تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 29440

نسخه بازسازی بازی مافیا چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد؟

نسخه بازسازی بازی مافیا چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد؟

نسخه بازسازی بازی مافیا چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد؟ نسخه بازسازی بازی مافیا – Mafia به زودی منتشر می‌شود و در این مطلب می‌توانید از تفاوت‌های اساسی آن با نسخه اصلی سال ۲۰۰۲ آگاهی پیدا کنید.
نسخه ریمستر بازی مافیا تنها از نظر گرافیکی بهبود نداشته بلکه حتی از نظر گیم پلی، داستان و غیره نیز یک اثر متفاوت است.
مجموعه مافیا در چند سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. استودیوی هنگر ۱۳ (Hangar 13) نتوانست با قسمت سوم، نظر طرفداران را جلب کند و این بازی با اینکه فروش نسبتا مناسبی داشت اما بارها مورد تمسخر بازی دوستان قرار گرفت. آن‌ها مدتی قبل نسخه بازسازی مافیا ۲ را منتشر کردند که در کمال تعجب، در بعضی بخش‌ها حتی از نسخه اصلی هم ضعیف‌تر بود! اما اگر یک قسمت از این سه‌گانه وجود داشته باشد که همه به آن احترام می‌گذارند، قسمت اول است که حتی با گذشت ۱۸ سال، هنوز هم در زمینه روایت داستان و ارائه اکشن، یک شاهکار در نظر گرفته می‌شود.
تفاوت‌های نسخه بازسازی بازی مافیا با نسخه اصلی هنگر ۱۳ شاید چندان مورد اطمینان طرفداران نباشد اما آن‌ها قسمت اول را با یک وسواس ویژه بازسازی کرده..

نسخه بازسازی بازی مافیا چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد؟

نسخه بازسازی بازی مافیا – Mafia به زودی منتشر می‌شود و در این مطلب می‌توانید از تفاوت‌های اساسی آن با نسخه اصلی سال ۲۰۰۲ آگاهی پیدا کنید.

نسخه ریمستر بازی مافیا تنها از نظر گرافیکی بهبود نداشته بلکه حتی از نظر گیم پلی، داستان و غیره نیز یک اثر متفاوت است.

مجموعه مافیا در چند سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. استودیوی هنگر ۱۳ (Hangar 13) نتوانست با قسمت سوم، نظر طرفداران را جلب کند و این بازی با اینکه فروش نسبتا مناسبی داشت اما بارها مورد تمسخر بازی دوستان قرار گرفت. آن‌ها مدتی قبل نسخه بازسازی مافیا ۲ را منتشر کردند که در کمال تعجب، در بعضی بخش‌ها حتی از نسخه اصلی هم ضعیف‌تر بود! اما اگر یک قسمت از این سه‌گانه وجود داشته باشد که همه به آن احترام می‌گذارند، قسمت اول است که حتی با گذشت ۱۸ سال، هنوز هم در زمینه روایت داستان و ارائه اکشن، یک شاهکار در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت‌های نسخه بازسازی بازی مافیا با نسخه اصلی

هنگر ۱۳ شاید چندان مورد اطمینان طرفداران نباشد اما آن‌ها قسمت اول را با یک وسواس ویژه بازسازی کرده‌اند تا به میراث یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدیویی تاریخ، خدشه‌ای وارد نشود.

بر خلاف نسخه ریمستر مافیا ۲ که هیچ تفاوت خاصی با نسخه اصلی نداشت و تنها کیفیت بافت‌ها کمی افزایش پیدا کرده بود، بازی مافیا ۱ به صورت کامل و از پایه بازسازی شده است. در واقع همه چیز در بازی، به معنای واقعی کلمه تغییر یافته یا بهبود پیدا کرده، از گیم پلی و داستان تا موسیقی و حتی صداگذاری شخصیت‌ها. بازی از نظر گرافیکی هم خیره کننده به نظر می‌رسد و به راحتی می‌تواند با آثار درجه یک بازار رقابت کند. این بازسازی حداقل تا اینجا امیدوار کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند خاطره تلخ قسمت سوم را از ذهن طرفداران پاک کرده و البته مسیر را برای ساخته شدن قسمت چهارم هموار کند. در ادامه می‌توانید از تفاوت‌های این نسخه جدید با نسخه اصلی اطلاع پیدا کنید.

– بهبود جلوه‌های بصری

بازی مافیا

یکی از بخش‌هایی که مسیر این نسخه را از نسخه اصلی جدا می‌کند، جلوه‌های بصری آن است که در ویدیوهای پخش شده، واقعا چشم نواز به نظر می‌رسند و هر طرفداری را هیجان زده می‌کنند. استودیوی هنگر ۱۳، بازی را با موتور آپدیت شده بازی مافیا ۳ ساخته و در طراحی آن از یک سیستم نورپردازی جدید استفاده کرده است. این نورپردازی جدید، جذابیت محیط را دوچندان کرده و باعث می‌شود تا برای دقایقی به هر کدام از مناطق بازی خیره شوید و از جذابیت‌های آن‌ها لذت ببرید. سکانس‌های سینمایی بازی هم تغییرات زیادی داشته‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. تنها بخش نگران کننده، وجود باگ‌ها است که در مافیا ۳ به وفور به چشم می‌خورد و حتی هیجان بازی را از بین برده بود. امیدواریم که چنین مشکلاتی در این نسخه وجود نداشته باشد و با یک اثر بی نقص و کامل رو به رو شویم.

– سکانس‌های سینمایی

بازی مافیا

بازی مافیا ۳ مشکلات زیادی داشت اما نمی‌توان عملکرد خوب آن در بخش داستانی را انکار کرد. این بازی تعداد از بهترین سکانس‌های سینمایی کل مجموعه را ارائه می‌داد. استودیوی سازنده تلاش کرده تا این عناصر را به نسخه اول مافیا نیز بیاورد. تمامی کات سین‌ها (Cutscene) یک بار دیگر ضبط شده‌اند و در آن‌ها تغییرات زیادی اعمال شده تا هیجان بیشتری داشته باشند. ناگفته نماند که حرکت شخصیت‌ها به وسیله فناوری موشن کپچر ضبط شده تا بیشترین شباهت را به حرکات انسان‌های واقعی داشته باشد. صداپیشگان بازی نیز کاملا جدید هستند و از آن بهتر اینکه بسیاری از دیالوگ‌ها بازنویسی شده‌اند و دیالوگ‌های زیادی هم به بازی اضافه شده تا داستان آن غنی‌تر و البته تاثیرگذارتر شود.

– گسترش داستان

بازی مافیا

نسخه ریمستر بازی مافیا شاید سکانس‌های سینمایی اکشن و پر زرق و برق داشته باشد و در آن دیالوگ‌های تازه‌ای بشنویم اما از نظر داستانی، تغییرات زیادی نخواهد داشت. طبق اعلام شرکت سازنده، آن‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بخش‌های داستانی به یاد ماندنی، مهم و حساس نسخه اصلی را تغییر ندهند و آن‌ها را مستقیما بازسازی کنند. با این حال، شاخ و برگ‌های زیادی به داستان اصلی اضافه شده و حتی شاهد اضافه شدن داستان‌های فرعی جدید هستیم. حضور بعضی از شخصیت‌ها نیز در بازی پررنگ‌تر شده است، برای مثال شخصیت سارا (Sarah) در این نسخه، نقش مهم‌تری را در داستان بازی ایفا می‌کند.

– بهشت گمشده (Lost Heaven)

بازی مافیا

سری بازی‌های مافیا با اینکه جهان باز (اوپن ورلد) به حساب می‌آیند اما این جهان‌های باز و شهرهای وسیع تنها نقش یک پس‌زمینه برای روایت داستان‌ها را دارند و یک محیط سندباکس یا پرمحتوا همانند جی تی ای نیستند که در آن بتوانید کارهای متنوعی انجام داده و خوش گذرانی کنید.

اما شهر بهشت گمشده در این نسخه، با تغییرات عمده‌ای رو به رو شده و از نظر بصری فوق العاده جلوه می‌کند. سازندگان شهر را گسترش داده و در ابعاد بزرگ‌تری ساخته‌اند اما این پایان کار نیست و این شهر به گونه‌ای طراحی شده که گشت و گذار در آن، سرگرم کننده باشد و خیلی زود خسته کننده نشود. با این حال نباید انتظار یک جی تی ای را داشته باشید.

– بهبود جهان بازی

بازی مافیا

یکی از ویژگی‌های جدید بازی، اضافه شدن آیتم‌های قابل جمع آوری (Collectibles) به آن است. این مسئله باعث می‌شود تا برای جستجو در شهر، دلیل تازه‌ای داشته باشید و کسانی هم که می‌خواهند بازی را به ۱۰۰ درصد برسانند، از این ویژگی استقبال خواهند کرد.

علاوه بر این، استودیوی هنگر ۱۳ جان تازه‌ای به شهر بهشت گمشده داده و مشابه مافیا ۳، با یک شهر شلوغ و پرجمعیت رو به رو هستیم که در آن، هر کسی در حال انجام کاری است.

– مکانیک‌های تغییر یافته

بازی مافیا

از آنجایی که این بازی، نسخه بازسازی یک اثر قدیمی است، تعجبی ندارد که سازندگان، مکانیک‌ها و سیستم‌های گیم پلی آن را مدرن‌تر کرده و به آثار روز نزدیک کنند. مکانیک‌های رانندگی و شلیک کردن در این نسخه کاملا متفاوت بوده و بیشتر به چیزی که در مافیا ۳ مشاهده کرده بودیم، نزدیک است. این تغییرات خصوصا برای مخاطبان جدید اتفاق خوبی تلقی می‌شود و کمک می‌کند تا آن‌ها راحت‌تر با اثر ارتباط برقرار کنند.

– اسلحه‌ها

بازی مافیا

سازندگان زمان زیادی برای طراحی اثر صرف کرده‌اند تا بتوانند حس و حال دوران ممنوعیت الکل در آمریکا (Prohibition Era) را به درستی به آن تزریق کنند و جزئیات بسیار زیادی هم به بازی اضافه شده که بدون شک برای طرفداران قدیمی، هیجان انگیز است. برای مثال، اسلحه‌های جدید زیادی در این نسخه وجود دارد و سلاح‌های سرد تازه‌ای هم در بازی به چشم می‌خورد. تمامی این آیتم‌ها و تجهیزات، با دوران ممنوعیت الکل در یک راستا قرار دارند و از همان دوره انتخاب شده‌اند.

– مبارزات تن به تن

بازی مافیا

کسانی که نسخه اصلی را بازی کرده‌اند، بخش‌های مبارزات تن به تن را به خوبی در یاد دارند. سازندگان در کنار آپدیت بخش‌های دیگر، به این بخش نیز توجه داشته‌اند و مکانیک‌های مبارزات را به روز رسانی کرده‌اند. تا اینجا بر اساس ویدیوهایی که مشاهده کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که سیستم مبارزات به بازی مافیا ۳ نزدیک است اما سازندگان وعده داده‌اند که این بخش در مقایسه با نسخه سوم، بهبودهای زیادی داشته باشد و مخاطبان را راضی کند.

– وسایل نقلیه

بازی مافیا

تنوع ماشین‌ها در این بازی بسیار بیشتر از نسخه اصلی است و حالا شاهد حضور موتورسیکلت هم در بازی هستیم. هنوز نمی‌دانیم که آیا سکانس‌های تعقیب و گریز خاصی با حضور موتورسیکلت‌ها طراحی شده است یا خیر اما در هر صورت، این وسیله نقلیه در بازی وجود دارد و به نظر می‌رسد سرعت مناسبی هم داشته باشد. اگر آن را در محیط بازی رویت کردید، می‌توانید در اولین فرصت سوارش شوید.

– تغییرات بخش رانندگی

بازی مافیا

مجموعه مافیا همیشه مکانیک‌های رانندگی خاصی داشته و قسمت اصلی، آغازگر این ماجرا بود. رانندگی در مافیا ۱ به آثار آرکید شباهت داشت و کمی طول می‌کشید تا به آن عادت کنید. در نسخه بازسازی، شما گزینه‌های مختلفی برای رانندگی دارید، هم می‌توانید به سبک نسخه اصلی رانندگی کنید و هم به سبک آثار معمول این روزهای بازار. قابلیت محدود کننده سرعت نیز در این نسخه وجود دارد و با فعال‌سازی آن، سرعت ماشین در شهر محدود می‌شود تا پلیس‌ها شما را برای سرعت غیرمجاز جریمه نکنند.

– درجه سختی

بازی مافیا

یکی دیگر از وعده‌های سازندگان این است که نسخه بازسازی بازی مافیا از نظر سختی بسیار چالش برانگیز خواهد بود، خصوصا در مقایسه با مافیا ۳. این نکته را هم باید در نظر گرفت که شخصیت اصلی بازی، تامی آنجلو در مقایسه با شخصیت اصلی مافیا ۳، چندان در زمینه مبارزه تجربه ندارد و یک راننده تاکسی ساده است. مبارزات با اسلحه نیز تعلیق آمیزتر هستند و برای بقا باید به نکات مختلفی توجه کنید، برای مثال از موقعیت دشمنان آگاه باشید، از مهمات هوشمندانه استفاده کرده و در معرض شلیک‌های دشمنان نباشید.

– درجه سختی کلاسیک

بازی مافیا

اما کسانی که به دنبال چالش بیشتر هستند و می‌خواهند با یک درجه سختی مشابه نسخه اصلی بازی کنند، نسخه جدید دارای یک درجه سختی به نام «کلاسیک» است که ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. برای مثال در این درجه، برای رانندگی هیچ کمکی به شما نمی‌شود و پلیس‌ها هوشمندتر و سرسخت‌تر هستند و با هر اشتباه کوچک، شما را تعقیب می‌کنند. جهت یابی و یافتن لوکیشن‌ها نیز سخت‌تر می‌شود. بازگشت خون و سلامتی با سرعت کمتری انجام می‌گیرد و اگر خشاب اسلحه خود را عوض کنید، تمامی مهمات باقی مانده از خشاب قبلی از دست می‌رود.

– نسخه ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو

بازی مافیا

بازی مافیا تا اینجا نشان داده که از نظر بصری، تا چه اندازه درخشان است اما اگر آن را بر روی ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو بازی کنید، کیفیت و گرافیکش حتی بهتر هم می‌شود. شرکت سازنده تایید کرده است که بازی از رزولوشن ۴K و همچنین HDR پشتیبانی می‌کند و این بدین معناست که با تکسچرهای بسیار با کیفیتی رو به رو هستیم.

این بازی با اینکه یک بازسازی کامل به حساب می‌آید و مشخصا طراحی آن بسیار پرخرج بوده اما قرار نیست با قیمت کامل (۶۰ دلار) عرضه شود. شما هم‌اکنون می‌توانید این بازی را با قیمت ۴۰ دلار پیش خرید کنید. کسانی هم که قصد خرید هر سه قسمت را دارند، می‌توانند این سه‌گانه را در مجموع با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات جدید بازی کال آف دیوتی: جنگ سرد منتشر شد

بازی Mafia: Definitive Edition در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹) برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. سازندگان اعلام کرده‌اند که که در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ ندارند اما اگر بازی پرفروش ظاهر شود، قطعا آن را برای نسل جدید کنسول‌ها نیز منتشر می‌کنند.

آیا منتظر عرضه نسخه بازسازی بازی مافیا هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.