تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۴۷
کد خبر : 72053

نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 کرمان موتور

نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 کرمان موتور

نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 کرمان موتورشرکت خودروسازی کرمان موتور به تازگی کراس اوور چینی خود با نام کی ام سی کی ۷ را عرضه کرده است. اکنون قصد داریم نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 را برشماریم.
یکی از خودروسا..

نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 کرمان موتور

شرکت خودروسازی کرمان موتور به تازگی کراس اوور چینی خود با نام کی ام سی کی ۷ را عرضه کرده است. اکنون قصد داریم نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 را برشماریم.

یکی از خودروسازان برتر ایران که عمدتا کار مونتاژ خودروهای چینی را انجام می‌دهد، کرمان موتور است. این شرکت در ایران عرضه محصولات GSI را بر عهده دارد و دو سال پیش بود که تصمیم گرفت کراس اوور سایز متوسطی به نام کی ام سی کی ۷ را روانه بازار کند.

نقاط قوت شاسی بلند KMC K7 را بشناسید

بازار هدف این خودروی جذاب ثروتمندان ایرانی است و کرمان موتور نیز قصد داشته این قشر را به مشتریان خود تبدیل کند. در این مقاله سعی می‌کنیم به مزایا و نقاط قوت KMC K7 بپردازیم و این کراس اوور جذاب و لوکس را مورد بررسی قرار دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

شاسی بلند کی ام سی کی 7

۱. طراحی ظاهری و کابین

هنگامی که کرمان موتور از محصول جدید خود رونمایی کرد، زبان طراحی جدیدی از این خودرو دیدیم که البته بازارهای جهانی پیش از ما با آن آشنا بودند. این سبک طراحی قبلا در برخی از محصولات هیوندای به کار رفته بود، اما بازار ایران از زمانی که کی ام سی کی ۷ وارد شد، با آن آشنایی پیدا کرد.

چراغ‌های روشنایی روز به صورت نواری و چراغ‌های اصلی در جوانب سپر جلو قرار گرفته‌اند و این دو جزء، نمای اصلی این خودرو را تشکیل می‌دهند. در کل طراحی این قسمت از کی ام سی نشان دهنده اصول فوق آینده‌نگرانه این کمپانی است. در ابتدای ورود این خودرو چون طراحی آن با دیگر خودروهای امروزی متفاوت بود، کمی مورد انتقاد قرار گرفت، اما رفته رفته مشتریان متوجه زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن شدند. هم اکنون نیز یکی از بهترین و جذاب‌ترین خودروهای کراس اوور ایرانی مونتاژ داخل، KMC K7 به شمار می‌رود.

چهره و بدنه این خودرو خوش استایل و عضلانی به نظر می‌رسد و اگرچه نمای عقب و طرح چهره خودرو کمی ناهماهنگ و متضاد دیده می‌شود، اما به طور کلی نمای ظاهری بی‌نظیر و زیبایی را در معرض نمایش می‌گذارد. همین مولفه‌هاست که این کراس اوور لوکس را گزینه مناسبی برای اقشار ثروتمند کرده است. بنابراین ظاهر این خودرو و کیفیت طراحی آن یکی از مزایای عمده این خودرو است.

شاسی بلند کی ام سی کی 7

اکثر کراس اوورهای مونتاژی تولید داخل کابین خوبی دارند، اما این که بتوانید با آنها احساس لوکس بودن و شکوه و عظمت را در خود احساس کنید، بعید است. KMC K7 از جمله خودروهایی است که کابین مجلل و لوکسی دارد و به محض این که داخل آن شوید، حس خودروهای شاسی بلند بسیار گران قیمت را به شما می‌دهد.

صندلی‌ها به اندازه کافی راحت هستند و تمام بدن سرنشینان را پوشش می‌دهند. دستگیره درها و بازویی رودری‌ها لوکس و راحت طراحی شده‌اند و اگر به اطراف کابین نگاهی دقیق بیندازید، ترکیب رنگ مشکی را با تزئینات کرومی داخل کابین خواهید دید و از کیفیت عالی دیداری آن نهایت لذت را خواهید برد.

فاصله محوری کی ام سی کی ۷ ۲۷۵۰ میلی‌متر است و این عدد نشان می‌دهد که کراس اوور چینی ما یکی از معدود خودروهای عریضی است که در ایران وجود دارد. به لطف همین فاصله محوری زیاد، فضای زیادی درون کابین وجود دارد و سرنشینان می‌توانند به راحتی درون آن جای بگیرند. در نتیجه دومین مزیت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای کراس اوور موجود در بازار ایران، کابین جادار، مدرن و لوکسی است که دارد.

شاسی بلند کی ام سی کی 7

۲. مشخصات فنی

از بحث طراحی و نمای ظاهری و کابین این خودرو که خارج شویم، به مشخصات فنی قدرتمند کی ام سی کی ۷ می‌رسیم. ممکن است با دیدن پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ خودرویی ۱۷۳۵ کیلوگرمی کمی ناامید شوید و گمان کنید که کارایی لازم را نخواهد داشت، اما این موضوع کاملا درست نیست.

در واقع به نظر می‌رسد که مالکان خودرویی همچون KMC K7 قصد ندارند سوار بر این خودرو شوند و با آن همچون یک خودروی آفرودی برخورد کنند و درگ‌های ناگهانی بکشند. موتور این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار را تولید کند و قوای تولیدی خود را از طریق یک گیربکس دو کلاچه به محور چرخ‌ها منتقل کند.

در کل باید این‌گونه ارزیابی کرد که کی ام سی کی ۷ خودروی مناسبی برای مصارف درون شهری است و اگر قصد دارید از این خودرو در خارج از جاده استفاده کنید، نمی‌توانید روی آن حساب کنید. توان فنی محصول کرمان موتور مناسب اغلب مشتریان ایرانی است و می‌تواند آنها را راضی نگه دارد.

شاسی بلند کی ام سی کی 7

پیشرانه کراس اوور چینی مذکور همان پیشرانه‌ای است که در جک اس ۵ فیس جدید به کار رفته و خوشبختانه به دلیل همین تشابه پیشرانه می‌توان به بازار قطعات یدکی آن امیدوار بود. بنابراین مالکان کی ام سی کی ۷ می‌توانند قطعات مورد نیاز خودرویشان را به راحتی از نمایندگی‌ها و بازار تهیه کنند.

۳. امکانات رفاهی و آپشن‌ها

مورد آخری که در KMC K7 به عنوان مزیت شناخته می‌شود و قصد داریم به آن بپردازیم، امکانات رفاهی متنوع و آپشن‌های آن است. خوشبختانه چون هدف کرمان موتور عرضه این محصول برای اقشار ثروتمند بوده، سعی کرده تا امکانات متنوع و قابل قبولی را برای این خودرو عرضه کند. بنابراین امکانات رفاهی و ایمنی که در این خودرو وجود دارد به شرح ذیل خواهد بود:

سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل، پرده کشویی صندوق عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف و سقف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، سیستم تک لمس باز و بسته شدن تمامی شیشه‌ها، شیشه بالابر با قابلیت تشخیص مانع، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه با گرمکن، صفحه آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به اضافه دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، لیور دنده با عملگر الکترونیکی، درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های LED، دی لایت، تودروزی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در شش حالت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار حالت، تنظیم زاویه پشتی صندلی‌های ردیف دوم، مموری و ماساژور صندلی راننده، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر ۱۲،۳ اینچی، بلوتوث، یو اس بی، رهیاب ماهواره‌ای، سوکت برق ۱۲ ولت، باز شدن درب صندوق عقب با حسگر پا و موارد دیگری از این قبیل…

شاسی بلند کی ام سی کی 7

سخن پایانی

تا اینجای کار گفتیم که کرمان موتور از محصول بسیار قابل قبولی رونمایی کرده که می‌تواند تبدیل به خودرویی بدون رقیب در بازار شود. تنها ایرادی که می‌توان به این کراس اوور چینی گرفت، قیمت بالای آن در مقایسه با نسخه‌های کارکرده کراس اوورهای ژاپنی و کره‌ای است.

از طرف دیگر سایر رقبا مانند مدیران خودرو مطمئنا بی‌کار ننشسته‌اند و سعی می‌کنند در آینده‌ای نزدیک از محصولات متنوع و جدیدی رونمایی کنند که شاید شاسی بلند کی ام سی کی ۷ را کنار بزنند. در صورتی که خودروسازان دیگر اقدام به تولید و مونتاژ دیگر کراس اوورهای چینی کنند، کار برای کرمان موتور سخت خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.