تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 30154

نحوه رفع مشکل اتصال وای فای با ۸ روش کاربردی و ساده

نحوه رفع مشکل اتصال وای فای با ۸ روش کاربردی و ساده

نحوه رفع مشکل اتصال وای فای با ۸ روش کاربردی و ساده در این مطلب به معرفی ۸ روش مختلف و کاربردی، برای رفع مشکل اتصال وای فای خواهیم پرداخت؛ اگر شما هم چنین مشکلی دارید، پس با ما همراه باشید.
مشکل اتصال وای فای در گوشی‌های اندروید و iOS، امروزه یکی از پرتکرارترین مسائلی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند؛ تا حدی که حتی ممکن است گوشی شما به مودم اصلی خود که قبلا هم به آن وصل شده بودید، نیز متصل نشود. اما در صورت بروز چنین مشکلاتی چه باید کرد؟
راهکارهای رفع مشکل اتصال وای فای خوشبختانه روش‌های بسیاری برای رفع مشکل اتصال وای فای وجود دارد که امروز چندی از پرکاربردترین آن‌ها را در اختیار شما کاربران گجت نیوز قرار خواهیم داد.
۱. حالت Airplane Mode اگر گوشی شما به مودمی که تاکنون به آن وصل شده و ذخیره کرده‌اید متصل نمی‌شود، بهتر است یکبار آن را به حالت Airplane ببرید و مجددا آن را امتحان کنید.
برای انجام این کار، ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و در قسمت Wifi and Internet تیک گزینه Airplane Mode را بزنید. البته دقت کنید که این تنظیمات ممکن است برای گوشی‌های مختلف نام متفاوتی را ..

نحوه رفع مشکل اتصال وای فای با ۸ روش کاربردی و ساده

در این مطلب به معرفی ۸ روش مختلف و کاربردی، برای رفع مشکل اتصال وای فای خواهیم پرداخت؛ اگر شما هم چنین مشکلی دارید، پس با ما همراه باشید.

مشکل اتصال وای فای در گوشی‌های اندروید و iOS، امروزه یکی از پرتکرارترین مسائلی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند؛ تا حدی که حتی ممکن است گوشی شما به مودم اصلی خود که قبلا هم به آن وصل شده بودید، نیز متصل نشود. اما در صورت بروز چنین مشکلاتی چه باید کرد؟

راهکارهای رفع مشکل اتصال وای فای

خوشبختانه روش‌های بسیاری برای رفع مشکل اتصال وای فای وجود دارد که امروز چندی از پرکاربردترین آن‌ها را در اختیار شما کاربران گجت نیوز قرار خواهیم داد.

۱. حالت Airplane Mode

اگر گوشی شما به مودمی که تاکنون به آن وصل شده و ذخیره کرده‌اید متصل نمی‌شود، بهتر است یکبار آن را به حالت Airplane ببرید و مجددا آن را امتحان کنید.

برای انجام این کار، ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و در قسمت Wifi and Internet تیک گزینه Airplane Mode را بزنید. البته دقت کنید که این تنظیمات ممکن است برای گوشی‌های مختلف نام متفاوتی را داشته باشد. همچنین راه دیگر و ساده‌تری برای انجام اینکار، در پنل تنظیمات سریع گوشی‌ها نیز وجود دارد؛ تنها کافیست تا از بالای صفحه انگشت خود را به پایین بکشید و با ظاهر شدن پنل تنظیمات، گزینه Airplane Mode را (که معمولا به شکل یک هواپیما است) انتخاب کنید.

با این کار گوشی شما از هرگونه اتصال خارجی قطع می‌شود و ممکن است در برخی گوشی‌ها مشکل وصل شدن به مودم وای فای را حل کند.

۲. پسورد مودم وای فای را چک کنید

معمولا یکی از مسائلی که مانع وصل شدن به مودم وای فای می‌شود، وارد کردن پسورد غلط است؛ بدین شکل که اگر تنها یک حرف کوچک یا بزرگ را اشتباه وارد کنید، قادر به اتصال به مودم وای فای مورد نظر نخواهید بود.

درصورتی که پسورد را پیدا نکرده‌اید، اگر از مودم خانگی خود استفاده می‌کنید وارد سایت تنظیمات مودم به نشانی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ شوید (آدرس را در مرورگر کامپیوتری که به مودم وصل است وارد کنید)؛ سپس در منو ظاهر شده، به جای نام کاربری و پسورد عبار‌ت admin را وارد کنید (اگر آن‌ها را تغییر نداده باشید).

مشکل اتصال وای فای

بعد از آن، لازم است که مانند تصویر بالا، وارد بخش Wireless Settings شوید و در منو جدید، از بین گزینه‌های سمت چپ، گزینه Wireless Security را انتخاب کنید. سپس در جعبه مقابل کلمه Security Key می‌توانید پسورد خود را ببینید؛ همچنین اگر پسورد برای شما نمایان نمی‌شود، آن را به دلخواه عوض کنید.

۳. مودم وای فای را خاموش/روشن کنید

برخی مواقع ممکن است که مشکل از عملکرد مودم و عدم اتصال لحظه‌ای آن به خطوط ارتباطی اوپراتور باشد؛ برای رفع این مشکل، باید یکبار مودم خود را حداقل برای ۱ تا ۲ دقیقه خاموش، و سپس آن را روشن کنید.

۴. مودم وای فای را از لیست ذخیره پاک کنید

یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای رفع این مشکل، پاک کردن مودم وای فای مورد نظر از لیست ذخیره‌های گوشی، و سپس متصل شدن به آن است.

مشکل اتصال وای فای

برای این کار، ابتدا وارد تنظیمات وای فای گوشی خود شده و سپس در لیست مودم‌های موجود، روی مودم مورد نظر خود کلیک کنید؛ سپس از منو نمایش داده شده (مانند تصویر بالا) گزینه Forget را بزنید تا گوشی به کلی از هماهنگی با وای فای قطع شود. حال مجددا روی مودم کلیک کرده و با وارد کردن پسورد خود به آن متصل شوید.

۵. آی پی گوشی خود را تنطیم کنید

در برخی مواقع، درست عمل نکردن تشخیص آی پی (IP) گوشی باعث می‌شود تا گوشی به عنوان دستگاه ذخیره شده شناسایی نشود و مودم به صورت خودکار مانع وصل شدن آن شود.

مشکل اتصال وای فای

برای رفع این مسئله، لازم است وارد تنظیمات وای فای گوشی خود شده و پس از کلیک کردن روی نام مودم خود، گزینه Advanced را انتخاب کنید؛ بعد از آن، به دنبال گزینه‌ای به نام IP Settings بگردید و آن را روی حالت Static تنظیم کنید. سپس در جعبه زیر این گزینه (قسمت IP adress) آی پی مودم خود را (که معمولا همان ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ خواهد بود) وارد کنید. دقت کنید که برای یافتن آی پی مودم می‌توانید مجددا به بخش تنظیمات مودم در رایانه شخصی خود مراجعه کنید.

۶. تنظیمات وای فای گوشی خود را ریست کنید

اگر هیچ‌یک از گزینه‌های بالا پاسخگو مشکل شما نبودند، لازم است تا یکبار تنطیمات وای فای گوشی خود را ریست کنید. برای انجام این کار، ابتدا وارد تنطیمات گوشی شده و سپس در قسمت System و یا Reset and Back Up به دنبال گزینه‌ای به نام Reset Options و یا Reset باشید (در گوشی‌های مختلف نام این گزینه متفاوت است).

مشکل اتصال وای فای

حال مانند تصویر بالا، روی گزینه Reset Wifi, Mobile and Bluetooth کلیک کنید. دقت کنید که با زدن این گزینه، تمامی وای فای‌ها و دستگاه‌های بلوتوث ذخیره‌سازی شده شما از گوشی پاک می‌شوند و باید مجددا راه‌اندازی شوند.

۷. نرم‌افزار گوشی خود را به‌روز رسانی کنید

چنین موردی این روزها بسیار کمتر پیش‌خواهد آمد، اما در صورتی که از یک گوشی قدیمی استفاده می‌کنید، اگر که به‌روز رسانی رسمی برای دستگاه شما منتشر شده باشد، لازم است که آن را نصب کنید.

برای انجام این کار، ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و در همان منو و یا منو System به دنبال گزینه Software Update یا System Update باشید. در این بخش، اگر به‌روز رسانی خاصی برای شما در دسترس باشد، سیستم پس از دانلود آن را به صورت خودکار نصب خواهد کرد.

۸. گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

آخرین گزینه پس از تمامی مراحل بالا، بردن گوشی به تنظیمات کارخانه است. البته دقت کنید که قبل از انجام این کار، ابتدا از فایل‌های گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا فیلم، عکس و سایر داده‌های شما حذف نشود. همچنین اگر در گوشی خود از کارت حافظه با همان رم استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم که آن را از گوشی جدا کنید.

مشکل اتصال وای فای

حال مجددا مانند مرحله ۶ به منو ریست بروید و اینبار روی گزینه Erase All کلیک کنید. این کار تمامی داده‌ها و تنظیمات گوشی را به حالت اول برخواهد گرداند و به احتمال بسیار بالا، مشکل شما را برای اتصال به مودم وای فای مورد نظر رفع خواهد کرد.

اگر با وجود انجام درست تمامی مراحل بالا همچنان مشکل شما حل نشده است، باید بدانید که این مسئله به سخت‌افزار گوشی و یا مودم شما مربوط خواهد بود. برای اطمینان از این مسئله، بهتر از با گوشی دیگری نیز این موارد را امتحان کنید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.