تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر : 61630

نسخه جدید گوگل کروم، ظاهر ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ می‌آورد

نسخه جدید گوگل کروم، ظاهر ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ می‌آورد

نسخه جدید گوگل کروم، ظاهر ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ می‌آورد نسخه جدید گوگل کروم به کاربر اجازه می‌دهد پنجره مرورگر را شبیه پنجره‌ها در ویندوز ۱۱ کند. به زودی ثبت و ویرایش اسکرین شات‌ها هم ا..

نسخه جدید گوگل کروم به کاربر اجازه می‌دهد پنجره مرورگر را شبیه پنجره‌ها در ویندوز ۱۱ کند. به زودی ثبت و ویرایش اسکرین شات‌ها هم اضافه می‌شود.

شش سال بعد از عرضه ویندوز ۱۰، مایکروسافت می‌خواست چیز جدیدی را با ارائه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ارائه کند. در نتیجه آن‌ها ویندوز ۱۱ را رونمایی کردند که با تغییرات گسترده‌ای در طراحی و فروشگاه اپلیکیشن Microsoft Store جاه‌طلبانه و جدید همراه بود. اما لزوماً برای امتحان کردن تمام ویژگی‌های جدید،‌ نیاز نیست ویندوز ۱۱ را نصب کنید.

به عنوان مثال نسخه جدید گوگل کروم به نام Chrome 96، می‌تواند با پنجره‌ای که لبه‌های گرد دارد، پنجره مرورگر کامپیوتر شما را به ظاهر ویندوز ۱۱ شبیه می‌کند.

کروم ۹۶ به کامپیوتری که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند اجازه برخی تغییرات کوچک در صفحه کروم را با جایگزین کردن لبه‌های گرد به جای لبه‌های مربعی می‌دهد. برای انجام این کار کافیست که کمی تغییرات را به صورت دستی اعمال کنید:

  • در نوار آدرس عبارت Chrome: //flags را وارد کنید و کلید اینتر را بفشارید.
  • در نوار جستجو عبارت Windows 11 را وارد کنید.
  • از منوی آبشاری روی گزینه Windows 11 Style Menus کلیک کنید و گزینه Enabled – All Windows Version را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Relaunch کلیک کنید تا مرورگر وب شما ریستارت شود.

کار تمام است. بعد از بارگذاری مجدد مرورگر شاهد ایجاد تغییرات خواهید بود. همانطور که در عکس‌های بالا مشاهده می‌کنید، تنظیمات پاپ آپ با لبه‌هایی گرد به چشم می‌خورند. وقتی روی یک تب کلیک راست می‌کنید هم آن پنجره با لبه‌هایی گرد باز می‌شود.

نسخه جدید گوگل کروم، ظاهر ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ می‌آورد
نسخه جدید گوگل کروم، ظاهر ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ می‌آورد

امکان ثبت و ویرایش اسکرین شات در مرورگر کروم

اگر می‌خواهید اطلاعاتی را خیلی سریع به اشتراک بگذارید، اسکرین شات‌ها گزینه مناسبی هستند. اما گاهی به این نیاز دارید که پیش از انتشار، آن‌ها را ویرایش کنید. گفته شده که گوگل در حال آماده کردن ابزاری برای مرورگر Google Chrome است که به شما اجازه می‌دهد مستقیماً در خود مرورگر اسکرین شات ثبت کنید و آن را ویرایش کنید.

نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم چندین ماه است که دارای ابزارهای داخلی برای ساخت و ویرایش اسکرین شات است. آنطور که TechDows گزارش می‌دهد، آخرین نسخه مرورگر Chrome Canary برای سیستم عامل‌های دسکتاپی (نسخه‌ای که مخصوص آزمایش امکانات آینده کروم است) دارای یک flag جدید است که نشان می‌دهد گوگل در حال کار روی یک قابلیت به نام Edit Flow است که برای کار با اسکرین شات‌ها در خود مرورگر کروم توسعه پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود چیزی مثل آنچه که در نسخه اندرویدی کروم است، به نسخه دسکتاپی آن اضافه شود. مرورگر موبایلی کروم از امکاناتی مثل کراپ کردن یا نقاشی کشیدن و اضافه کردن متن به اسکرین شات‌ها برخوردار است و به کاربر اجازه می‌دهد اسکرین شات‌ها را در فرمت‌های PNG ذخیره کنند. گوگل می‌گوید این قابلیت برای گوگل کروم در ویندوز، مک او اس، لینوکس و همچنین کروم او اس منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.