تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 72998

نخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان را تماشا کنید

نخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان را تماشا کنید

نخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان را تماشا کنیدنخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان منتشر شد. شرکت Orbital Assembly این اقامتگاه فضایی را در سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد کرد.
شرک..

نخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان را تماشا کنید

نخستین تصاویر از طراحی داخلی اولین هتل فضایی جهان منتشر شد. شرکت Orbital Assembly این اقامتگاه فضایی را در سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد کرد.

شرکت فضایی Orbital Assembly برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ با ارائه طرح‌های خود برای ایجاد یک هتل فضایی در نزدیکی مدار زمین اعلام کرد این پروژه در سال ۲۰۲۵ میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. در همین راستا این شرکت به تازگی اولین تصاویر از طراحی داخلی این اقامتگاه فضایی را منتشر کرد که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با اولین هتل فضایی جهان

این هتل فضایی متشکل از چندین ماژول بوده که محورهای بالا برنده هر یک از آنها را به یکدیگر متصل می‌کنند. اتصال تمام ماژول‌ها به محورها یک چرخ بزرگ را تشکیل داده که در مدار زمین همانند ایستگاه فضایی بین‌المللی به چرخش درخواهد آمد.

هتل فضایی

شرکت Orbital Assembly طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو ایستگاه فضایی را برای اقامت گردشگران به فضا خواهد فرستاد؛ ایستگاه پایونیر با ظرفیت ۲۸ نفر طی ۳ سال عملیاتی شده و در سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد افتتاح آن خواهیم بود. ایستگاه وویجر به عنوان طرح اصلی این شرکت دارای ظرفیتی حدود ۴۰۰ نفر بوده و در سال ۲۰۲۷ میلادی افتتاح خواهد شد.

هتل فضایی

شرکت Orbital Assembly هدف خود از اجرای این پروژه‌ها را ایجاد یک پارک تجاری فضایی برای شرکت‌ها و همچنین ایجاد اقامتگاهی برای گردشگران فضایی اعلام کرد. این پروژه آمده تا رویای گردشگری را در آینده‌ای نزدیک محقق کند. گفتنی است ریچارد برانسون، بنیانگذار میلیاردر ویرجین از طریق شرکت ویرجین گلکتیک طی سال قبل توانست به کمک فضاپیمای نیوشپرد شرکت بلو اوریجین به فضا سفر کند؛ سفری که نشان داد تجاری‌سازی سفرهای فضایی زودتر از آنچه که تصور می‌شد عملی خواهد شد.

هتل فضایی

البته در حال حاضر قیمت هر سفر فضایی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل بسیاری صنعت گردشگری فضایی را طرحی ویژه ثروتمندان می‌دانند، اما تیم آلاتوره، مدیر عامل Orbital Assembly اعلام کرد صنعت گردشگری فضایی به سرعت رونق خواهد گرفت و پس از مدتی تمام مردم می‌توانند به فضا سفر کنند.

هتل فضایی

آلاتوره در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ایستگاه‌های وویجر و پایونیر از فضاهای اداری و امکانات تحقیقاتی متعددی برخوردار خواهند بود و شرکت‌ها نیز می‌توانند آنها را اجاره کنند. همچنین این پروژه برای شرکت Orbital Assembly یک بازی برد برد خواهد بود؛ چراکه بسیاری از اهداف کوتاه مدت این شرکت نیازمند بودجه‌های زیادی بوده که با اجرای چنین پروژه‌هایی می‌توان آنها را تامین کرد.

هتل فضایی

هر دو ایستگاه فضایی این شرکت شبیه یک چرخ در حال چرخش طراحی شدند و پس از استقرار در مدار زمین همانند ایستگاه فضایی بین‌المللی به دور زمین خواهند چرخید. طبق گفته آلاتوره، برای این دو ایستگاه آرامش گرانش مصنوعی در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند کارهایی چون خوردن و نوشیدن در حالت نشسته و همچنین دوش گرفتن را به راحتی انجام دهند. همچنین بخش‌هایی از این هتل فضایی دارای گرانش کمتر بوده تا محیطی سرگرم‌کننده برای گردشگران فراهم شود.

هتل فضایی

گفتنی است ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز در سال‌های گذشته به مکانی برای گردشگران تبدیل شده بود؛ برای مثال در سال ۲۰۰۱ میلادی دنیس تیتو اولین گردشگر فضایی جهان به این ایستگاه سفر کرد، اما طبق گفته آلاتوره ایستگاه فضایی بین‌المللی با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسعه پیدا کرده و با هتل فضایی شرکت Orbital Assembly بسیار متفاوت خواهد بود.

گفتنی است برای ایجاد یک جامعه فضایی مواردی چون تعیین میزان گرانش مصنوعی ضروری و مدت زمان مجاز برای بودن در معرض تشعشعات فضایی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در همین راستا آلاتوره اعلام کرد با توجه به اینکه گردشگران بیشتر از ۲ هفته در این هتل فضایی اقامت نخواهند داشت، چنین مواری روی آنها تاثیری نمی‌گذارد و این موارد فقط برای افرادی مشکل‌ساز خواهد بود که به مدت طولانی در ایستگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد. در همین راستا اقدامات ضروری برای مراقبت از کارکنان این هتل فضایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منبعcnnمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.