تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 35902

نحوه تمیز کردن ۴ نوع فرش رایج

نحوه تمیز کردن ۴ نوع فرش رایج

نحوه تمیز کردن ۴ نوع فرش رایجمعمولا اولین موردی که دوستان و میهمانان هنگام ورود به خانه به آن توجه می‌کنند کف زمین و فرشی است که بر زمین انداخته‌شده است؛ بنابراین وقتی یک فرش زیبا و تمیز کف زمین را بپوشاند، فضای خانه بسیار زیبا و صمیمی‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا گردوغبار و کثیفی فرش موجب می‌شود که زیبایی و طراوت فرش دیده نشود و نمای درونی منزل به چشم نیاید.
البته در خصوص نظافت فرش لازم به ذکر است که فرش‌ها نیازی به شستن زیاد ندارند و حدودا یک یا دو بار در سال شستشو کافی می‌باشد.
همان‌طور که میدانید شستن فرش در منزل یک فعالیت کاملا طاقت فرساست که زمان بیشتری را نسبت به فعالیت‌های عادی هنگام نظافت منزل شما می‌طلبد. اگر شما ساکن تهران هستید قالیشویی غرب تهران می‌تواند فرش‌های شما را در کمترین زمان و تمیزترین شکل ممکن شستشو دهد.

شرکت‌های قالیشویی در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و آن را کاملاً سریع انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر تصمیم به شستشوی فرش خوددارید به شما توصیه می‌شود که به خدمات آن‌ها اعتماد کنید، البته ممکن است که از مدت کوتاهی که آن‌ها فرش شمارا می‌شورند متعجب شوید و گمان کن..

نحوه تمیز کردن ۴ نوع فرش رایج

معمولا اولین موردی که دوستان و میهمانان هنگام ورود به خانه به آن توجه می‌کنند کف زمین و فرشی است که بر زمین انداخته‌شده است؛ بنابراین وقتی یک فرش زیبا و تمیز کف زمین را بپوشاند، فضای خانه بسیار زیبا و صمیمی‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا گردوغبار و کثیفی فرش موجب می‌شود که زیبایی و طراوت فرش دیده نشود و نمای درونی منزل به چشم نیاید.

البته در خصوص نظافت فرش لازم به ذکر است که فرش‌ها نیازی به شستن زیاد ندارند و حدودا یک یا دو بار در سال شستشو کافی می‌باشد.

همان‌طور که میدانید شستن فرش در منزل یک فعالیت کاملا طاقت فرساست که زمان بیشتری را نسبت به فعالیت‌های عادی هنگام نظافت منزل شما می‌طلبد. اگر شما ساکن تهران هستید قالیشویی غرب تهران می‌تواند فرش‌های شما را در کمترین زمان و تمیزترین شکل ممکن شستشو دهد.

فرش

شرکت‌های قالیشویی در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و آن را کاملاً سریع انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر تصمیم به شستشوی فرش خوددارید به شما توصیه می‌شود که به خدمات آن‌ها اعتماد کنید، البته ممکن است که از مدت کوتاهی که آن‌ها فرش شمارا می‌شورند متعجب شوید و گمان کنید که فرش شما به‌خوبی شسته نشده است اما جالب است بدانید که مجهز بودن این شرکت‌ها به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها موجب تسریع در شستشو شده است.

ولی اگر به هر دلیلی تصمیم دارید خودتان فرش‌ها را بشورید، باید بدانید که روش‌های متعدد و خاصی برای انجام آن وجود دارد؛ و با توجه به تفاوت در نوع موادی که در بافت فرش به‌کاررفته است، تمیز کردن تمام فرش‌ها به یک‌شکل و یک روش صحیح نیست.

انواع فرش

در زیر به انواع فرش و نحوه نظافت و شستشو هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

فرش‌های ماشینی

نظافت و تمیزی منظم فرش‌های مصنوعی با جاروبرقی انجام می‌شود. نظافت منظم گردوغبار و ذرات ریز، موجب می‌شود تا فرش‌ها زیباتر به نظر برسند. به عبارتی هرچه بیشتر آن را تمیز کنید، دوام و زیبایی آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. این نوع فرش در مقایسه با سایر انواع فرش، کمی خاص‌تر است و برای تمیز کردن آن به محصولات خاصی نیاز است تا از نتایج ناخواسته مانند؛ تغییر رنگ یا آسیب رساندن به بافت فرش جلوگیری کند. هنگام خرید چنین فرشی باید برچسب آن را با دقت بخوانید.

البته لازم به ذکر است که همیشه می‌توانید روش‌های جایگزین تمیز کردن فرش را برای از بین بردن لکه‌های فرش امتحان کنید ازجمله آن‌ها؛ ترکیب جوش‌شیرین و آب گرم است که می‌تواند کار بزرگی انجام دهد، اما باید اطمینان حاصل کنید که فرش شما هنگام درمان به این روش آسیب نبیند (می‌توانید این کار را فقط در یک نقطه کوچک از فرش انجام دهید)

فرش‌های پشمی

فرش‌های پشمی، برای نظافت منظم این نوع فرش‌ها نیز باید از جاروبرقی استفاده کنید. اگر می‌خواهید کثیفی، گردوغبار یا لکه‌ای را از این نوع فرش پاک‌کنید، به شما توصیه می‌شود بهترین و مناسب‌ترین محصول را برای شستشو این نوع فرش تهیه کنید زیرا برخی از محصولات ازجمله؛ محصولات قلیایی برای آن‌ها مناسب نیستند و این محصولات مطمئناً به بافت فرش شما آسیب می‌رسانند و ممکن است آسیب وارده به فرش شما به نحوی باشد که خسارت جبران‌ناپذیری را به شما تحمیل کند و بافت و زیبایی فرش را از بین ببرد که در این حالت شما چاره‌ای جز تعویض و خرید فرشی نو که امروزه هزینه‌های آن بسیار زیاد است ندارید. در خصوص شستن فرش‌های پشمی همواره این نکته را در نظر بگیرید که پشم مقدار زیادی آب را جذب می‌کند و برای خشک شدن زمان زیادی را نیاز دارد بنابراین، باید صبر زیادی داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما پشمی است یا خیر می‌توانید با کمک یک شمع به‌راحتی متوجه این موضوع شوید. یک‌قسمتی از فرش خود را

نزدیک شعله شمع قرار دهید اگر بویی که پس از انجام آن احساس خواهید کرد شبیه بوی موهای سوخته باشد فرش شما پشمی است.

یکی از مراکزی که در تهران برای شستشوی قالی، فرشینه، مبل و… وجود دارد قالیشویی اختیاریه است، این قالیشویی با دارا بودن مجهزترین دستگاه‌های شست‌وشو می‌تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

فرش

فرش الیاف گیاهی

فرش‌های الیاف گیاهی، این فرش‌ها نسبت به سایر انواع فرش حساسیت بیشتری دارند و در مقایسه بافرش های مصنوعی و پشمی لکه‌ها را تحمل نمی‌کنند. تمیز کردن منظم آن‌ها شامل پاک کردن دقیق رسوبات خاک با کمک جاروبرقی است.

فرش‌های الیاف گیاهی بسیار زودتر کثیف می‌شوند و وقتی لکه‌ها را پاک می‌کنید یا می‌خواهید کاملاً آن‌ها را تمیز کنید، باید به خشک شدن آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

یک نکته بسیار مهم و ظریف در مورد این نوع فرش‌ها این است که اگر می‌خواهید به شکل مطلوبی تمیز شوند، باید از تهویه هوا، پنکه یا هر وسیله مناسب دیگری برای خشک‌کردن بهتر آن‌ها استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که این دستگاه‌ها باید با کمترین سرعت خودکار کنند تا به فیبر فرش آسیبی نرسانند.

فرش دستبافت

برای تمیز کردن فرش‌های دستباف باید دقت زیادی داشته باشید. این نوع فرش‌ها نسبت به دیگر فرش‌های بازار گران‌تر هستند و وزن سنگین‌تری دارند. برای شستن آن‌ها باید حتماً از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم منجر به ترکیب رنگ‌های تاروپود فرش می‌شود. همچنین مواد شوینده این فرش‌ها باید خنثی باشد یعنی از پودر دستی و یا شامپو فرش استفاده نمایید تا به بافت فرش آسیبی وارد نشود. لازم به ذکر است بعد از اتمام شستن فرش دستبافت نباید آن را لوله کنید این عمل منجر به پس دادن رنگ و زرد شدن ریشه‌های فرش می‌شود.

همان‌طور که خودتان می‌بینید، انواع مختلف فرش‌ها روش‌های مختلفی را برای تمیز شدن می‌طلبند. اگر تمایل ندارید که زحمت شستن فرش در منزل را تحمل‌کنید یا وقت کافی برای نظافت فرش ندارید، شرکت‌های قالیشویی متعددی در سطح شهرها موجود هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهد تا ظرف مدت کوتاهی یک فرش کاملاً تمیز و آماده برای استفاده داشته باشید.

قالیشویی توحید از شرکت‌های قالیشویی به نامی است که درزمینه ی تمیز کردن و شستشو فرش، فرشینه، مبلمان سالیان متمادی تجربه دارد و با کادری مجرب و متخصص فعالیت‌هایی ازجمله؛ شستشوی فرش، مبلمان، موکت با روش‌هایی که به الیاف، رنگ و بافت فرش آسیبی نرساند. سرویس حمل‌ونقل از درب منزل تا قالیشویی و بالعکس، ارائه رسید هنگام تحویل فرش، ارائه مطالب آموزشی در وب‌سایت قالی‌شویی، مجهز به دستگاه‌های پیشرفته را در شعب مختلفی از سطح شهر تهران ازجمله؛ قالیشویی اقدسیه را ارائه می‌کند. همچنین قالیشویی توحید به‌منظور جلب رضایت مشتریان خود، تضمین را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.