تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 58495

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول

مدیران شرکت‌های استارتاپی تحت حمایت گروه حرکت اول به عنوان توانمندساز اکوسیستم نوآوری کشور با مدیرعامل همراه اول دیدار کردند و به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم دیدار و نشست مدیران شرکت های سرمایه پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول روز …

مدیران شرکت‌های استارتاپی تحت حمایت گروه حرکت اول به عنوان توانمندساز اکوسیستم نوآوری کشور با مدیرعامل همراه اول دیدار کردند و به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم دیدار و نشست مدیران شرکت های سرمایه پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول روز دوشنبه ۱۲ مهرماه در برج ستاره ونک تهران برگزار شد و علاوه بر حضور مسؤولان ارشد سه هاب دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و اصفهان، فعالان استارتاپی بدون واسطه و در فضایی صمیمی به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود نسبت به آینده فضای کسب و کارشان پرداختند.

 

با توجه به اینکه اکوسیستم نوآوری کشور در سال های اخیر شاهد چالش ها و تغییرات بزرگی بوده که علیرغم تمام سختی ها، بستر رشد و پیشرفت را برای کسب و کارهای نوآورانه فراهم آورده است؛ شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول» به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری جسورانه گروه «همراه اول» در سال ١٣٩٧ با مأموریت توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطرپذیر تأسیس شد.

 

*تشبیه استارتاپ های تحت حمایت همراه اول به قایق های تندرو
مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول پس از شنیدن صحبت های تمامی مدیران ارشد توسعه کسب و کارهای نوپای تحت حمایت شرکت حرکت اول و بیان نقطه نظرات آنان، از تجارب، فعالیت های استارتاپی خود و درس هایی که از شکست ها و موفقیت های آن فضا کسب کرده، گفت.

 

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه فضای کسب و کار به ما می آموزد که حتی اگر شکست هم بخوریم باید بلند شویم و دوباره شروع کنیم، اظهار کرد: در راستای استراتژی ۵ ساله راهبردی همراه اول سه لایه کسب و کار را در نظر گرفته ایم که یکی به «کسب و کار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core  شناخته می شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس های دیجیتال به مشترکان است.

 

وی ادامه داد: لایه نزدیک به کسب و کار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده می پردازد؛ اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می شود، به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری های خطرپذیر هستیم که شرکت «حرکت اول» تأسیس شد تا مسیر سوم درآمدی همراه اول را محقق سازد.

 

اخوان بهابادی با تأکید بر اینکه سقف آرزوهای فعالان استارتاپی کشور باید خیلی بالاتر از چیزی که شاید اکنون به دنبالش هستند باشد، ابراز کرد: همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و مانند ناوی قدرتمند است که البته به واسطه همین ساختار، ممکن است تغییرات در مسیر حرکتی آن با کندی پیش رود اما بیزینس شما مانند قایق های تندرویی است که در رقابت با یک ناو می توانند پیروز از میدان رقابت خارج شوند.

 

وی افزود: بنابراین با تصویر این شرایط، باید سطحی توقع خود از ماهیت کسب و کارتان را ارتقا دهید و حتی به فکر جلو زدن از شرکت هایی نظیر همراه اول به عنوان یکی از بنگاه های پردرآمد کشور باشید زیرا شیب رشد شما می تواند بسیار بیشتر از بنگاه های فعلی باشد.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اذعان کرد: فرصت بزرگی اکنون در اختیار شماست تا از امکانات بزرگترین اپراتور کشور در راستای توسعه کسب و کار خود بهره مند شوید؛ جای هیچگونه نگرانی هم از بابت تملک شرکت تان نخواهید داشت؛ زیرا با وجود سرمایه گذاری هایی که از طریق حرکت اول در شما صورت گرفته، اما همراه اول هیچگونه رویکردی برای ورود به کسب و کارتان ندارد و این کار را اصلا جایز نمی داند.

 

اخوان بهابادی ضمن تشکر از تیم مدیریتی توانمند حرکت اول که دید خوبی نسبت به مقوله سرمایه گذاری ها داشتند، بیان کرد: ما در راستای حمایت و ایده پروری، تمام تلاش مان بر رفع موانع پیش پای شما فعالان حوزه کسب و کار نوپاست و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

*آمادگی کامل همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارتاپی
در ادامه این جلسه، محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل شرکت حرکت اول هم که در جلسه حضور داشت، اظهار کرد: سال اول تأسیس شرکت حرکت اول به تأمین زیرساخت های لازم برای ادامه فعالیت پرداختیم، اما حرکت جدی ما در حوزه سرمایه گذاری روی کسب و کارها، مربوط به بعد از ورود آقای دکتر اخوان به مجموعه همراه اول بود.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده سرمایه گذاری های حرکت اول از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ انجام شد، گفت: حدود ۶۷۰ شرکت تا این لحظه یا خودشان برای جذب سرمایه پا پیش گذاشتند یا ما به آنها مراجعه کرده ایم؛ در نهایت هم با بررسی هایی که در تیم های سرمایه گذاری شرکت صورت گرفت، ۱۳ شرکت از مسیر ارزیابی حرکت اول گذشتند و وارد مرحله ارزش گذاری و عقد قرارداد شدند.

 

مدیرعامل شرکت حرکت اول تصریح کرد: براساس برنامه تعهدی و طبق بیزینس پلن تاکنون حدود ۳۱۵ میلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری با شرکت های سرمایه پذیر ایجاد کردیم و حدود ۷۰ درصد این رقم پرداخت شده است.

 

وی همچنین از عقد قرارداد با سه دانشگاه و تشکیل شرکت های مشترک با عناوین هاب بهشتی، هاب شیراز و هاب اصفهان که پارک های علم و فناوری نیز مشارکتی را با تمرکز بر امر شتابدهی در آنها داشته اند، به عنوان بخشی از فعالیت های این مجموعه در این سال ها یاد کرد.

 

عباسخانی با اشاره به برنامه های جدی «حرکت اول» برای سرمایه گذاری در خارج از کشور نیز گفت: به عنوان یک VC یا سرمایه گذار خطرپذیر که به دنبال گسترش فعالیت های خود حتی در خارج از مرزهای کشور نیز هست، تأسیس شرکت حرکت اول جهانی در خارج کشور و سرمایه گذاری روی یک پلتفرم تجارت الکترونیکی را نیز داشتیم.

 

مدیرعامل حرکت اول همچنین اشاره ای به صدور مجوز برای تأسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) توسط همراه اول داشت و از آمادگی کامل گروه همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارتاپی خبر داد.

 

گفتنی است در این جلسه دیدار و هم اندیشی، مدیران شرکت های آچاره، همراه مکانیک، پینکت، جاجیگا، آدرس، آلاء، دیجی شی، نبض و نت باکس حضور داشتند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.