تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۴۶
کد خبر : 58524

نحوه استفاده زرده تخم مرغ برای تقویت مو

نحوه استفاده زرده تخم مرغ برای تقویت مو

فهرست۱ بهترین روش برای تقویت مو با زرده تخم مرغ۱.۱ تهیه ماسک مو با زرده تخم مرغ۱.۲ آیا استفاده از زرده تخم مرغ می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد؟۱.۳ آیا استفاده از سفیده تخم مرغ برای رشد و تقویت مو نیز مفید است؟۱.۴ ماسک زرده تخم مرغ، عسل و موز نحوه استفاده زرده …

نحوه استفاده زرده تخم مرغ برای تقویت مو : امروزه روش های مختلف و متفاوتی وجود دارد که به واسطه آنها می‌توان موها را تقویت کرد و موجب شادابی آنها شد؛ البته یکی از روش‌های رایجی که توسط بیشتر افراد امتحان می شود استفاده از زرده تخم مرغ برای تقویت مو می باشد اما اینکه چگونه از زرده تخم مرغ استفاده کنیم و موجب تقویت مو و رشد و شادابی آنها شویم همواره سوالی ست که در ذهن بسیاری از افراد شکل میگیرد. شما می توانید با مطالعه این پست با نحوه استفاده زرده تخم مرغ برای تقویت مو آشنا شوید… با ما همراه شوید….

بهترین روش برای تقویت مو با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی از مواردی محسوب می شود که شامل خواص پروتئینی و ویتامینی زیادی بوده و می‌توانیم به ویتامین E، ویتامین D و بیوتین، فولات و غیره اشاره کنیم. اگر یک زرده تخم‌مرغ داشته باشید و بخواهید از آن استفاده کنید می‌توانید با دارا بودن چنین مواد مغذی در زرده تخم‌مرغ موجب سلامتی مو و شادابی آنها شوید و یک موی سالم و براق را برای خودتان داشته باشید.

بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو، کاهش رشد مو، شکنندگی مو و غیره می شوند به سراغ این روش درمانی می‌رود و از زرده تخم مرغ استفاده می کنند اما اینکه چگونه از زرده تخم مرغ استفاده کنیم بسیار مهم می باشد.

داشتن موی شاداب با تخم مرغ

  • اگر تصمیم دارید که به صورت خوراکی از زرده تخم مرغ استفاده کنید می توانید برای داشتن موهای سالم تر در رژیم غذایی تان تخم مرغ های بیشتری را جای بدهید؛ یکی از گزینه های بسیار عالی مصرف تخم مرغ برای صبحانه است چرا که با داشتن مواد مغذی علاوه بر اینکه بدن شما را بهتر تغذیه می کند بلکه به سلامت موهای شما نیز کمک خواهد کرد.
  • روش دیگر برای مصرف زرده تخم مرغ استفاده از مکمل ها می باشد. قرص هایی در داروخانه‌ها وجود دارد که نسخه های تقطیر شده از پروتئین زرده تخم مرغ می باشند و شما می توانید این مکمل ها را بخرید و آنها را استفاده کنید. با مصرف این گونه قرص ها و مکمل ها بدون اینکه از ماسک موی زرده تخم مرغ استفاده کنید یا به صورت خوراکی آن را مصرف کنید می‌توانید به مواد مغذی در زرده تخم‌مرغ هستند دسترسی داشته باشید و موجب تقویت و رشد موهای خود شوید.

تهیه ماسک مو با زرده تخم مرغ

بجز روش خوراکی و مکمل ها روش دیگری با نام ماسک مو وجود دارد. تهیه ماسک مو با زرده تخم مرغ از جمله روش‌های میباشد که شما میتوانید با زرده تخم مرغ استفاده کنید.
برای درست کردن ماسک مو روغن زیتون و زرده تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید تا بتوانید از مزیت های زرده‌تخم‌مرغ بهره‌مند شوید؛ البته برخی از افراد بدون اینکه بخواهند زرده تخم مرغ را با چیزی دیگری ترکیب کنند آن را به عنوان یک ماسک مو استفاده می‌کنند که البته روش خوبی نیز می‌باشد و به خوبی نیز میتواند موجب مرطوب کردن عمیق پوست و مو شود.

برای تهیه ماسک مو شما هیچ چگونه کار سختی را نخواهید داشت فقط زرده مرغ و روغن را با یکدیگر ترکیب کنید و دستکش بپوشید و سپس این ماسک را با انگشتان خود روی موهای سرتان بمالید و پوست سر و انتهای موهایتان را به خوبی با این ترکیب بپوشانید و حدود یک ساعت اجازه بدهید این ترکیب بر روی موهای شما بماند سپس با آب سرد آن را بشویید. مطمئن باشید با امتحان کردن این روش به سلامت موهایتان خواهید رسید.

سلامت مو و شادابی مو با تهیه ماسک زرده تخم مرغ

آیا استفاده از زرده تخم مرغ می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است شما هم از خودتان بپرسید این است که زرده تخم مرغ می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد یا خیر؟ قطعاً توصیه می‌شود هر چیزی را به اندازه مصرف کنید؛ چرا که مصرف بیش از حد هرگونه مواد غذایی و ماسک مو و غیره ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد؛ در خصوص زرده تخم‌مرغ نیز به دلیل اینکه دارای مقدار کلسترول زیادی است باید به میزان مصرف زرده تخم‌مرغ دقت کنید اما اگر در روزی یک عدد تخم‌مرغ بخورید آسیبی به سلامت شما نخواهد رساند ولی خوردن مقادیر زیادی از زرده تخم مرغ اگر که به دیابت و بیماری قلبی مبتلا هستید می تواند برای شما خطر آفرین باشد.

اما به صورت کلی استفاده از زرد تخم مرغ برای مو به عنوان یک روش کم خطر محسوب می شود هرچند که می تواند عوارض جانبی نیز به دنبال داشته باشد؛ افرادی که نسبت به تخم مرغ حساسیت هستند نباید از زرده آن استفاده کنند حتی اگر بخواهند به صورت یک درمان موضعی زرده تخم مرغ به کار بگیرند برای آن ها اصلاً این روش توصیه نخواهد شد.

آیا استفاده از سفیده تخم مرغ برای رشد و تقویت مو نیز مفید است؟

حالا که در خصوص فواید زرده تخم مرغ و روش های استفاده از آن مطالبی را مطالعه کرده اید بهتر است بدانید سفیده تخم مرغ نیز دارای پروتئین و ویتامین های زیادی بوده است که این مواد هم قطعاً کمک بسیار زیادی در رشد و تجدید مو برای شما خواهند داشت؛ البته استفاده از سفیده تخم مرغ به دلیل دارا بودن آنزیم ها می تواند موجب از بین رفتن آلودگی ها بر روی ساقه مو نیز شود و به همین جهت توصیه می‌شود برای درمان موهای چرب نیز از آن استفاده کرد.

روش استفاده از آن نیز بسیار ساده است و شما می توانید از طریق زیر از سفیده تخم مرغ استفاده کنید:

  • پیش از هر چیزی نصف فنجان سفیده تخم مرغ را به خوبی به هم بزنید و بر روی موهای خود بمالید.
  • اجازه بدهید ۲۰ دقیقه این ترکیب بر روی شما موهای شما بماند و سپس با آب ملایم و شامپو آن را بشویید.

آیا استفاده از سفیده تخم مرغ برای رشد و تقویت مو نیز مفید است؟

ماسک زرده تخم مرغ، عسل و موز

یکی از ماسک های قدرتمند که به شما کمک می کند تا موهای سالم تری داشته باشید ماسک زرده تخم مرغ و عسل و موز است. این ماسک سبب تغذیه موهای شما شده و به درخشش موهایتان نیز کمک می کند.

برای تهیه این ماسک کافی است مواد زیر را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و را به آرامی برای پوست سر و موهایتان بمالید و اجازه بدهید یک ساعت بماند. سپس با شامپو بشویید.

مواد لازم برای تهیه ماسک: 

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک عدد موز پوره شده
  • سه قاشق غذاخوری شیر
  • سه قاشق غذاخوری عسل
  • ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.