تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
کد خبر : 583765

نسل جدید پردازنده کوالکام، ساعت های هوشمند Wear OS قدرتمندتری خواهد ساخت

نسل جدید پردازنده کوالکام، ساعت های هوشمند Wear OS قدرتمندتری خواهد ساخت

نسل جدید پردازنده کوالکام، ساعت های هوشمند Wear OS قدرتمندتری خواهد ساخت به زودی نسل جدید پردازنده کوالکام برای ساعت های هوشمند Wear OS عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این چیپ، گجت‌های پوشیدنی را قدرتمندتر کند. نسل جدید ساعت های هوشمند Wear OS به زودی همراه یک چیپ جدید عرضه خواهند شد که ظاهراً تولیدکننده

نسل جدید پردازنده کوالکام، ساعت های هوشمند Wear OS قدرتمندتری خواهد ساخت

به زودی نسل جدید پردازنده کوالکام برای ساعت های هوشمند Wear OS عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این چیپ، گجت‌های پوشیدنی را قدرتمندتر کند.

نسل جدید ساعت های هوشمند Wear OS به زودی همراه یک چیپ جدید عرضه خواهند شد که ظاهراً تولیدکننده این تراشه، کوالکام است. در یک تصویر تبلیغاتی مشخص شده که به زودی نسل جدید پردازنده کوالکام برای ساعت‌های هوشمند عرضه خواهد شد.

تا زمانی که Wear OS (که در گذشته با نام Android Wear شناخته می‌شد) وجود داشته باشد، کوالکام را باید بخشی از بازار گجت‌های پوشیدنی دانست. این کمپانی تا به امروز سه تراشه را تولید کرده که انتخاب اکثریت قریب به اتفاق گجت‌های پوشیدنی Wear OS بوده است.

سال ۲۰۱۶، پردازنده Snapdragon Wear 2100 به عنوان نسخه بهینه شده Snapdragon 400 عرضه شد که در زمان خودش به عنوان یک تراشه ۲۸ نانومتری انتخاب خوبی بود و همین باعث شد اکثر دستگاه‌های Wear OS از آن استفاده کنند. دو سال بعد با افزایش تقاضا برای ساعت‌های هوشمند و رشد چشمگیر خواسته‌های کاربران از یک گجت پوشیدنی، کوالکام از پردازنده Snapdragon Wear 3100 رونمایی کرد.

در هسته‌ها این تراشه تغییری نکرده بود، اما یک کمک پردازنده به آن اضافه شده بود که می‌توانست با لغو برخی از وظایف، باعث بهبود عمر باتری دستگاه شود. اما عملکرد آن هنوز عالی نبود، چرا که همچنان از همان طراحی قدیمی ۲۸ نانومتری استفاده می‌کرد و در عین حال اکثر ساعت‌های هوشمند از ظرفیت رم کمتر از ۱ گیگابایت استفاده می‌کردند.

کوالکام در سال ۲۰۲۰ از دو چیپست Snapdragon Wear 4100 و +4100 رونمایی کرد. این دو چیپ پیشرفت بزرگی در عملکرد کلی خود کردند و حالا معماری ۱۲ نانومتری جایگزین ۲۸ نانومتری شد که سیستم را کارآمدتر کرد و عمر باتری را هم کمی بهبود بخشید. اکنون نوبت به معرفی نسل جدید پردازنده کوالکام برای ساعت های هوشمند رسیده است.

تیزر پردازنده جدید Snapdragon Wear

خود شرکت کوالکام هم در حساب توییتر خودش این موضوع را تأکید کرده است. حساب رسمی کوالکام اسنپدراگون در توییتر، یک عکس تبلیغاتی با مضمون «ساعت در حال تیک تاک کردن برای یک چیپ بزرگی است» و «آنچه که مهم است را بپوش» را منتشر کرده است. این تصویر متحرک در واقع به پردازنده جدید کوالکام برای ساعت های هوشمند اشاره دارد.

نام نسل جدید پردازنده کوالکام برای ساعت های هوشمند چیست؟

این پردازنده جدید که احتمالا “Snapdragon Wear 5100” نام داشته باشد و با برند کوالکام عرضه شود، می‌تواند نیاز گجت‌های پوشیدنی به قدرت بیشتر را تأمین کند. اگرچه هنوز هم احتمال آنکه با نام دیگری وارد بازار شود وجود دارد؛ چرا که کوالکام اخیراً نام تراشه‌های موبایل خودش را تغییر داده به صورت “Snapdragon 8 Gen 1” و “Snapdragon 7 Gen 1” عرضه کرده است.

فرقی نمی‌کند نام این تراشه چه باشد، مهم این است که ما به آن امیدواریم. چیپست Exynos W920 سامسونگ که در ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ قرار گرفته از طراحی ۵ نانومتری بهره می‌برد و از نظر عملکرد به مراتب بهتر از چیپ Snapdragon Wear 4100 است. در کنار عملکرد خوب سیستم عامل Wear OS 3، این چیپ یک عامل کمکی خوب برای عمر باتری مناسب گلکسی واچ ۴ است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.