسی بلند کره‌ای مدتی بعد در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شد، اما به دلیل برخی مشکلاتی که توسط واردکننده به وجود آمده بود نتوانست همانند نسخه SL در بازار ایران موفق ظاهر شود. در ادامه قصد داریم شما را با نقاط قوت کیا اسپورتیج آشنا کنیم.

مزایای کیا اسپورتیج

طراحی جذاب

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج در نسل چهارم خود نسبت به نسل‌های قبلی از لحاظ ظاهری به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. همچنین این خودرو با زبان طراحی متفاوت با سایر محصولات کیا طراحی شده و کاملا مدرن به نظر می‌رسد. البته این متفاوت بودن ممکن است چندان مورد پسند مشتریان سنتی قرار نگیرد؛ چرا که طراحان کیا بر خلاف سایر محصولات این شرکت چراغ‌های جلوی زاویه‌داری را در بالاترین جایگاه نصب کردند.

کیا اسپورتیج

در نمای جلو این خودرو جلوپنجره نمادین کیا به چشم می‌خورد. در واقع طراحان در بخش جلو از شلوغ‌کاری پرهیز کرده و توانستند نمای با ابهتی را به وجود آورند. در نمای کناری این خودرو نیز شاهد طراحی پویایی هستیم. کیا در طراحی چهارمین نسل اسپورتیج از گرافیک تخم مرغی صرف نظر کرده و به همین دلیل شاهد یک جریان تیز از عقب به جلو هستیم که چنین تغییری باریک‌تر شدن شیشه‌های عقب و عریض‌تر شدن شیشه‌ها را به همراه داشته است. این سبک طراحی میدان دید راننده را نیز افزایش داده است.

کیا اسپورتیج

نمای عقب این خودرو هرچند با نمای جلو هماهنگی کاملی ندارد، اما کاملا مدرن و جذاب به نظر می‌رسد. طراحان برای این بخش از چراغ‌های فضایی یکپارچه استفاده کردند که می‌تواند نگاه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.

کیا اسپورتیج

کابین کیا اسپورتیج QL نسبت به خودروهای چینی آنچنان پر زرق و برق نخواهد بود، اما کیا همانند خودروسازان بزرگ اروپایی و آمریکایی از روش طراحی محافظه‌کارانه استفاده کرده و به همین دلیل با کابینی ساده و بدون اغراق مواجه هستیم. همچنین دریچه‌های تهویه مطبوع این خودرو از شکلی مشابه با جلوپنجره آن بهره می‌برند.

امکانات متعدد

شاسی بلندهای چینی طی سال‌های گذشته با سلطه بر بازار ایران باعث شدند تا سطح توقع مشتریان ایرانی در بخش آپشن و تجهیزات تغییر افزایش پیدا کند، اما همچنان کیا اسپورتیج با امکانات متعدد خود می‌تواند مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد. در واقع نسخه GT Line کیا اسپورتیج به عنوان یکی از فول‌آپشن‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود.

کیا اسپورتیج

کیا برای این خودرو سیستم‌های کمک‌راننده متعددی شامل کنترل پایداری، کنترل کشش، کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سربالایی و سرپایینی را در نظر گرفته است. این خودرو از سه حالت اکو، نرمال و اسپرت بهره می‌برد و به امکاناتی چون سیستم مدیریت پایداری خودرو، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران و سنسورهای جلو و عقب مجهز شده است.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج در بخش ایمنی نیز یک خودرو ایمن محسوب می‌شود. این شاسی بلند کره‌ای به شکل استاندارد از کنترل ترمزها در هنگام پیچیدن، ترمز برقی پارک اتوهلد، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی بهره می‌برد. همچنین چراغ‌های زنون این خودرو در کنار قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار به سیستم ویژه چراغ‌شور نیز مجهز شده است. هرچند به نظر می‌رسد مه شکن‌های این خودرو جنبه تزئینی داشته باشند، اما پکیج چهارتایی LED مه‌شکن جلو می‌تواند میزان پرتاب نور را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

کیا اسپورتیج

فرمان کیا اسپورتیج نیز یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو محسوب می‌شود و توانسته مورد رضایت مالکان قرار بگیرد. کیا برای این فرمان روکش چرم در نظر گرفته است و راننده نیز می‌تواند با دکمه‌های کنترلی تعبیه شده روی آن به ویژگی‌های مختلف خودرو دسترسی داشته باشد. همچنین پدال‌های تعویض دنده نیز در پشت فرمان قرار گرفته‌اند.

کیا اسپورتیج

از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دوربین عقب، نمایشگر ۵ اینچی، پانوراما، سانروف، صندوق‌پران هوشمند، خروجی ۱۲ ولت، شارژر بی‌سیم، صندلی راننده ۱۰ حالته برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون خروج، سیستم صوتی ۸ بانده از برند JBL با آمپلی‌فایر و فرمان دی‌کات مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

مشخصات فنی سطح بالا

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج به یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با فناوری تقویتی GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت بوده و می‌تواند ظرف مدت ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

قابلیت شیفت‌لاک گیربکس یکی دیگر از مزیت‌های این شاسی بلند کره‌ای نسبت به رقبا است. در واقع کیا اسپورتیج با این قابلیت در خارج از جاده نیز راضی‌کننده خواهد بود. این شاسی بلند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل متوسط ۸.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند که چنین رقمی از کم‌مصرف‌تر شدن این خودرو نسبت به نسل‌های قبل حکایت دارد.

کیا اسپورتیج

همچنین کیا اسپورتیج به یک باک ۶۲ لیتری مجهز شده تا در مسافرت‌های طولانی به نیازهای مشتریان به خوبی پاسخ دهد. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا در مسیرهای شهری قابلیت مانور مناسبی داشته باشد. همچنین این شاسی بلند در بخش داخلی نیز فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. طول کیا اسپورتیج به ۴۴۸۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۵۵ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به ۱۶۵۵ میلی‌متر می‌رسد.

فرمان‌پذیری مناسب

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج با وزن ۱۶۰۰ کیلوگرمی خود از هندلینگ مناسبی بهره می‌برد که البته رینگ‌های ۱۹ اینچی این خودرو در افزایش پایداری آن نقش زیادی داشتند. توزیع وزن نیز در این خودرو در وضعیت مناسبی قرار داد و به همین دلیل در سر پیچ‌ها حتی با سرعت بالا نیز فرمان‌پذیری خوبی را نشان خواهد داد. همچنین این خودرو در شتاب‌گیری‌های اولیه و ثانویه نیز راضی‌کننده ظاهر خواهد شد.

جمع‌بندی

در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و افزایش نرخ ارز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و برای خرید یک خودرو وارداتی نظیر کیا اسپورتیج باید هزینه زیادی صرف کرد، اما اگر قیمت این خودرو برایتان مهم نیست، کیا اسپورتیج با طراحی جذاب، آپشن‌های زیاد و قوای محرکه قدرتمند می‌تواند به خوبی به تمام نیازهایتان پاسخ دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.