تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 58392

نخستین تصویر از سیاره عطارد ثبت شد

نخستین تصویر از سیاره عطارد ثبت شد

نخستین تصویر از سیاره عطارد ثبت شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین تصویر از سیاره عطارد در قالب ماموریت‌های مشترک تعریف شده بین آژانس فضایی اروپا و ژاپن ثبت شد که این تص..

نخستین تصویر از سیاره عطارد ثبت شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین تصویر از سیاره عطارد در قالب ماموریت‌های مشترک تعریف شده بین آژانس فضایی اروپا و ژاپن ثبت شد که این تصویر جمعه ۱ اکتبر ۲۰۲۱ گرفته شده است. آژانس فضایی اروپا (ESA) اعلام کرده است که تصویر گرفته شده، نیمکره شمالی عطارد را نشان می‌دهد که دارای ویژگی‌های مشخصی از جمله دهانه لرمونتف به عرض ۱۶۶ کیلومتر (عرض ۱۰۳ مایل) است.

یک فضاپیمای مشترک اروپایی و ژاپنی نخستین تصویر عطارد را در حالی که در ماموریت تحویل دو کاوشگر به مدار در سال ۲۰۲۵ در داخل سیاره منظومه شمسی حرکت می‌کرد، مشاهده کرد. فضاپیما یک عکس سیاه و سفید با وضوح پایین با یکی از دوربین‌های نظارتی خود گرفته است.

بِپی کُلُمبو (BepiColombo) نام ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) برای بررسی سیاره تیر (عطارد) است. این ماموریت شامل دو ماهواره است که به‌طور هم‌زمان و پیوسته با هم در ساعت ۰۱:۴۵ یوتی‌سی در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ به فضا فرستاده شدند. این دو ماهواره در رابطه با ماموریتی که دارند "مدارگرد سیاره‌ای عطارد" (MPO)، و "مدارگرد مگنتوسفری عطارد" (MMO)، نام‌گذاری شده‌اند. هدف از این ماموریت یک مطالعه جامع و گسترده بر روی سیاره عطارد است که بررسی میدان مغناطیسی، مگنتوسفر و ساختار و سطح داخلی آن سیاره را شامل می‌شود.

در پروژه "BepiColombo" پنج پرواز دیگر مورد نیاز است تا بتواند مدار سیاره‌ای عطارد ESA و مدارگرد مغناطیسی عطارد JAXA را مورد مطالعه قرار دهد. این ماموریت به نام دانشمند ایتالیایی Giuseppe 'Bepi' Colombo نام‌گذاری شده است.

بپی‌کلمبو به نام ژوزفی کلمبو (۱۹۲۰–۱۹۸۴) دانشمند، ریاضیدان و مهندس ایتالیایی در دانشگاه پادووا ایتالیا، نام‌گذاری شده‌ است که نخستین‌بار در سال ۱۹۷۴ در مأموریت مارینر ۱۰، مانور کمک گرانشی منفرد گشتاور میان‌سیاره‌ای را اجرا کرد که امروزه به عنوان روشی معمول توسط پروب‌های میان‌سیاره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار هوا و فضا ,

"چانگ‌ای‌۴" چینی و انجام ۱۰۰۰ روز ماموریت در سمت پنهان ماه!قطع ارتباط زمین و مریخ به خاطر حضور خورشید!

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.