تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر : 59123

نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس) افتتاح شد

نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس) افتتاح شد

نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، با حضور دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، …

نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، با حضور دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران، مجید اکبری مدیر برگزاری نمایشگاه، جمعی از مدیران بخش های دولتی، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک

ابوالقاسم شیرازی، در ابتدای این مراسم، پیش از بریدن روبان، با اشاره به اینکه امروز روز مهمی برای صنعت پوشاک است گفت: این نمایشگاه از ۲۰ الی ۲۳ مهرماه برقرار است و باید از همه مسئولان و کسانی که در اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، اتاق‌های اصناف ایران و تهران ، اتحادیه‌های پوشاک سراسر کشور، اتحادیه‌های همگن و وابسته مرکز امور اصناف و بازارگان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد لباس وزارت ارشاد، معاونت نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی و جمعی از کارشناسان و کارآفرینان که در برگزاری نمایشگاه همکاری داشتند، تشکر کنم.

وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه تمامی حوزه‌های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی، ریسندگی بافندگی رنگرزی، چاپ ، پوشاک، طراحی ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ، دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، تولید تعمیرات و نگهداری صنایع وابسته چرم سراجی کفش مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار، کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب حضور دارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک افزود: ما در این نمایشگاه نگاه ویژه‌ای به طراحی به ارزش های بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام و همچنین نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه‌ای و صادرات داشته‌ایم. همچنین یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طراح‌های خلاقانه نوآور و همسو با فرهنگ جمهوری اسلامی در تولیدات پوشاک است.

بنا به این گزارش، این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت پوشاک، مد، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات ، نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور(ایرانی اسلامی) درهویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازار های منطقه ای و صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استانداردهای روز دنیا،ارائه تکنولوژی و فناوری های نوین این صنعت،ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین الملل، آینده پژوهشی در صنعت پوشاک برگزار می شود.

در این نمایشگاه چهار روزه، حدود صد تولیدکننده و فعال پوشاک حضور پیدا کردند و قرار است همایش‌ها ورک‌شاپ‌‌های متعددی در زمینه‌ طراحی، تولید عرضه و فروش پوشاک برگزار شود. همچنین بخش ویژه‌ای نیز به لباس اقوام ایرانی اختصاص پیدا کرده است و در اختتامیه از منتخبین علمی دانشگاه و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان تقدیرخواهد شد.

این گزارش می افزاید، در این مراسم، مهمان های ویژه ای همچون دکتر علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، دکترعباس شوکتی معاونت اصناف مرکز کار ایران و روسای اتحادیه های کشوری حضور داشتند.گفتنی است، نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه، از ۲۰ الی ۲۳ مهر برگزار می ‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به صورت رایگان از این نمایشگاه، واقع در نمایشگاه‌ بیبن المللی شهر آفتاب بازدید کنند.

خبرنگار: محمد رضایی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.