تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر : 588244

نحوه تشخیص بهترین سهام دلاری در بورس ایران

نحوه تشخیص بهترین سهام دلاری در بورس ایران

سهام دلاری به آن دسته از سهام شرکت های بورسی گفته می شود که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند. بنابراین بخش مهمی از درآمد این شرکت ها به دلار است. قیمت چنین سهم‌هایی در بورس ایران تحت تاثیر نوسانات ارز در بازار داخلی است و به همین دلیل با افزایش

سهام دلاری به آن دسته از سهام شرکت های بورسی گفته می شود که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند. بنابراین بخش مهمی از درآمد این شرکت ها به دلار است. قیمت چنین سهم‌هایی در بورس ایران تحت تاثیر نوسانات ارز در بازار داخلی است و به همین دلیل با افزایش نرخ دلار، قیمت سهام این شرکت‌ها هم افزایش پیدا می کند. تعداد شرکت های صادرات محور در بورس ایران زیاد است. بنابراین برای انتخاب بهترین سهام دلاری باید به مسائل دیگری هم دقت کنید که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

اقدامات لازم برای خرید سهام دلاری

وجود مشکلات تورمی در ایران و بالا رفتن نرخ ارز باعث شده تا افراد زیادی در داخل کشور به دنبال کسب درآمد دلاری باشند. برای کسب درآمد دلاری از داخل ایران، روشهای کاربردی متعددی وجود دارد. از بین این روشهای کسب درآمد ارزی می توان به فعالیت های فریلنسری، اپلیکیشن های گوگل، سایت آمازون، انواع سرمایه گذاری ها و … اشاره کرد. یکی از این روشهای کسب درآمد دلاری، سرمایه گذاری در سهام صادرات محور بورس ایران است. برای خرید سهام اولین کاری که باید بکنید این است که در یک کارگزاری معتبر بورسی ثبت نام کنید. بهترین کارگزاری‌ های‌‌ بورس ایران، امکانی را برای شما فراهم می کنند که بتوانید همزمان در سایت کارگزاری و سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری دریافت کنید. علاوه بر این، اگر کارگزاری مناسبی انتخاب کنید، می توانید از مزایایی همچون پرداخت سود برای باقی مانده وجه، سرعت مناسب معاملات خرید و فروش، عدم قطعی سامانه‌های آنلاین کارگزاری و … برخوردار شوید.

بعد از انتخاب کارگزاری و ثبت نام در آن می توانید با حداقل مبلغ پانصد هزار تومان، کار سرمایه‌گذاری در سهام دلاری بورس ایران را شروع کنید اما پیش از خرید سهام باید بدانید دقیقا کدام سهم دلاری در آینده افزایش قیمت خواهد داشت و به شما سود خواهد رساند.

خرید کدام سهام دلاری در بورس سود بیشتری دارد؟

برای خرید سهام دلاری باید از آموزش جامعی که در آن تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تکنیک های تابلوخوانی بورس ایران وجود داشته باشد، استفاده کنید. بعد از یادگیری این آموزشها باید به سراغ تحلیل و بررسی سهم های ارزشمند بورس که تعداد آنها کم نیست بروید و زمان زیادی را برای شناسایی سهم‌هایی که ارزش ذاتی‌شان کمتر از قیمت کنونی‌شان است، صرف کنید.

از آنجایی که این کار بسیار زمان‌بر است، پیشنهاد می کنیم از سیگنال بورس تهران که توسط مراکز معتبر اعلام می شود، استفاده کنید. مجموعه آموزش بورس، یکی از معتبرترین سایت های فعال در زمینه آموزش بورس و فارکس است و سیگنال های معتبری به همراه زمان دقیق ورود به معامله و خروج از آن برای خرید و فروش در بورس ایران، صادر می کند.

در این مجموعه با همکاری تعدادی از بهترین اساتید و کارشناسان بورسی، بهترین فرصت های خرید در سهم های دلاری و ریالی بررسی شده و در اختیار کاربران سایت قرار می گیرند. سبد پیشنهادی سهام انجمن خبرگان این مجموعه، در سال گذشته با سوددهی بسیاری همراه بوده است بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما به این سایت با آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com سر بزنید و از مجموعه سیگنال های معتبر و آموزشهای آن در تمام جنبه های معامله گری استفاده کنید.

رابطه تورم و سهام دلاری چیست؟

در زمانی که نرخ دلار در ایران افزایش پیدا می کند، تورم بیشتر شده و ارزش ریال کاهش پیدا میکند. در چنین شرایطی سرمایه گذاری در سهامی که ارزش آن وابسته به قیمت دلار است، باعث حفظ ارزش سرمایه افراد می شود. فرض کنید زمانی که قیمت دلار 30 هزار تومان است، 100 میلیون تومان دارید اما زمانی که قیمت دلار به 35 هزار تومان تغییر می کند، ارزش سرمایه ریالی شما کمتر می شود. به عبارت دیگر، با همان 100 میلیون، قادر به خرید کالاهای کمتری خواهید بود. بنابراین برای حفظ ارزش سرمایه در زمان تورم و بیشتر کردن آن، سرمایه گذاری‌های دلاری بهترین گزینه‌های ممکن برای فعالیت هستند چون با افزایش قیمت دلار، ارزش آنها نیز بیشتر می شود.

علت بهتر بودن سهام دلاری در چیست؟

شرکتهایی که سهام دلاری دارند، عمدتا هزینه های ریالی دارند یعنی در برابر درآمد دلاری، برای هزینه‌های شرکت از ریال استفاده می کنند به همین دلیل چنین شرکت هایی ارزش بیشتری برای خرید در زمان تورم دارند البته صِرف دلاری بودن سهام به معنای مناسب بودن آن برای سرمایه گذاری نیست و شما باید این سهم ها را از نظر بنیادی و تکنیکال بررسی کرده و یا از سیگنال بورس تهران که توسط کارشناسان این زمینه معرفی می شود، استفاده کنید.

در جدول زیر می‌توانید چندین نمونه از نمادهای معاملاتی بورس ایران که به عنوان سهام دلاری و چندین نمونه از شرکت‌هایی که به عنوان سهام ریالی شناخته می شوند را مشاهده کنید.

سهام دلاریسهام ریالی
فخوز (فولاد خوزستان)شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)
فایرا (آلومینیوم ایران)وپاسار (بانک پاسارگاد)
مارون (پتروشیمی مارون)همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران)
کاوه (فولاد کاوه جنوب کیش)غزر (زر ماکارون)

 

رابطه قیمت دلار و سهام دلاری در بورس

لازم به ذکر است که همزمان با افزایش قیمت دلار، دقیقا در همان روز یا هفته، قیمت سهم های دلاری، افزایش پیدا نمی کند. در واقع زمانی که افزایش قیمت دلار در بازار تثبیت شد، اثر خود را بر روی سهم‌های دلاری بورس نیز می گذارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، بالا رفتن قیمت دلار، تنها فاکتور خرید سهام دلاری نیست و شما باید تحلیل فاندامنتال و تکنیکال سهم را نیز در نظر داشته باشید.

داشتن یک پرتفوی بورسی متنوع، ریسک سرمایه گذاری را کمتر می کند؟

تا این جای کار، در مورد ارزش بالای سهام دلاری به دلیل تورم موجود در ایران حرف زدیم اما باید بگوییم در میان سهم های ریالی نیز، شرکت های ارزشمندی وجود دارند که اگر قادر به شناسایی آنها باشید، می توانید با خرید به موقع آنها سود خوبی به دست بیاورید. بنابراین با تنوع بخشیدن به سبد سهام خود می توانید تا حد بسیار زیادی، ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که سهام دلاری بورس ایران در زمان افزایش نرخ دلار، ارزش خرید بسیاری دارد اما باید با روشهای اصولی و استفاده از تحلیل‌های تکنیکال، بنیادی و تابلوخوانی، بهترین سهام دلاری را پیدا کرده و یا از سیگنال های معتبر بورس تهران استفاده کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.