تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر : 8880

نشست خبری " درخت گردو"|مهران مدیری: کردستان پذیرای ما در جنگ بود/ معادی تلفنی به جشنواره فجر آمد

نشست خبری " درخت گردو"|مهران مدیری: کردستان پذیرای ما در جنگ بود/ معادی تلفنی به جشنواره فجر آمد

نشست خبری ” درخت گردو”|مهران مدیری: کردستان پذیرای ما در جنگ بود/ معادی تلفنی به جشنواره فجر آمد نشست خبری فیلم «درخت گردو» برگزار شد. – اخبار فرهنگی – به گزراش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «درخت گردو» در سالن نشست‌های سینما ملت برگزار شد.
چهره متفاوت مهران مدیری در “درخت گردو” مهدویان + عکسرونمایی از اولین تیزر فیلم «درخت گردو»نگاهی به «روز صفر»| داستان فاش شده‌ای که مخاطب تا آخر تماشایش می‌کند/ جای خالی مأمور امنیتی در سینما جبران شدمهدویان در ابتدا در خصوص سختی کار خود در این فیلم و واقعی بودن آن گفت: در این خصوص آقای مهربان مشاور و راهنمای ما در فیلم زحمات زیادی کشیدند. گرفتاری دیگر در این زمینه کار با بچه‌ها بود که باید صحنه‌های سخت زیادی را بازی می‌کردند و فشارهای زیادی را تحمل کردند. بازی این صحنه‌ها برای بزرگسالان سخت بود چه برسد برای بچه‌ها. همینطور سختی دیگر ناظر به آنان گریم آنان بود، در هر حال در دوره طولانی این پروسه را از سر گذارندیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حیوانات فیلم که در حال مرگند گفت: در عین حال که باید به حیوانات آسیب نمی‌زدی..

نشست خبری " درخت گردو"|مهران مدیری: کردستان پذیرای ما در جنگ بود/ معادی تلفنی به جشنواره فجر آمد

نشست خبری فیلم «درخت گردو» برگزار شد.

نشست خبری " درخت گردو"|مهران مدیری: کردستان پذیرای ما در جنگ بود/ معادی تلفنی به جشنواره فجر آمد – اخبار فرهنگی –

به گزراش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «درخت گردو» در سالن نشست‌های سینما ملت برگزار شد.

چهره متفاوت مهران مدیری در "درخت گردو" مهدویان + عکسرونمایی از اولین تیزر فیلم «درخت گردو»نگاهی به «روز صفر»| داستان فاش شده‌ای که مخاطب تا آخر تماشایش می‌کند/ جای خالی مأمور امنیتی در سینما جبران شد

مهدویان در ابتدا در خصوص سختی کار خود در این فیلم و واقعی بودن آن گفت: در این خصوص آقای مهربان مشاور و راهنمای ما در فیلم زحمات زیادی کشیدند. گرفتاری دیگر در این زمینه کار با بچه‌ها بود که باید صحنه‌های سخت زیادی را بازی می‌کردند و فشارهای زیادی را تحمل کردند. بازی این صحنه‌ها برای بزرگسالان سخت بود چه برسد برای بچه‌ها. همینطور سختی دیگر ناظر به آنان گریم آنان بود، در هر حال در دوره طولانی این پروسه را از سر گذارندیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حیوانات فیلم که در حال مرگند گفت: در عین حال که باید به حیوانات آسیب نمی‌زدیم باید آنان را مرده می‌گرفیتم که با کارهای بصری کامیپیوتری این کار را انجام دادیم و همینطور از جسد حیوانات مرده با همکاری مراکز دامپزشکی استفاده کردیم که این کار هم در میزانسن‌های شلوغ ما به راحتی نبود. مجموعه اینها سختی‌هایی بود که داشتیم اما خواستیم این فاجعه به خوبی تصویر کشیده شود.

در مورد انتخاب آقای مدیری گفت: در هر فیلمی یکی از مهمترین چالش‌ها انتخاب بازیگر است که باید در مسیر نقش باشد. اینکه بتواند نقش را به خوبی بازی کند و همینطور دلایل دیگر. در مورد انتخاب معادی باید گفت که او از اولین گزینه‌ها بود. باید سن و شرایط خاصی را بازیگر قادر داشته باشد که جمع آنان در پیمان دیده و انتخاب شد و واقعاً انتخاب بسیار خوبی بود.

مسأله مهم او تنها زبان بود که باید روی آن کار می‌کرد اما با مشورت با کارشناسان توانستیم که این امر را ممکن کنیم.

مدیری از تجربیات خود در جنگ برای استفاده در این فیلم گفت: دو نکته بگویم اول اینکه آرزوی صبر برای بازماندگان فاجعه هواپیما می‌کنم و دوم اینکه جای خالی پیمان معادی بسیار سخت است. یکی از دلایل انتخاب این نقش و بازی در آن این است که چون خودم در این اتفاق بودم و در بانه حاضر بودم و به سردشت اعزام شدم و بخشی از این اتفاقات را از نزدیک دیدم.

دوستی من با احمدی تهیه کننده و مهدویان و بازیگران خوبی که در این فیلم بود از عوامل دیگر حضورم در این فیلم بود و دیگر اینکه عاشق مردم کرد هستم. من چندسال همه دوران جنگ در کردستان بودم و سال‌ها با آنان زندگی کردم و دوستان کرد بسیار دارم. کردها بسیار شریف، باسواد، اهل کتاب و باوجود محرومیت‌هایی که دارند انسان‌های مهربان و دوست داشتنی‌اند. شگفت‌انگیزند کردها و دوست داشتم که ادای دینی کرده باشم به مردمی که سال‌ها در جنگ پذیرای ما بودند.

احمدی انتخاب این نقش برای مدیری را بی‌ربط به دوستی خود با مدیری عنوان کرد و انتخاب رقم ۸۸ میلیون کمک خود به مردم سیستان را به دلیل علاقه و به نیت امام رضا (ع) دانست. احمدی نیز در پایان صحبت‌های خود گفت که حتماً اکران‌های جهانی خواهیم داشت و هدف ساخت این فیلم اصلاً اکران‌های جهانی بوده است.

شریفی بازیگر جدید سینما درباره نقش خود در این فیلم گفت: قبل‌تر از این فیلم کارهای کوتاه را بازی کرده بودم اما همکاری با تک تک عوامل فیلم بلند آقای مهدویان بسیار سخت و جذاب بود. این شانس را داشتم که از کمک بازیگران استفاده کردم تا توانستم سختی‌های کار را پشت سر بگذارم. وی که خود را کرد معرفی کرد از چالش خود در بازی این نقش خبر داد و گفت که شاید جالب باشد که بدانیم اولین برخورد من با کردها در ۱۵ سالگی بوده است و سعی کردم تا درست لهجه‌ها را به صورت روستایی ادا کنم و این اصلی‌ترین مشکل من در فیلم بود.

اتفاق جالب در این لحظه حضور بازیگران کودک فیلم در نشست بود. مدیری با حالت طنز درباره همکاری با کودکان در فیلم گفت که بچه‌ها هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شدند که کار را برای منی که ساعت ۱۱ صبح از خواب بیدار می‌شدم سخت کرده بود.

خزایی‌فرآهنگساز فیلم درباره موسیقی فیلم گفت: از تم‌های کرد در ساخت موسیقی فیلم استفاده کردم تا به فضای کردی فیلم کمک کرده باشد.

معادی نیز در نشست به صورت تلفنی حاضر شد و به همکاران خود در این فیلم خسته نباشید گفت و اضافه کرد که بازتاب بین المللی و سیمرغ برای من آنقدر که بازی در آن مهم است اهمیت ندارد. به مهدویان گفتم که خواندن فیلمنامه سخت است چه برسد به بازی در این فیلم. تعامل خیلی خوبی برای ساخت در این فیلم وجود داشت.

فیلم مهمی است و بعد از آن خوب است من عاشقانه بازی کردم و خوشحالم که می شنوم که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است. بزرگترین تصمیم بین المللی این فیلم این است که در محافل و مجامع نمایش داده شود که تصمیم آن با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم به عنوان مالکین مادی و معنوی فیلم است.

فیلمبردار فیلم هادی بهروز در زمینه فیلمبرداری فیلم گفت که ساخت دهه ۶۰ را با تکنیک ۱۶ میلیمتری و دهه ۸۰ را با تکنیک ۳۵ میلیمتری گرفتیم که کار بسیار جذاب و جالبی بود.

مهدویان ضمن انتقاد از اینکه سینمای ما بی‌دلیل سیاسی شده است گفت فیلم من در عین اینکه ملی و وطن پرستانه است نقد شیوه‌های حکمرانی در این فیلم نیز وجود دارد. کردها به دلیل آنکه در مرز بودند بیشترین ضربه را از جنگ خردند و صدای آنان کمتر شنیده شده است و من خواستم با ساخت این فیلم اتفاقات تلخ این مردم را روایت کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.