تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر : 9237

نشست خبری " مردن در آب مطهر"| نوید محمودی: ضد ایران فیلم نساختیم/منطق مهاجرت سیاه است

نشست خبری " مردن در آب مطهر"| نوید محمودی: ضد ایران فیلم نساختیم/منطق مهاجرت سیاه است

نشست خبری ” مردن در آب مطهر”| نوید محمودی: ضد ایران فیلم نساختیم/منطق مهاجرت سیاه است نشست خبری فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» برگزار شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم مردن در آب مطهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست منتقد سینما آرام اعتمادی گفت که برادران محمودی سوژه های سختی را انتخاب می کنند و در این فیلم این نوع نگاه قابل تقدیر است. همینطور بازیگران فیلم خوب بازی می‌کنند و زاویه فیلمبردای فیلم را ستایش می‌کنم.
بعد از این بخش نوید محمودی کارگردان فیلم در ابتدا گفت که بعد از ۶ دوره در این جشنواره هستیم. مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود من و برادرم فیلم بسازیم این است که مهاجرت بخشی از زندگی من و او است و هر جا می‌رویم چه در ایران و جهان در این فضا قرار داریم.
وی درباره این سوال که چرا درباره موفقیت افغانستان‌ها فیلم ساخته نمی‌شود گفت: احساس من این است که این مشکلات درام جذاب‌تری را درست می‌کند و ساختمان آن، قصه بهتری دارد. افغانی موفق خود ما هستیم که فیلم ساختیم. درباره اینکه چرا به موفقیت جوانان افغانستانی اشاره نمی‌کنیم باید بگویم که جز برن..

نشست خبری " مردن در آب مطهر"| نوید محمودی: ضد ایران فیلم نساختیم/منطق مهاجرت سیاه است

نشست خبری فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» برگزار شد.

نشست خبری " مردن در آب مطهر"| نوید محمودی: ضد ایران فیلم نساختیم/منطق مهاجرت سیاه است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم مردن در آب مطهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست منتقد سینما آرام اعتمادی گفت که برادران محمودی سوژه های سختی را انتخاب می کنند و در این فیلم این نوع نگاه قابل تقدیر است. همینطور بازیگران فیلم خوب بازی می‌کنند و زاویه فیلمبردای فیلم را ستایش می‌کنم.

بعد از این بخش نوید محمودی کارگردان فیلم در ابتدا گفت که بعد از ۶ دوره در این جشنواره هستیم. مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود من و برادرم فیلم بسازیم این است که مهاجرت بخشی از زندگی من و او است و هر جا می‌رویم چه در ایران و جهان در این فضا قرار داریم.

وی درباره این سوال که چرا درباره موفقیت افغانستان‌ها فیلم ساخته نمی‌شود گفت: احساس من این است که این مشکلات درام جذاب‌تری را درست می‌کند و ساختمان آن، قصه بهتری دارد. افغانی موفق خود ما هستیم که فیلم ساختیم. درباره اینکه چرا به موفقیت جوانان افغانستانی اشاره نمی‌کنیم باید بگویم که جز برنامه‌مان است که کاری را با شبکه سه می‌سازیم که به جوان‌های موفق افغان اشاره می‌کند.

جمشید محمودی درباره گیشه فیلم گفت که امید من خیلی زیاد نیست اما درصد مخاطبی که به این فیلم‌ها علاقه دارند به باعث می‌شود به دیدن این فیلم بیایند. امیدواریم در جشنواره بهتر و جدی‌تر دیده شود تا در اکران موفق شود. در افغانستان در تاجیکستان اکران خواهد شد البته در افغانستان شرایط سینما بسیار بد است و دست تجار است که فیلم‌های هندی پخش می‌کند. چند مرکز فرهنگی وجود دارد که در آن محیط‌ها فیلم اکران خواهد شد که می‌تواند به گیشه فیلم نیز کمک کند.

اعتمادی منتقد سینما در اینجا اشاره کرد که افغانستانی‌ها برادران محمودی را جزو افتخارات خود می‌دانند و همراهان ایشان از سینمای افغان و ایشان حمایت می‌کنند. پروژه‌های ما چند میلیاردی نیست و با احتیاط خرج می‌کنیم تا مشکلی در هزینه‌ها برای ما ایجاد نشود.

وی در ادامه درباره کمک فارابی گفت که فارابی یا هر نهاد دیگری که کمک می‌کند، روال بر این است که قصه را می‌دهیم و در شورا بررسی می‌شود و در نهایت فیلمنامه‌هایی را انتخاب می‌کنند که یا شریک می‌شوند و یا وام می‌دهند. در صورت شراکت هرچه عایدش شود به اندازه درصد شریکند. فیلم ما گران نبود؛ ما تعداد زیادی کار می‌کنیم و پروژه‌های زیادی داریم و به همین دلیل عموماً گرفتار نمی‌شویم. خیلی وقت ها بازیگران فیلم دستمزد نمی‌گیرند از ما یا بسیار پایین می‌گیرند.

نوید محمودی درباره مسأله فیلم گفت که دغدغه فیلم هویت اعتقادی در بستر عشق است. نکته مهم درباره واکنش حامد نسبت به تغییر دین این است که حامد چون آمادگی لازم را ندارد این مساله را پیدا می‌کند اگر با این پیش فرض از افانستان آمده بود این مشکل را پیدا نمی‌کرد.

نوید محمودی درباره این که فیلم مخاطب را آزار می‌دهد گفت که اگر شما را ناراحت کرده است دیدگاه شما است اما در ۸ سینما با مردم فیلم دیدم و چیزی به من نگفتند. در این فیلم ایرانی ها دو قاچاقچی انسانند که در همه جهان هم هستند. در وین خانم عموی من با قاچاقچی آمد و دقیقاً با همین مشکلات و شرایط خطرناک مهاجرت کرد. در قاچاق هدف رساندن طرف به مقصد است. در فیلم ما آدم‌ها قاچاقچی انسانند و هم جا بد است. اما پلیس هم داریم که انسانیت دارد. در همین فیلم زنی داریم که دختران افغان را حمایت می‌کند. آن فردی که باید منفی باشد منفی است و مثبت هم مثبت است.

وی درباره اکران جهانی فیلم خود گفت: هر فیلمسازی مانند نقاش به همه چیز فکر می‌کند؛ تلویزیون هم به صادرات کارهایش فکر می‌کند من هم به جهان فکر می‌کنم. اما مهمترین چیز در این فیلم این است که فیلم شکست در گیشه نخواهد خورد مانند چندمتر مکعب عشق که کسی بازیگرانش را نمی‌شناخت ولی خوب فروخت و جزو باشگاه میلیاردی‌ها شد و این فیلم هم خواهد فروخت و موفق خواهد شد.

کارگردان فیلم درباره اینکه چرا در تلویزیون این کار را نساختید گفت که در تلویزیون شاید جذاب نباشد که سریالی درباره افغان‌ها ساخته شود اما در سینما مخاطب می‌تواند انتخاب کند و بنابراین سینما بهترین جایی بود که می‌توان این فیلم را در آن نمایش داد.

وی درباره وجه تسمیه و معنای عنوان فیلم گفت: مردن در آب مطهر به معنای مردن در غسل تعمید است. یک آدمی برای این که در مملکت دیگر تابعیت بگیرد باید دینش را عوض کند و این یعنی مردن.

وی درباره لهجه در فیلم گفت که درباره لهجه بازیگران فلیم وقت بسیار زیاد گذاشتیم.

جبرائیلی بازیگر فیلم درباره نقش خود گفت: درباره لهجه نظرات مختلف است برخی می‌گویند باورپذیر است و برخی مخالفند. معلمی داشتیم که صداها را ضبط می‌کردم و با آن تکرار می‌کردم. دوست داشتم نقشی را بازی کنم که از آن خیلی دور باشم و به یاد بماند. این دومین کاری است که با برادران محمودی کار می‌کنم.

نگاهی به «آن شب» | ترکیب بدمزه فیلم ایرانی با سینمای هالیوودینقد توئیت منتقدان به فیلم‌های روز پنجم جشنواره فیلم فجر|از روزی که بلوا نیست تا جلفی دیگر از پیمان قاسم خانیپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب تلخ و ترسناک و ناراحتی از خونریزی در جشنواره فجر+ فیلمحاشیه و متن پنجمین روز جشنواره فیلم فجر|محافظه‌کاری برنامه ضبطی «هفت»، پایان کاملا باز کمدی «قاسم‌خانی» و انتقاد «داریوش ارجمند» از غیبت «بابک حمیدیان»

جمشید محمودی درباره اکران فیلم در گروه هنر و تجربه گفت که با اکران در هنروتجربه مخالفم و می‌خواهیم اکران عمومی داشته باشیم.

حیدری بازیگر فیلم درباره غیبت خود در سینما گفت که شاید به دلایل شخصی از سینما فاصله گرفتم و دوست داشتم با کار قدرتمندتری برگردم. همکاری دیگری با برادران محمودی دارم که تمام نشده است.

محمودی بار دیگر درباره درباره سیاه نمایی فیلم خود گفت که واقعیت مهاجرت سیاه و مشکلات فراوان دارد و سیاه نمایی نکردم.

در ادامه نوید محمودی به سیلی از سوالاتی که درباره سیاه نمایی ایران، ضدایرانی بودن فیلم و همینطور نگاه غیرمنطقی به ایران و ایرانی با این بیان پاسخ داد که منطق مهاجرت همین است و ما قبلا در فیلم‌های دیگری مانند چند متر مکعب عشق نکات مثبتی از ایران را نشان دادیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.