تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۳
کد خبر : 586548

نصب پارتیشن شیشه‌ای چگونه است؟

نصب پارتیشن شیشه‌ای چگونه است؟

پارتیشن شیشه ای از دکوراسیون مدرن خانه گرفته تا دفتر کار، نقش ویژه ای ایفا می‌کند اما بیشتر در فضاهای تجاری، ادارات و موسسات از آن استفاده می شود؛ اگر قصد پارتیشن بندی فضای اداری خود را دارید، پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب است. جنبه های مختلف نصب پارتیشن شیشه ای از سخت افزار مورد

پارتیشن شیشه ای از دکوراسیون مدرن خانه گرفته تا دفتر کار، نقش ویژه ای ایفا می‌کند اما بیشتر در فضاهای تجاری، ادارات و موسسات از آن استفاده می شود؛ اگر قصد پارتیشن بندی فضای اداری خود را دارید، پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب است. جنبه های مختلف نصب پارتیشن شیشه ای از سخت افزار مورد استفاده تا مدت زمان نصب متفاوت است. حتی اگر با کیفیت ترین متریال را برای پارتیشن شیشه ای خریداری کنید، اگر نصب آن به درستی صورت نگیرد، می تواند دردسرساز شود. در این مقاله به بررسی نحوه نصب پارتیشن شیشه ای پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

 

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

 

نصب انواع مختلف پارتیشن شیشه ای  اعم از پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره متفاوت است به طور مثال نصب پارتیشن شیشه ای فریم دار با پارتیشن شیشه ای بدون فریم متفاوت است اما به طور کلی قانون اولیه نصب این است که مطمئن شوید که سطح محل کار هیچ نقص و برجستگی ندارد. سپس برای ادامه نصب مراحل زیر را طی کنید.

1. اندازه‌گیری و بررسی محل نصب پارتیشن شیشه ای

 

نصب یک پروژه با برنامه ریزی مناسب شروع می شود و هیچ برنامه ریزی مناسبی بدون اندازه گیری دقیق امکان پذیر نیست. پارتیشن محصولی است که با ساختار اطراف خود تعامل نزدیک دارد. برای کسب اطمینان از موفقیت نتیجه پروژه، از قبل باید اقداماتی که برای برنامه ریزی صورت گرفته با فردی که بر نصب نهایی نظارت دارد، هماهنگ شود.

نکاتی که باید در مورد محل نصب در نظر گرفته شود:

·        کف محل نصب پارتیشن شیشه ای

 

نوع و جنس کف و تغییر آن برای تعیین دقیق یراق آلات لازم به منظور قرار دادن کانال های کف در محل مهم است. به طور مثال کف معمولی نیاز به چسب دو طرفه، پیچ یا بست های بتنی برای حفظ موقعیت کانال دارد. برای نصب پارتیشن شیشه ای گاهی لازم است سوراخ هایی در کف ایجاد شود، اما اگر به دلایلی مجاز به این کار نباشید، راه های دیگری مانند چسب دو طرفه جایگزین می شود.

·        سقف محل نصب پارتیشن شیشه ای

 

نوع سقف و تغییر آن برای نصب مناسب سخت افزار لازم برای قرار دادن کانال های سقفی در جای خود حیاتی است. پارتیشن شیشه ای ضخامت کمی دارد بنابراین برای استحکام بیشتر به سقف متصل می شود به خصوص زمانی که ارتفاع پارتیشن شیشه ای بیشتر از دو متر باشد. همچنین یک طرف آن حداقل باید به دیوار وصل شود. اگر سقف محل نصب از نوع سقف کاذب است باید پروفیل محکمی در پشت سقف کاذب قرار داد.

·        دیوارها

 

اتصال با دیوارهای پارتیشن شیشه ای موجود داخلی (دیوار خشک، بتن و غیره …) یا بیرونی (بتن و غیره …). توجه به جزئیات هنگام بررسی اتصالات پارتیشن ها به دیوارهای موجود بسیار حائز اهمیت است.در نصب شیشه های ثابت مانند اجرای کابین دوش شیشه ای از ترکیب یراق الات و پروفیل الومینیوم استفاده می گردد.

  • دسترسی

بررسی مسیرهای دسترسی بسیار مهم است. بررسی اینکه آیا ستونی در مسیر وجود دارد یا خیر و اگر موانع دیگری در سر راه وجود دارد چه طور می شود بهترین راهکار را برای اجرای پارتیشن شیشه ای برگزید.

نصب پارتیشن شیشه ای تترافرم 1

2. تنظیم و نصب پروفیل در محل (شاسی کشی)

 

شاسی کشی یا آهن کشی یکی از مراحل اصلی نصب پارتیشن شیشه ای است. هنگامی که خط مرکزی مسیر پارتیشن مشخص شد، پروفیل ها در ابعاد مشخص شده برش داده می شوند. مهم است که از حفظ خطوط مستقیم و دقیق و همچنین زوایای صحیح (90 درجه، 120 درجه و 135 درجه) اطمینان حاصل شود. توصیه می شود از مسیر سقف شروع کنید. رنگ و جنس شاسی ها قابل سفارشی سازی است.

3. تکمیل ساختار

 

هنگامی که همه کانال ها و پروفیل پارتیشن شیشه ای در جای خود قرار گرفتند، بقیه سازه باید برپا شود. اگر علامت گذاری مسیر اولیه، شامل علامت گذاری خط مرکزی پست باشد، قرار دادن تمام پست ها در موقعیت تخمینی صحیح سریعتر است. قرار دادن پست ها در موقعیت خود نیاز به تراز لیزری وتوجه و دقت دارد. در اجرای شیشه های دیوارپوش رنگی  و شیشه لاکوبل هم از تراز لیزری جهت نصب و اجرا استفاده می شود.

4. تراز کردن ساختار

 

تسطیح سازه احتمالاً مهمترین مرحله است، نصب این کار باید با نهایت دقت و حوصله انجام شود به این دلیل که یک ساختار تراز تمام اجزا را به راحتی می پذیرد و نیازی به اجزای اضافی نخواهد داشت. هنگام تراز کردن، ابتدا باید تمام پست ها و گوشه ها را بررسی کنید.

پارتیشن شیشه ای تک جداره تترافرم 1

5. ایمن سازی قاب های درب

 

برای ادامه نصب، چارچوب درها و پروفیل های دور درب باید نصب شوند. هر درب باید به طور جداگانه کار شود، زیرا قسمت عمودی چارچوب درب باید در محل به اندازه دقیق بریده شود تا به درستی به کف متصل شود. قبل از مونتاژ چارچوب درب، واشر لاستیکی درب باید در پروفیل قرار داده شود تا آکوستیک مناسب ایجاد شود. اگر قرار است درب اتوماتیک استفاده شود، اپراتور درب بعد از شاسی کشی در جای مناسب قرار داده می شود.

6. نصب پانل شیشه و درب

 

اولین پانل یا جام شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای در اندازه مشخص شده برش داده می شود و توسط نصاب پارتیشن شیشه ای در موقعیت خود قرار می گیرد. از چسب uv برای چسباندن پانل های شیشه ای به هم استفاده می شود. این کار باید با دقت صورت گیرد زیرا اگر به اشتباه به هم متصل شوند، جداسازی آن ها راحت نخواهد بود. در انتها محل اتصال تحت اشعه uv قرار می گیرد و محکم می شود.در اجرای پارتسشن شیشه ای میتوان به جای شیشه سفاف از شیشه رنگی هم استفاده کرد.

هنگامی که چارچوب درب در جای خود قرار گرفت، نصب درب نسبتاً آسان است. مطمئن شوید که درب با چهارچوب درب تناسب دارد. زیرسازی فلزی درب را به چهارچوب وصل کنید. درهای با ارتفاع بالاتر از  220 سانتی متر به لولای سوم نیاز دارند. اگر درب به صورت درب لولایی است، استپ و لولای مناسب برای باز و بسته شدن راحت درب ها استفاده می شود. دقت داشته باشید که کیفیت لولاها بسیار حائز اهمیت است. همچنین در مکان هایی که حفظ امنیت آن مهم و نیاز به استفاده از قفل باشد، قفل مناسب تعبیه و نصب می شود. معمولا از قفل و دستگیره فرودگاهی در پارتیشن شیشه ای استفاده می شود.

پارتینش شیشه ای فریم لس تترافرم 1

کیفیت نصب پارتیشن شیشه ای

 

نصب پارتیشن شیشه ای تاثیر به سزایی بر کیفیت و طول عمر پارتیشن شیشه ای دارد. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که نصب توسط افراد حرفه ای صورت گیرد. مدت زمان نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای بسته به ابعاد کار متفاوت خواهد بود. برای سفارش، خرید و نصب حرفه ای پارتیشن شیشه به تترافرم مراجعه کنید. تترافرم ارائه دهنده انواع پارتیشن شیشه ای و مجری انواع  نرده شیشه ای  با لیست قیمت مناسب است که می توانید از مشاوره خرید و خدمات پس از فروش آن بهره ببرید.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.