تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 53107

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور گشایش یافت/ تسهیل تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان در مرکز "یاس"

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور گشایش یافت/ تسهیل تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان در مرکز "یاس"

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور گشایش یافت/ تسهیل تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان در مرکز “یاس” – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور با عن..

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور گشایش یافت/ تسهیل تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان در مرکز "یاس" – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور با عنوان "مرکز نوآوری بین‌المللی یاس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع)" با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری کار خود را آغاز کرد. این مرکز به همت دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد تا فرآیند تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان تسهیل شود.

همچنین حمایت از زیست‌بوم کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمندسازی دانشجویان مسلمان در اقتصاد دانش‌بنیان از اهداف تاسیس "مرکز نوآوری یاس" است. البته امکان برقراری ارتباطات گسترده با مراکز آموزشی و پژوهشی جهان اسلام و جذب دانشجویان مستعد و توانمند مسلمان در سراسر جهان از امکانات مهم آن است.

توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان

"سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، گفت: باید فرهنگ بومی و ایرانی در محصولات دانش‌بنیان مشهود باشد. فرهنگ ۵ هزار ساله ایران باید در محصولات دانش‌بنیان و صادرات آنها مدنظر باشد تا این محصولات بتوانند معرف ایران و توانمندی‌های فرهنگی ما باشند.

وی ادامه داد: خانه‌های خلاق و نوآوری که با هدف توسعه صنایع فرهنگی در کشور ایجاد شده‌اند هم با همین هدف در حال توسعه هستند. با حمایت معاونت علمی و فناوری، خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران در دیگر کشورها ایجاد شده است تا تسهیل‌گر صادرات محصولات فناورانه داخلی باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان درباره این مرکز بیان کرد: دانشگاه اهل‌بیت(ع) و خانه نوآوری یاس می‌تواند مرکزی برای صادرات فناوری و کالاهای دانش‌بنیان ایرانی باشد؛ دانشجویان خارجی سفیران معرفی توانمندی کشور به جهان هستند. محصول نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و دولت تنها باید تسهیل‌گر و ایجادکننده زیرساخت‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت کشورها در گرو قدرت یافتن شرکت‌های فناورانه است، گفت: اگر می‌خواهیم قدرت خود را تضمین کنیم باید توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را مدنظر داشته باشیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی همه تلاش‌ها برای شکل‌گیری قدرتمند این حوزه است.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیگر کشورها به توان فناورانه ایران ایمان بیاورند. باید تلاش کنیم محصولات ایرانی به دیگر کشورها فروخته شود و دنیا به خصوص کشورهای همسایه، خواهان محصولات ایرانی شوند. باید دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که برای رفع نیازهای جامعه فعالیت می‌کنند توسعه یافته و ناحیه‌های نوآوری اطراف این دانشگاه‌ها شکل گیرد.

مرکز نوآوری یاس را بشناسیم

مرکز نوآوری بین‌المللی یاس تلاش دارد با جذب، سازماندهی، مدیریت و هم‌افزایی شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های ماموریتی دانشگاه اهل‌بیت(ع) نقشی کلیدی در توانمندسازی و توسعه فرهنگی و اقتصادی مسلمانان جهان داشته باشد.

این مرکز نوآوری امکان حضور دانشجویان خارجی را در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها فراهم می‌کند. این دانشجویان پس از تحصیل و کسب مهارت در مرکز نوآوری یاس می‌توانند مقدمات توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و استقرار شعب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در کشورهای خود را ایجاد کنند و همچنین فضای کار اشتراکی و حضور شتاب‌دهنده‌ها از امکانات این مرکز است.

مختصات "نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور" چیست؟آغاز ثبت‌نام آزمون استخدام بخش خصوصی ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشوردستیابی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به دانش ساخت سازه‌های سبک فولادی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.