تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر : 37811

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس معرفی شد کمپانی مرسدس بنز از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رونمایی کرد. مشخصات فنی، گالری تصاویر، امکانات و هرآنچه باید از Mercedes Benz C-Class 2021 بدانید را در ادامه ببینید.

سرانجام کمپانی مرسدس بنز از یکی از مهم‌ترین محصولات خود یعنی نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رونمایی کرد. در سال‌های گذشته خودرو C کلاس به عنوان نقطه ورود افراد به خانواده مرسدس بنز شناخته می‌شد. امروزه تولید مدل‌های کلاس A و B باعث شده تا این خودرو از لیست محصولات پایه خارج شود؛ ولی با این حال همچنان مرسدس بنز C کلاس به عنوان یکی از ستون‌های کمپانی مرسدس بنز در کنار کلاس‌های E و S محسوب می‌شود.
معرفی نسل جدید مرسدس بنز C کلاس این خودرو یکی از مهم‌ترین خودروهای کمپانی مرسدس بنز محسوب می‌شود زیرا از سال ۱۹۸۲ تا به امروز ۱۰.۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. نسل جدید C کلاس با تغییرات محسوسی همراه بود است که مهم‌ترین آن‌ها کوچک سازی پیشرانه‌ها و حذف کامل موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر است، تمام نسخه‌های مرسدس بنز C کلاس با پیشرانه‌های ۴ سیلندر هیبریدی به بازار عرضه خواهند شد.
..

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس معرفی شد

کمپانی مرسدس بنز از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رونمایی کرد. مشخصات فنی، گالری تصاویر، امکانات و هرآنچه باید از Mercedes Benz C-Class 2021 بدانید را در ادامه ببینید.

سرانجام کمپانی مرسدس بنز از یکی از مهم‌ترین محصولات خود یعنی نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رونمایی کرد. در سال‌های گذشته خودرو C کلاس به عنوان نقطه ورود افراد به خانواده مرسدس بنز شناخته می‌شد. امروزه تولید مدل‌های کلاس A و B باعث شده تا این خودرو از لیست محصولات پایه خارج شود؛ ولی با این حال همچنان مرسدس بنز C کلاس به عنوان یکی از ستون‌های کمپانی مرسدس بنز در کنار کلاس‌های E و S محسوب می‌شود.

معرفی نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

این خودرو یکی از مهم‌ترین خودروهای کمپانی مرسدس بنز محسوب می‌شود زیرا از سال ۱۹۸۲ تا به امروز ۱۰.۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. نسل جدید C کلاس با تغییرات محسوسی همراه بود است که مهم‌ترین آن‌ها کوچک سازی پیشرانه‌ها و حذف کامل موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر است، تمام نسخه‌های مرسدس بنز C کلاس با پیشرانه‌های ۴ سیلندر هیبریدی به بازار عرضه خواهند شد.

طراحی

مرسدس بنز C کلاس هیچ وقت طراحی مخصوص به خود را نداشته است و معمولا سیاست غیرتهاجمی داشته و همواره از مدل‌های بزرگ‌تر الگو گرفته است. نسل جدید این خودرو نیز دنباله رو همین فلسفه است و طراحی آن نسبت به سایر مدل‌های مرسدس بنز تفاوت زیادی ندارد.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

قسمت عقبی C کلاس جدید شبیه به S کلاس است و برای طراحی جلوی این خودرو نیز از E کلاس و مدل‌های کوچک‌تر CLA و A کلاس الهام گرفته شده است، به همین خاطر تشخیص C کلاس از دیگر مدل‌های مرسدس بنز برای طرفداران این کمپانی امری دشوار است.

در طراحی این نسل از دو جلوپنجره مختلف استفاده شده است که در هردوی آن‌ها لوگوی مرسدس بنز در مرکز نصب شده و دیگر خبری از جلوپنجره ساده با لوگوی ایستاده روی کاپوت نیست. نسخه استاندارد C کلاس جدید دارای جلوپنجره شش ضلعی با خطوط داخلی عمودی و قاب کروم است؛ اما جلوپنجره نسخه AMG Line، الماسی با ستاره‌های سه‌پر کوچک کرومی در داخل است. علاوه بر این موارد، بسته تیپ یا پکیج‌های سفارشی، در سپر عقب خودرو هم تفاوت‌هایی وجود دارد.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود در طراحی داخلی نسل جدید مرسدس بنز C کلاس از S کلاس الگوبرداری شده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این خودرو استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ ۱۱.۹ اینچی عمودی است. تفاوت اصلی این خودرو با S کلاس این است که داشبورد و نمایشگر مرکزی مذکور شش درجه به سمت راننده زاویه دارند؛ اما علاوه بر این نمایشگر عمودی، برای راننده نیز یک آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی وضوح بالا در نظر گرفته شده است. این نمایشگر که از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعات – سرگرمی MBUX همراه با دستیار صوتی مرسدس بنز برخوردار است کارکردی شبیه به تلفن همراه هوشمند دارد. برای C کلاس قابلیت به‌روزرسانی از راه دور در نظر گرفته شده و همچنین آپشن واقعیت افزوده را نیز می‌توان برای سیستم ناوبری سفارش داد.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

ابعاد

نسل جدید C کلاس نسبت به نسل قبل بزرگتر شده است برای مثال می‌توان به افزایش ۲.۴۵ سانتی‌متری فاصله محوری که باعث افزایش فضای پای ۲ سانتی‌متری در صندلی‌های عقب شده اشاره کرد. علاوه بر این، فضای سر نیز در عقب ۱.۵ سانتی‌متر افزایش یافته و در جلو نیز فضای زانو و شانه بیش‌تر شده است. نسل جدید مرسدس بنز C کلاس ۴۷۵ سانتی‌متر طول، ۱۸۲ سانتی‌متر عرض و ۱۴۳.۷ سانتی‌متر ارتفاع دارد و این یعنی خودرو مذکور ۶.۳۵ سانتی‌متر کشیده‌تر و ۱ سانتی‌متر عریض‌تر شده است، تنها جای خودرو که نسبت به نسل قبل کوچک‌تر شده ارتفاع آن است که ۱ سانتی‌متر کاهش یافته است. حجم صندوق بار نسل جدید C کلاس نیز همانند نسل قبلی ۵۰۷ لیتر بوده و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

قرار است تا نسخه اولیه C کلاس جدید ابتدا با یک پیشرانه در ایالت متحده عرضه شود. نام این مدل C300 است، پیشرانه این خودرو ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که M245 نام دارد و این پیشرانه در E کلاس نیز استفاده شده است. این موتور از معماری ۴۸ ولت و سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت ـ ژنراتور یک‌پارچه (ISG) برخوردار است که قادر است برای مدت زمان محدودی تا ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه کند. این سیستم هیبریدی خفیف C300 را قادر می‌سازد تا با پیشرانه خاموش حرکت کند و در زمان کاهش سرعت انرژی را بازیابی کند.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

پیشرانه دو لیتری توربوشارژ C300 و C300 4Matic بدون در نظر گرفتن نیروی سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. برخورداری C300 از این نیرو باعث می‌شود تا این خودرو در مدت زمان ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ در حالی که حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کسانی که به دنبال پرفورمنس بالاتری هستند باید منتظر معرفی نسخه‌های AMG بمانند که البته تمامی آن‌ها نیز چهار سیلندر هستند.

پیشرانه نسل جدید مرسدس بنز C کلاس در اروپا از تنوع بیش‌تری برخوردار است، نسخه پایه در این قاره C180 خواهد بود که پیشرانه آن ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که تنها ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

این مدل به صورت محرک عقب ارائه می‌شود و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به ۸.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد. مدل بعدی C200 نیز پیشرانه ۱.۵ لیتری دارد؛ ولی با خروجی بالاتر ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، این مدل که به صورت محرک عقب ارائه می‌شود برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به ۸.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد.

برای این مدل سامانه چهار چرخ محرک نیز قابل سفارش است که باعث می‌شود C200 بتواند ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ درحالی که نسخه محرک برای انجام این عمل به ۷.۳ ثانیه زمان احتیاج دارد. این پیشرانه ۱.۵ لیتری در هردو مدل C180 و C200 دارای سیستم هیبریدی خفیف مذکور است.

علاوه بر مدل‌های بنزینی، سدان کامپکت جدید مرسدس بنز در اروپا در سه مدل دیزلی مختلف ارائه می‌شود که نام این سه مدل C200d ، C220d و C300d است و همگی این مدل‌ها دارای یک موتور دو لیتری با سیستم هیبریدی خفیف هستند. موتور مذکور در نسخه پایه ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور، در نسخه میانی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون گشتاور و در نسخه بالایی ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. C300d با بهره‌مندی از این نیرو ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

علاوه بر این مدل‌ها مرسدس بنز یک مدل هیبریدی را هم با نام C300e در بازار اروپا عرضه خواهد کرد، این مدل دارای یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعا ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند. C300e یک پیک باتری ۲۵.۴ کیلووات نیز دارد که این خودرو را قادر می‌سازد تا صد کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی بکند.

در نسل جدید مرسدس بنز C کلاس گیر بکس دستی به طور کامل حذف شده و برای تمام مدل‌ها یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک درنظر گرفته شده است، این گیربکس نسبت به مدل‌های قبلی ۳۰ درصد سبک‌تر است و باعث صرفه‌جویی در فضا و بهبود یافتن مصرف سوخت می‌شود. قرار است تا فروش نسل جدید C کلاس از امسال در اروپا آغاز شود؛ اما در آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

منبع :netcarshow-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.