تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 66275

نظر کلکسیونر ثروتمند ایرانی در مورد لامبورگینی اونتادور SVJ

نظر کلکسیونر ثروتمند ایرانی در مورد لامبورگینی اونتادور SVJ

نظر کلکسیونر ثروتمند ایرانی در مورد لامبورگینی اونتادور SVJ کلکسیونر ایرانی مانی خوشبین در گذشته خودروهای لامبورگینی را لایق کلکسیون خود نمی‌دانست، اما حالا نظر او درباره لامبورگینی اونتادو..

نظر کلکسیونر ثروتمند ایرانی در مورد لامبورگینی اونتادور SVJ

کلکسیونر ایرانی مانی خوشبین در گذشته خودروهای لامبورگینی را لایق کلکسیون خود نمی‌دانست، اما حالا نظر او درباره لامبورگینی اونتادور SVJ چیست؟

مانی خوشبین، کارآفرین میلیونر ایرانی ساکن آمریکا است که به‌خاطر کلکسیون خودروهای گران‌قیمت خود هم شناخته می‌شود. او پیش‌تر دو لامبورگینی، یک اونتادور SV رودستر و یک میورا داشت و اخیراً دوباره به نمایندگی لامبورگینی آمده است تا با گشت کوتاهی با لامبورگینی اونتادور SVJ، عملکرد آن نسبت به SV قدیمی خود را بسنجد.

لامبورگینی اونتادور SVJ

مانی خوشبین اظهار داشته که بزرگ‌ترین مشکل خودروهای لامبورگینی از نظر او، سیستم تک کلاچه آن‌ها است و با امید به بهبود عملکرد گیربکس، به سراغ SVJ رفته است. البته وی تنها کسی نیست که به گیربکس قدیمی محصولات این خودروساز بزرگ ایتالیایی انتقاد می‌کند.

با این حال، نمی‌توان از قدرت لامبورگینی اونتادور SVJ و صدای موتور دیوانه‌وار آن چشم‌پوشی کرد که به معنای واقعی یادآور یک گاو وحشی است! این سوپرکار از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 برخوردار است که قدرت ۷۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. قدرت پیشرانه به وسیله گیربکس دستی اتوماتیک‌شده یا به اختصار AMT، به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

مانی خوشبین بلافاصله پس از نشستن پشت اونتادور SVJ، جذب صدای اگزوز خاص آن شده است. وی می‌گوید صدای خودروهای لامبورگینی کاملاً متمایز از بقیه است. او همچنین از سرعت بسیار بیشتر این خودرو نسبت به SV رودستر و جزئیات بیشتر صفحه آمپر گفته و تحت تاثیر آیرودینامیک SVJ قرار گرفته است.

مانی خوشبین در کنار لامبورگینی اونتادور SVJ

به گفته خوشبین، عملکرد گیربکس لامبورگینی اونتادور SVJ تفاوت عظیمی نسبت به SV پیدا کرده و تعویض دنده این خودرو پرفشار است. در نهایت، وی تمایل خود به خرید این سوپرکار را ابراز کرده ولی گفته است که بعدها با کاهش قیمت آن، به خریدش فکر خواهد کرد. او می‌گوید تا حالا هیچ چیزی را با قیمت بالاتر از قیمت اصلی‌اش نخریده است.

همچنین بخوانید:

لامبورگینی دیگر خودروی بنزینی تولید نمی‌کند

مجموعاً ۶۰۰ دستگاه از لامبورگینی اونتادور SVJ در دسترس قرار دارد که یک سوم این تعداد به ایالات متحده آمریکا می‌رسد. این سوپرکار کمیاب در حال حاضر ۹۰۰ هزار دلار قیمت دارد. البته جالب است بدانید مدل SV از آن کمیاب‌تر است.

منبع :Autoevolutionمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.