تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر : 589479

نرخ تورم دسامبر آمریکا پنجشنبه اعلام خواهد شد؛ منتظر چه تغییراتی برای بیت کوین باشیم؟

نرخ تورم دسامبر آمریکا پنجشنبه اعلام خواهد شد؛ منتظر چه تغییراتی برای بیت کوین باشیم؟

نرخ تورم دسامبر آمریکا پنجشنبه اعلام خواهد شد؛ منتظر چه تغییراتی برای بیت کوین باشیم؟ پنجشنبه این هفته ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، نرخ تورم ما گذشته آمریکا اعلام خواهد شد. برخی از تحلیلگران می‌گویند اگر وضعیت نرخ تورم در این دوره بهتر از انتظار کارشناسان باشد، بیت کوین می‌تواند تا ۲۰٬۰۰۰ دلار رشد کند.

نرخ تورم دسامبر آمریکا پنجشنبه اعلام خواهد شد؛ منتظر چه تغییراتی برای بیت کوین باشیم؟

پنجشنبه این هفته ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، نرخ تورم ما گذشته آمریکا اعلام خواهد شد. برخی از تحلیلگران می‌گویند اگر وضعیت نرخ تورم در این دوره بهتر از انتظار کارشناسان باشد، بیت کوین می‌تواند تا ۲۰٬۰۰۰ دلار رشد کند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، از زمان اوج‌گیری تورم (CPI) در آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد)، این شاخص کلیدی اقتصاد در حال نزول بوده است؛ تا جایی که از ۹.۱درصد ژوئن به ۷.۱درصد در ماه نوامبر (آبان) کاهش یافت.

تغییرات نرخ تورم ۱۲ ماهه آمریکا از ابتدای ۲۰۲۱ تاکنون.

نرخ تورم جدید آمریکا طبق معمول می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی این کشور برای نرخ بهره تأثیرگذار باشد. در طول سال ۲۰۲۲ نرخ بهره بانکی در این کشور با چند دوره افزایش توسط بانک مرکزی به ۴.۵درصد رسید. در حال حاضر هم منطقی است که انتظار افزایش دوباره نرخ بهره در این کشور در سال ۲۰۲۳ را داشته باشیم؛ هرچند که انتظار می‌رود سرعت افزایش این نرخ در سال جدید رفته‌رفته کاهش یابد.

دفتر بانک مرکزی آمریکا در کلیولند انتظار دارد نرخ تورم ماه‌به‌ماه دسامبر در این کشور برابر با ۰.۵درصد و نرخ تورم نقطه‌‌به‌نقطه در این ماه بالای ۶درصد باشد. بلومبرگ اما تخمین متفاوتی دارد و می‌گوید نرخ تورم ماه‌به‌ماه در این دوره برابر با ۰.۳درصد و نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه ۵.۷درصد خواهد بود. با این حال، تخمین بلومبرگ هم بیشترین افزایش تورم در ماه دسامبر در ۴۱ سال گذشته را نشان می‌دهد.

کارشناسان بلومبرگ در گزارش خود نوشته‌اند:

بهبود وضعیت نرخ تورم در آمریکا نتیجه افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی نیست، بلکه می‌توان این مسئله را با پایان‌دادن چین به سیاست‌های مبارزه با کرونا (راه‌اندازی دوباره کسب‌وکارها) و همین طور گرمای کم‌سابقه هوا در زمستان امسال توجیه کرد. کاهش بهای انرژی در بازارهای جهانی به بهترشدن انتظارات از تغییرات تورم در آینده نزدیک کمک محسوسی کرده است و دوپهلوبودن تورم را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. ادامه این روند نیز می‌تواند حاوی شواهدی برای بانک مرکزی آمریکا باشد که باید پیش‌ از تصمیم‌گیری درباره توقف افزایش یا حتی کاهش نرخ بهره بانکی در این کشور به آنها توجه کند.

بیت کوین با گذشت ۱۰ روز از شروع سال ۲۰۲۳، عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی داشته و در این مدت رشدی حدوداً ۱٬۰۰۰ دلاری را تجربه کرده است. برای اولین بار در ۳۰ روز گذشته نیز قیمت این ارز دیجیتال به بالای ۱۷٬۰۰۰ دلار رسید.

نمودار یک‌روزه قیمت بیت کوین.

تصور آخر هفته‌ای پرنوسان برای بیت کوین، با توجه به اعلام نرخ تورم در دوره‌های گذشته، معقول است. در واقع، برخی از تحلیلگران می‌گویند اگر نرخ تورم ماه دسامبر بهتر از انتظار باشد، بیت کوین می‌تواند خود را تا ۲۰٬۰۰۰ دلار بالا بکشد؛ خصوصاً اگر هم‌زمان با آن بازار سهام ایالات متحده هم رشد کند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.