تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 809

نصب ۴۶ "شتاب‌نگار" در اطراف تهران برای اعلام زلزله ۲۰ ثانیه قبل از وقوع!

نصب ۴۶ "شتاب‌نگار" در اطراف تهران برای اعلام زلزله ۲۰ ثانیه قبل از وقوع!

نصب ۴۶ “شتاب‌نگار” در اطراف تهران برای اعلام زلزله ۲۰ ثانیه قبل از وقوع! رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اطراف تهران گسل‌های زیادی وجود دارد و باید کل تهران در اطرافش از این شتاب‌نگارها نصب شود که در کل ۴۶ مورد شتاب‌نگار نصب خواهد شد؛ این شتاب‌نگارها بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به ما فرصت می‌دهند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضا کرمی محمدی در نشست خبری خود با اشاره به اینکه احتمال وقوع زلزله در تهران وجود دارد، باید در این زمینه آمادگی لازم از سوی بخش‌های مختلف و شهروندان تهرانی باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به وظایف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در ساختار شهرداری تهران ما زیرمجموعه خود شهردار تهران هستیم و وظایفشان در این چارچوب تعریف می‌شود و بر اساس آن عمل می‌کنیم.
کرمی محمدی با اشاره به الویت‌های سازمان تصریح کرد: ایجاد سامانه تخمین سریع خسارت و تلفات زلزله یکی از نخستین اولویت‌ها بوده که تا به امروز ۱۴ شتاب‌نگار نصب شده است و قرار شده این عدد در آینده به ۶۰ شتاب‌نگار برسد و این سامانه با توجه به مجموعه اطلاعات، میزان آسی..

نصب ۴۶ "شتاب‌نگار" در اطراف تهران برای اعلام زلزله ۲۰ ثانیه قبل از وقوع!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اطراف تهران گسل‌های زیادی وجود دارد و باید کل تهران در اطرافش از این شتاب‌نگارها نصب شود که در کل ۴۶ مورد شتاب‌نگار نصب خواهد شد؛ این شتاب‌نگارها بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به ما فرصت می‌دهند.

نصب 46 "شتاب‌نگار" در اطراف تهران برای اعلام زلزله 20 ثانیه قبل از وقوع! – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضا کرمی محمدی در نشست خبری خود با اشاره به اینکه احتمال وقوع زلزله در تهران وجود دارد، باید در این زمینه آمادگی لازم از سوی بخش‌های مختلف و شهروندان تهرانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به وظایف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در ساختار شهرداری تهران ما زیرمجموعه خود شهردار تهران هستیم و وظایفشان در این چارچوب تعریف می‌شود و بر اساس آن عمل می‌کنیم.

کرمی محمدی با اشاره به الویت‌های سازمان تصریح کرد: ایجاد سامانه تخمین سریع خسارت و تلفات زلزله یکی از نخستین اولویت‌ها بوده که تا به امروز ۱۴ شتاب‌نگار نصب شده است و قرار شده این عدد در آینده به ۶۰ شتاب‌نگار برسد و این سامانه با توجه به مجموعه اطلاعات، میزان آسیب‌پذیری همه نقاط شهر را به ما می‌دهد و مشخص می‌شود که در کدام نقطه شهر بیشترین آسیب وارد شده است.

وی همچنین به ‌راه‌ندازی سامانه هشدار سریع وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴ شتاب‌نگار در خارج از شهر تهران نصب شده که اطلاعات این شتاب‌نگارها می‌تواند به ما کمک کند تا چندین ثانیه قبل از وقوع زلزله بتوان برخی اقدامات را انجام داد.

کرمی محمدی ادامه داد: اطراف تهران گسل‌های زیادی وجود دارد و باید کل تهران در اطرافش از این شتاب‌نگارها نصب شود که در کل ۴۶ مورد شتاب‌نگار نصب خواهد شد؛ این شتاب‌نگارها بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به ما فرصت می‌دهند که اقدامات لازم نظیر بستن شیرهای گاز را انجام دهیم.

وی با اشاره به نصب دکل‌های برای ارتباط در مواقع بحران گفت: سیستم ارتباطی امروزی ما در بحران‌ها قطع می‌شود، از این رو دکل‌های ۶۰ متری را در نظر گرفته‌ایم که این دکل‌ها در ۱۳۰ نقطه شهر تهران نصب خواهند شد تا بدون داشتن فیبر و بدون نیاز به زیر ساخت دیگری اجازه ارتباط را برقرار خواهند کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه به سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب اشاره کرد و افزود: همانطور که مطلع‌اید روددره کن و رود دره دارآباد در دو سمت تهران می‌تواند برای ما مشکلاتی ایجاد کنند برهمین اساس ایستگاه‌های پایش رود دره‌ها با تعداد ده ایستگاه در دست نصب قرار گرفته است تا پیش از وقوع سیلاب وضعیت حجم آب رود دره‌ها پایش و اطلاع داده شود.

کرمی اضافه کرد: یکی دیگر از الویت‌های سازمان ، راه‌ اندازی سامانه مدرسه برای ایمنی مدارس است که در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در تهران ۲۲ پایگاه ویژه ، ۴ پایگاه معین و البته ۸۰ پایگاه پشتیبانی ناحیه ای داریم که از این تعداد ۵۴ پایگاه در اختیار سازمان ورزش قرار دارد،۱۳ پایگاه در اختیار سازمان مدیریت بحران، ۷ پایگاه در حال بهره برداری غیرمرتبط و ۶ پایگاه خارج از دست سازمان است.در حال رایزنی هستیم تا پایگاه‌های که در اختیار سازمان ورزش را باز پس بگیریم که فکر کنم ۵ مورد آن به زودی به سازمان برگردد. در مجموع ۱۱۰ پایگاه مدیریت بحران خواهیم داشت که به اینها سرکشی مداوم داریم.

کرمی محمدی به برگزاری مانور در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: تا امروز ۳ مانور در خود سازمان برگزار شده است و ۳۱ مانور در سطح مناطق شهرداری تهران برگزار شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در رابطه با میزان تاب آوری و آمادگی شهر تهران در زمان وقوع حوادث تاکید کرد: معمولا وقتی بحران ایجاد می شود کیفیت زندگی مردم به یکباره کاهش پیدا میکند. اگر امروز زلزله در تهران رخ دهد کیفیت زندگی مردم این شهر به زیر پنجاه درصد می‌رسد و به یکباره نصف می شود. نکته بعدی این است که باید بررسی کنیم که چه مدت زمان می‌برد تا کیفیت زندگی مردم به شرایط قبل از بحران بازگردد.

وی همچنین در خصوص بوی نامطبوع در پایتخت نیز تصریح کرد: هنوز کسی به طور دقیق نمی‌داند منشأ بو چه بوده است. البته برخی می‌گویند SO2 عامل بوی نامطبوع بوده است اما همین را هم کسی به طور قطعی نمی‌گوید و تازه بعد از اینکه قبول کنیم علت بو همین نکته است باید ببینیم از کجا متساعد شده است ضمن اینکه سازمان اقدام به خرید دو دستگاه سیار با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان برای مشخص کردن علت بو کرده است که بزودی فعالیت این دو دستگاه آغاز خواهد شد.

تست اولین سامانه قطع جریان گاز حین زلزله در تهرانثبت زلزله با استفاده از نصب کابل فیبر نوری در اعماق دریا!ارسال بیش از یک میلیارد ریال مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.