تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 52094

نحوه استفاده از فایر باکس

نحوه استفاده از فایر باکس

گروه تولید-صنعتی مزینانی طراح، تولیدکننده و عرضه کننده انواع جعبه های آتش نشانی در ایران است که همواره در تلاش بوده تا علاوه بر فروش محصولات ایمن و مطمئن، در راستای آگاهی بخشی و افزایش دانش مردم نسبت به حوادث آتش سوزی هم گام بردارد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت …

گروه تولید-صنعتی مزینانی طراح، تولیدکننده و عرضه کننده انواع جعبه های آتش نشانی در ایران است که همواره در تلاش بوده تا علاوه بر فروش محصولات ایمن و مطمئن، در راستای آگاهی بخشی و افزایش دانش مردم نسبت به حوادث آتش سوزی هم گام بردارد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت مزینانی، علاوه بر خرید انواع جعبه های آتش نشانی، اطلاعات خود را هم بالاتر ببرید تا در صورت بروز هرگونه حادثه آتش سوزی بهترین عملکرد را داشته باشید.

نحوه استفاده از فایر باکس با توجه به مدل های مختلف این ابزار و عملکرد آن در اطفای حریق به مدل فایر باکس و متعلقات آن بستگی دارد. یعنی اطفاء حریق به وسیله جعبه های نگهدارنده کپسول با جعبه های مجهز به قرقره آتش نشانی متفاوت است. آشنایی با نحوه استفاده از فایر باکس می تواند در تسریع روند عملیات اطفاء حریق بسیار موثر باشد.

چگونه از فایر باکس یا جعبه آتش نشانی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از فایر باکس

فایر باکس یا جعبه آتش نشانی ابزاری مهم در عملیات اطفاء حریق است که عموما در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی نصب می شود. این جعبه در ابعاد استاندارد، اما در مدل های مختلفی طراحی شده و عموما دارای تجهیزات مختلفی می باشد. از این نظر جعبه های آتش نشانی به دو مدل جعبه نگهدارنده کپسول ضد حریق و جعبه نگهدارنده قرقره شیلنگ آتش نشانی تقسیم می شوند.

متعلقات درون جعبه آتش نشانی بسته به حساسیت رایزرهای ساختمان انتخاب می شود. معمولا کارشناسان آتش نشانی توصیه می کنند برای انواع ساختمان ها از جعبه های دو کابین که هم دارای کپسول اطفای حریق و هم دارای شیلنگ قرقره آتش نشانی هستند، استفاده شود. اما به طور کلی بر اساس نیاز ساختمان ها و حساسیت رایزرها می توان از هر یک جعبه های آتش نشانی استفاده کرد.

اکنون با توجه به ضرورت و اهمیت نصب جعبه های آتش نشانی در حفظ ایمنی ساختمان ها و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و خطرناک آتش سوزی، شاید بپرسید بعد از نصب جعبه آتش نشانی چگونه باید از این جعبه در اطفای حریق استفاده کرد؟

آتش سوزی از جمله حوادث ناگواری است که در صورت بروز و عدم توجه به آن امکان افزایش خسارت های مالی و جانی افزایش می یابد و لذا باید در همان لحظات اولیه وقوع حادثه که شعله های آتش هنوز گسترش چندانی در محیط ندارند، آتش را مهار کنید. بنابراین آشنایی با نحوه استفاده از فایر باکس می تواند به شما در مهار هرگونه حادثه آتش سوزی و کاهش خسارت های مالی و جانی کمک نماید.

استفاده از جعبه آتش نشانی با توجه به کاربرد و عملکرد این ابزار در اطفاء حریق کار چندان راحتی نیست و اغلب در حوادث خطرناک و بسیار سهمگین آتش نشان ها هستند که از این جعبه استفاده می کنند. اما آشنایی ساکنین ساختمان با نحوه استفاده از فایر باکس یکی از اقدامات مهمی است که باید برای حفظ ایمنی ساختمان ها به آن توجه داشته باشید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اطفاء حریق با جعبه های آتش نشانی و آشنایی با انواع فایرباکس ها به سایت گروه مزینانی مراجعه کنید. همچنین کارشناسان گروه تولیدی مزینانی آماده اند تا به تمامی سوالات شما درباره حوادث آتش سوزی و نحوه مقابله با آن پاسخ دهند.

راهنمای نحوه استفاده از فایر باکس

نحوه استفاده از فایر باکس

چگونگی استفاده از فایر باکس به مدل فایر باکس و متعلقات آن بستگی دارد. در جعبه های نگهدارنده کپسول اطفاء حریق شما آتش را با استفاده از کپسول مهار می کنید و برای این کار تنها لازم است با فشردن دکمه، درب شیشه ای محافظ جعبه را باز کرده و کپسول را برای انجام عملیات اطفاء حریق از داخل جعبه بیرون آورید.

این در حالی است که برای انجام عملیات اطفای حریق به وسیله جعبه های فایر هوزریل یا جعبه های تجهیز قرقره آتش نشانی باید در چندین مرحله متفاوت آتش را مهار کنید. مهار کردن آتش با جعبه های هوزریل معمولا در حوادث آتش سوزی بسیار بزرگ یا خاموش کردن آتش در طبقات مختلف یک ساختمان استفاده می شود، چرا که در چنین مواقعی یک کپسول ضد حریق پاسخگوی شعله های بزرگ آتش نیست و بهتر است از تجهیزات بیشتری استفاده کنید.

در حالت کلی نحوه استفاده از فایر باکس های هوزریل به چند مرحله مختلف تقسیم می شود:

  1. ابتدا با فشردن دکمه، درب شیشه ای محافظ جعبه را باز کنید.
  2. اکنون قرقره شیلنگ آتش نشانی را با زاویه ۹۰ درجه باز کرده و بیرون بکشید.
  3. یک سر شیلنگ را به شیر فلکه اصلی آب یا شیر فلکه فشار قوی متصل کرده و سر دیگر را به نازل وصل کند.
  4. نازل را در دست گرفته و به سمت آتش بروید، اما توجه داشته باشید که قبل از باز کردن شیر فلکه آب حتما شیلنگ آتش نشانی صاف و بدون پیچ خوردگی باشد. همچنین پیش از باز کردن شیر فلکه از کوپله بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید.
  5. نازل را به حال فوک (پاشش پودری) یا حالت جت (پاشش تیز) بگیرید و سپس شیر فلکه آب را برای مهار آتش باز کنید.

مهار آتش با فایر باکس های هوزریل به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. آشنایی با نحوه استفاده فایر باکس می تواند در انجام عملیات اطفاء حریق کمک شایانی کند، اما توجه کنید که پس از اتمام عملیات اطفاء حریق لازم است شیلنگ آتش نشانی را جمع کرده و به شکل درست آن را درون جعبه بگذارید تا در هنگام بروز حوادث بعدی امکان دسترسی به تجهیزات برای کاربران راحت باشد.

عملیات جمع آوری شیلنگ آتش نشانی پس از اطفای حریق و مهار آتش در مراحل زیر انجام می شود:

  1. ابتدا شیر فلکه فشار قوی را ببندید.
  2. اکنون اتصالات شیلنگ را از شیر فلکه و نازل باز کنید.
  3. به منظور جلوگیری از پوسیدگی شیلنگ آتش نشانی، تمام آب باقی مانده داخل شیلنگ را خالی کنید.
  4. در پایان پس از خشک شدن کامل شیلنگ آن را به دور قرقره دوار جعبه آتش نشانی بپیچید.

برای خرید انواع جعبه های آتش نشانی از جمله جعبه آتش نشانی استیل، توکار، فایبرگلاس، دوقلو، دوطبقه و … کافی است به سایت گروه تولیدی-صنعتی مزینانی بروید و بعد از مطالعه درباره این جعبه ها، مناسب ترین فایرباکس را برای ساختمان خود خریداری کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.