تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 62900

نسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد + عکس و مشخصات

نسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد + عکس و مشخصات

نسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد + عکس و مشخصاتنسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند برقی جدید چری آشنا می‌شویم.
شرکت چینی چری همانند..

نسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد + عکس و مشخصات

نسخه فیس لیفت شاسی بلند برقی چری تیگو e معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند برقی جدید چری آشنا می‌شویم.

شرکت چینی چری همانند سایر خودروسازان بزرگ به شکل جدی روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و این خودروساز قصد دارد با تیگو e تمام الکتریکی در گام نخست سهم بسیاری از بازارهای آسیایی را به خود جلب کند. چری تیگو e اولین بار در سال ۲۰۱۹ به معرض نمایش درآمد، اما چندان موفق ظاهر نشد و اکنون این خودروساز سعی دارد با نسخه فیس لیفت آن بتواند نگاه خودروهای الکتریکی را به خود جلب کند.

تیگو e به عنوان تنها خودرو الکتریکی این برند خودروسازی محسوب نمی‌شود؛ هم‌اکنون هاچ بک دو در eQ۱ توانسته به پرفروشترین خودرو برقی چری تبدیل شود. کراس اوور الکتریکی Ant و S۶۱ نیز به زودی تولید و به بازار عرضه خواهند شد. همچنین چری قصد دارد طی سال‌های آینده نسخه برقی کراس اوور اومودا ۵ را نیز به بازار عرضه کند.

تیگو e

تیگو e هم‌اکنون به عنوان آماده‌ترین خودرو چری برای کسب سهم از بازار خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. این خودرو طی روزهای آینده در بازار چین عرضه خواهد شد و در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نیز شاهد عرضه آن در بازار آسیا خواهیم بود. البته در خصوص عرضه این خودرو در بازار ایران جزئیاتی در دست نیست، اما شریک تجاری چری در ایران با توجه به این که تیگو توانسته به سری محبوب نزد مشتریان ایران تبدیل شود، احتمالا مذاکراتی را با چری به انجام برساند. البته نبود زیرساخت‌های خودروهای برقی در ایران یکی از چالش‌های این حوزه محسوب می‌شود.

مشخصات نسخه فیس لیفت تیگو e

تیگو e

چری نسخه پایه تیگو e را طبق پلتفرم تیگو ۵x تولید و روانه بازار کرد، اما نسخه جدید این خودرو برقی روی پلتفرم جدید T1X به تولید رسیده، اما با این وجود فرم طراحی بیرونی خودرو به تیگو ۵x شبیه است. به طور کلی مدل فیس لیفت این خودرو نسبت به مدل سال ۲۰۱۹ با تغییرات زیادی مواجه شده است. طراحان جلوپنجره، چراغ جلو و عقب، سپرها و مه‌شکن‌ها را به طور کامل تغییر داده‌اند و چنین تغییراتی باعث شده تا نسخه فیس لیفت چری تیگو e نسبت به قبل جذاب‌تر به نظر برسد.

تیگو e

در کابین نیز این خودرو نسبت به نسخه پایه اکنون از امکانات بیشتری بهره می‌برد. فرمان این خودرو برقی به عملکردهایی نظیر تنظیم بالا و پایین فرمان مجهز شده و هنگام سواری حس خوبی را ارائه خواهند داد. طراحی صفحه کنترل مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و سایر دکمه‌ها در پنل مرکزی استانداردتر شدند و به همین دلیل جذابیت بیشتری را به همراه دارند.

تیگو e

تیگو e اکنون از صندلی‌های چرمی جدیدی نیز بهره می‌برد که به تنظیم برقی صندلی، تناسب صندلی و سایر عملکردها مجهز بوده و به همین دلیل نسبت به نسخه ۲۰۱۹ خود راحتی بهتری را به همراه خواهند داشت. از سایر امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به کیسه هوای اصلی، کیسه هوای سرنشین، کیسه هوای جانبی جلو، توزیع نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (EBA/BAS و غیره)، چراغ‌های LED در روز و ترمز‌ ضد قفل (ABS) اشاره کرد.

تیگو e

کراس اوور برقی چری تیگو e از یک پیشرانه الکتریکی ۹۵ کیلوواتی ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۷ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین یک مجموعه باتری لیتیومی ۵۳.۶ کیلووات ساعتی نیروی آن را تامین می‌کنند. این خودرو به ازای هر بار شارژ می‌تواند حدود ۴۰۱ کیلومتر را بپیماید.

تیگو e

مالکان از طریق یک درگاه شارژ نصب شده در جلو خودرو می‌توانند فرایند شارژ باتری‌ها را انجام دهند که این فرایند از طریق یک شارژ داخلی ۶.۶ کیلوواتی برای شارژ خانگی و عمومی به انجام خواهد رسید.

تیگو e

گفتنی است شارژ خودرو در خانه از طریق Wallbox یا شارژرهای عمومی حدود ۸ ساعت به طول خواهد انجامید، اما با ایستگاه‌های شارژر سریع امکان شارژ ۸۰ درصد باتری ظرف مدت ۳۰ دقیقه وجود خواهد داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.